układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez pshypadek » 29 paź 2007, o 12:03

pogo84 napisał(a):... i nie zalewaj tylko tymi plynami Petrygo albo Borygo!
kurcze ja wlasnie dokupilem, borygo co prawda jeszcze starego plynu nie spuszczalem, dlaczego te sa zle?
:-))
Avatar użytkownika
pshypadek
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 12:29
Lokalizacja: Elbląg

 

Niska temperatura podczas jazdy

Postprzez Zibo82 » 29 paź 2007, o 13:30

Mam pytanie, podczas jazdy (spokojnej) w trasie mam niską temperaturę silnika. Płyn chłodniczy jest ok, jak zauważyłem w komorze filtra jest taka klapka, która otwiera się w momencie jak dodaje gazu, wtedy dolatuje zimnepowietrze, czy można coś zrobić, zeby temperatura silnika podczas jazdy była wyższ ok 85 stopni??
Zibo82
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 9 lip 2007, o 13:59
Lokalizacja: Kołbiel

Re: Niska temperatura podczas jazdy

Postprzez arek ryba » 29 paź 2007, o 13:46

zmień termostat-napewno jest uszodzony. miałem ten sam problem podczas jazdy miałem ok 60 stopni a po zmianie 85 stopni. pozdro
Avatar użytkownika
arek ryba
Members
 
Posty: 701
Dołączył(a): 24 paź 2007, o 11:24
Lokalizacja: grudusk

Postprzez Zibo82 » 29 paź 2007, o 13:49

jak stoje w korku lub jest gorąco to wszystko jest prawie ok, jak tylko prędkość jazdy wzrasta do ponad 60 km/h to wskaźnik temperatury spada ;/ czy to na pewno termostat??
Zibo82
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 9 lip 2007, o 13:59
Lokalizacja: Kołbiel

Postprzez daniel2505 » 29 paź 2007, o 13:52

Zibo82 napisał(a): która otwiera się w momencie jak dodaje gazu, wtedy dolatuje zimnepowietrze


Tak jako kolega wyżej radzi wymień termostat a dla pewnośći najpierw zmierz temperatutę płynu bo mozesz równie dobrze mieć zepsuty czujnik albo wskaźnik temperatury. Ta klapka o której piszesz to klapka sterująca dolotem. Nijak sterując nia nie zwiększysz temperatury silnika. Ona jest tylko po to by na zimnym silniku podgrzewać kolektor dolotowy. Jak dodasz gazu albo jak juz silnik jest ciepły klapka zamyka sie i masz juz tylko zimne powietrze. Zamykajac klapke tak by silnik cały czas łapał ciepłe powietrze uzyskasz tylko spadek mocy silnika i pogorszenie dynamiki
Avatar użytkownika
daniel2505
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 15 paź 2007, o 15:53
Lokalizacja: Radom

Postprzez arek ryba » 29 paź 2007, o 13:55

zupełne otwarcie termostatu następuje przy około 85 stopniach a twój jest otwarty cały czas i puszcza płyn chłodzacy do chłodnicy a jak jedziesz szybciej to chłodzenie jest większe. koszt termostatu ok 30zł. a wymienisz go sam :mrgreen:
Avatar użytkownika
arek ryba
Members
 
Posty: 701
Dołączył(a): 24 paź 2007, o 11:24
Lokalizacja: grudusk

Postprzez Zibo82 » 29 paź 2007, o 13:56

dzieki, jeszcze dziś wymienie termostat.
Zibo82
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 9 lip 2007, o 13:59
Lokalizacja: Kołbiel

Postprzez daniel2505 » 29 paź 2007, o 14:00

arek rybczyński napisał(a): a wymienisz go sam


Prosto i bezproblemowo jeśli nie masz wspomagania. Jeśli masz to czeka cie sporo pracy, zwłaszcza jeśli tego nie robiłeś. Żadna filozofia ale trzeba odkręcić pompe wspomagania i poodczepiać przewody. Zobaczysz o co biega jak zajrzysz pod auto
Avatar użytkownika
daniel2505
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 15 paź 2007, o 15:53
Lokalizacja: Radom

Postprzez arek ryba » 29 paź 2007, o 14:12

się z tobą nie zgodze ze wspomaganie jest aż takim utrudnieniem. wystarczy odkręcić chyba już nie pamiętam 3 śruby 13 i wcale nie należy odkręcać przewodów. jeśli nawet odkręcać przewody to żaden problem. :-D ja robiłem to sam
Avatar użytkownika
arek ryba
Members
 
Posty: 701
Dołączył(a): 24 paź 2007, o 11:24
Lokalizacja: grudusk

wymiana termostatu w sliniki abd 1,4

Postprzez dziabi3 » 29 paź 2007, o 19:03

Panowie pytanie za 100 punktów

czy uszczelką obudowy termostatu jest ta gumka nałozona na rant termostatu.

bo sie tak zastanawiam jak sie uszczelnia to połączenie a z tego co widziałem na zdjęciu termostatu to on ma taką gumke i wyglada to nato jakby ten kołniez termostatu wchodził miedzy obydwie połuwki obudowy termostatu

prosze o wypowiedzi
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez matyslubin » 29 paź 2007, o 20:16

"czy uszczelką obudowy termostatu jest ta gumka nałozona na rant termostatu."
U mnie tak jest(1,6), więc u ciebie prawdopodobnie tak samo.
matyslubin
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19 wrz 2007, o 11:51
Lokalizacja: Lubin

Duża temperatura

Postprzez bemo24 » 31 paź 2007, o 23:05

Witam.moj problem z autkiem jest taki! ze wczoraj zapalila mi sie kontrolka od płynu chlodniczego i temperatura wpadla na 120.wiec dzis probowałm wymienić płyn chłodniczy ale spotkał mnie problem.spuściłem stary płyn i po mału lałem nowy,po jakimś czasie odpaliłem auto(odpowietrzyć układ chlodniczy) i po malu sie odpowietrzal ale w pewnym momecie pluł płynem a temperatura trzymała sie 120 stopni,wiec zgasilem berło(auto) i po godzinie dolałem mu płynu.a temperatura trzyma sie nadal 120stopni.nie wiem jaka jest przyczyna tego(mysle o termostacie ze nie otwiera sie,biore pod uwage czujnik temperatury)niepokoji mnie ta temperatura wody.... AAAA bym zapomiał wystarczy ze raz przekrece kluczykiem (nieodpalajac auta) i temperatura mi idzie na 120 stopni.CZy czujnik jest padniety?czy to wina termostatu jest? nie mam ja pojecia.Więc prosze o pomoc
bemo24
 

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości