układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Pompa wody

Postprzez Pawelooo » 11 maja 2008, o 15:04

Witam chce sie tylko upewnic. W moim golfiku temperaturka rosnie powyzej 105 stopni do 110, wymienilem termostat ale to nic nie pomoglo. Mechanik powiedzial ze to pompa wody. Obydwa weze gorace bardzo napiete, gorny goracy dolny cieply a raczej taki letni. Wentylator sie zalacza. Przy jezdzie na wyzszych obrotach przez dluzszy czas temperatura caly czas reosnie. Chce sie upewnic poniewaz przy wymianie pompy bede robil od razu rozrzad. Czy moze byc ejszcze jakas inna przyczyna tak wysokiej temperatury ? Np. uszczelka glowicy ? Prosze o pomoc, jutro zamierzam juz zamawiac czesci.
Avatar użytkownika
Pawelooo
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 11 lis 2007, o 08:57
Lokalizacja: Swinoujscie

Pompa wody

 

Postprzez dziabi3 » 11 maja 2008, o 19:38

no niewiem czy to pompa

bo to dziwne

wymieniłbym terz czujnik temperatury

pompa cieczy raczej sie tak nie zużywa

moze sir rospiepszyc uszczelniacz na niej i ceknąc z niej ale ona nie moze sie tak zepsuc zeby słabo pompowała

łopatki w niej sie racej nie zcirają chyba ze odpekł zespuł łopatek i wogule nie pompuje ale to by ci sie silnik wykonczył po paru kilosach

ja bym stawiał na zapchane kanały lub nieodpowiednia uszczelka pod głowicą która sasłani czesc kanałów
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez bemo24 » 11 maja 2008, o 19:49

dziabi3, ja mialem pompe wodna do wymiany bo mi lożyska na łopatkach siadly a co do temperatury to jak wymienilem pompe wodna to tempertura byla taka sama jak przed wymiana czyli 110 i kupiłem nowy czujnik orginalny bo podruby za 35 zl sie na uj nadaja i teraz mam spokoj z tem.pozdrawiam
bemo24
 

Postprzez Pawelooo » 11 maja 2008, o 22:15

Gdyby to byl czujnik temp. to temp by sie utrzymywala w jednej pozycji a nie rosla do ponad 110 stopni i dalej az do momentu kiedy zaczyna piszczec kontrolka oleju i trfzeba sie zatrzymac. Silnik bardzo szybko sie nagrzewa i wiatrak na drugim biegu chodzi prawie bez przerwy.
Avatar użytkownika
Pawelooo
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 11 lis 2007, o 08:57
Lokalizacja: Swinoujscie

Postprzez bemo24 » 12 maja 2008, o 09:55

Pawelooo, z tego co ja wiem jak mi zle czujnik temperature pokazywał to mi rosła do 110 stopni temperaurka wiatrak odpalał sie i spadala tak do 100 ale po chwili znów była na 110....moze faktycznie tak jak piszedziabi3, ze zapchane kanały masz...pozdrawiam
bemo24
 

Postprzez Pawelooo » 12 maja 2008, o 15:17

Czujnik temperatury nie ma tutaj nic do rzeczy silnik jest goracy dzisiaj w upale musialem dw arazy przystawac bo gdy jechalem dluzej na wyzszych obrotach to kontrolka oleju zaczynala piszczec. Kolektor rozgrzany prawie czerwony. Pompa to raczej nie jest bo nawet kilometra bym nie przejechal. Zapchane kanaly byc moze to jest wlasnie to. Zaraz pojezdze po mechanikach moze cos wymysla.
Avatar użytkownika
Pawelooo
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 11 lis 2007, o 08:57
Lokalizacja: Swinoujscie

Postprzez dziabi3 » 12 maja 2008, o 16:50

a myslałes o zakamienionej chłodnicy lub zapchanej
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez Pawelooo » 12 maja 2008, o 17:49

Bylem u mechanikow tak wlasnie mi powiedzieli, tego co mowil ze to pompa to olalem i jeden powiedzial ze to prawdopodobnie wezyki bo patrzyl ze wode poompuje. Inny z kolei mowil ze to moze byc chlodnica. Jutro jade do tego od wezykow zobaczymy co wymysli.

