układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez flash15 » 20 maja 2008, o 23:50

Witam Panowie mam też delikatny problem z tą temperaturą. Też mam za duża niestety bo czasami w miescie gdzie w sumie nie stoje w korku pojawia się czasami 100 stopni. Jakie dla mojego silnika 1.8 GT powinno być oznaczenie termostatu orientujecie się może?? Bo wiem że został wymieniany, ale nie wiem czy na dobry
pozdro i dzieki za odpowiedź jeśli wiece jaki to ma być dokładnie
Avatar użytkownika
flash15
Badacz tematu
 
Posty: 214
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 23:43
Lokalizacja: Wawa

 

nie wlancza sie wentylator

Postprzez kubus1985 » 22 maja 2008, o 12:49

Tak jak w temacie nie wlancza sie wentylator. przez pierwse 3 min jazdy wskazowka od temperatury nawet noie drgnie dopiero pozniej zaczyna szybko rosnac dochodzi do 100 - 110 stopni i gasze go bo nie wyglada to tak jak by chcial sie zatrzymac i mimo tak wysokiej temperatury nie mam ogrzewania w samochpodzie caly czas wieje zimne powietrze I jeszcze jeden problem po zgaszeniu silnika nawet
po cheilowej jezdzie cos pyka sobie tak pyk chwila ciszy pyk pyk chwila cisy pyk co to moze byc ?
kubus1985
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 16 gru 2007, o 20:22
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez czepi » 22 maja 2008, o 13:20

Jak ci się już nagrzeje silnik do tych 100 stopni to sprawdź czy chłodnica jest ciepła czy zimna. Jeśli silnik się już zagrzeje do tych 100 stopni a chłodnica jest zimna to stawiam na zawieszony (zamknięty) termostat. A to tykanie to może wynikać z ochładzania się gorącego silnika.
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez kubus1985 » 22 maja 2008, o 14:12

czepi, po nagrzaniu silnika do 100 stopni chlodnica jest zimna
kubus1985
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 16 gru 2007, o 20:22
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez czepi » 22 maja 2008, o 14:50

no to możliwości są dwie... najprawdopodobniej termostat (miejmy nadzieję) albo może to być też pompa wodna (większy wydatek). U mnie był to termostat na szczęście.
Chociaż niepokojące jest to że nie masz ogrzewania przy ciepłym silniku bo może to wskazywać na pompe...
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez arek3358 » 22 maja 2008, o 17:10

albo za malo plynu chlodniczego i nie ma obiegu ,u mnie jak poszla uszczelka pod glowica to plyn poszedl w olej i bylo tak jak u ciebie , ale rowniedobze moze to byc nieszczelny uklad chlodniczy i gdzies plyn sobie uchodzi .Najpierw sprawdz poziom plynu . :-) pozdro
arek
arek3358
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 18 mar 2008, o 21:49
Lokalizacja: witten

ubytek płynu w silniku 1,8

Postprzez wroobelek » 23 maja 2008, o 16:50

witam , zacząłem zauważać ubytki płynu w moim golfie 1,8 z gazem , nie zauważyłem jednak żadnych wycieków , sprawdziłem wszystkie węże na złączeniach i wszystko wydaje się być OK , ze zbiorniczka nie bulgocze a olej nie jest mętny , może ma któś jakiś pomysł co o może być??
wroobelek
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 23:17
Lokalizacja: wielkopolska

Postprzez DrSzpila » 23 maja 2008, o 17:16

wroobelek, Jeśli wszystko jest