[ Dodano: 2008-05-13, 17:02 ]
Bylem u mechanika przeczyscil wezyki, pompa pompuje dalej to samo, wymienilem czujnik temperatury i ten nowy pokazuje jeszcze wiecej ponad 110....

[ Dodano: 2008-05-14, 23:43 ]
Panowie sprawa rozwiazana, przyczyna bylo zepsute wejscie na kabel od wiatraka mianowicie nie wrzucal 1 biegu tylko drugi przy 110 stopniach. Pojechalem do miasta niedaleko i mechanicy meczyli sie z tym 2 godziny az w koncu znalezli przyczyne. Teraz wszystko smiga az milo temperaturka 90 stopni jak pojdzie wyzej to zaraz wiatrak pierwszy bieg zalacza i spada. Cudo naprawa to koszt 80 zl.
Avatar użytkownika
Pawelooo
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 11 lis 2007, o 08:57
Lokalizacja: Swinoujscie

problem z temperaturą

Postprzez Zibo82 » 19 maja 2008, o 15:41

ostatnio wymieniałem pompę wody i termostat (silnik 1.8 benzyna, bez gazu) przed wymianą wskazówka ledwo wskazywała 70 stopni, po wymianie wskazuje 90 stopni, ale do czasu po przejechaniu około 30 km temperatura wzrasta prawie do 100 stopni i zaczyna migać kontrolka oleju i piszczeć sygnalizator.
dodam, ze znajomy ma taki sam problem, jest po wymianie dwóch termostatów, uszczelki pod głowića i czujników - nadal to samo

Czy ktoś wie co to może być??
Zibo82
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 9 lip 2007, o 13:59
Lokalizacja: Kołbiel

Postprzez młody88 » 19 maja 2008, o 20:08

może czujnik oszukuje a jak nie to Chińczyk dostał za mało ryżu i źle zrobił termostat
Systemy lokalizacji i monitoringu pojazdów GPS tel.511 623 467
młody88
Badacz tematu
 
Posty: 396
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 12:23
Lokalizacja: Radom

Postprzez MTuner » 20 maja 2008, o 15:42

Pawelooo napisał(a):Mam identycznie, nie zabieralem sie jeszcze za to. Autko sie nie gotuje wydaje sie byc wszystko ok, wiatrak odpala. Bardzo szybko sie nagrzewa. Sprobuje za jakis czas wymienic termostat zobaczymy czy to cos pomoze.

[ Dodano: 2008-05-09, 18:30 ]
Dzisija wymienilem termostat i dalej to samo, chyba jednak to pompa wody :( orientuje sie ile koszt takiej wymiany ? I ile kosztuje taka pompa bo na allegro nie moge znalezc. Mechanik zawolal za wymiane pompy paska rozrzadu i rolki napinacza 100zl.

[ Dodano: 2008-05-11, 18:45 ]
Prawdopodobnie pompa wody


Czesc wam!!! Proponuje pootwierac szyby(jesli jest cieplo na zewnatrz) ogrzewanie na maxa i wiatrak na 4 i bedzie chlodniejszy silnik. Ja jak stoje w korku to nie przekracza 80 stopni
Jeśli zobaczysz mnie we wstecznym lusterku to nie próbuj wciskać gazu... ja już to zrobiłem!!!

moj-golf/mtuner-reaktywacja-vr6-t5834.html
MTuner
Badacz tematu
 
Posty: 214
Dołączył(a): 20 kwi 2008, o 00:21
Lokalizacja: Monachium

Postprzez marko1967 » 20 maja 2008, o 22:22

Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości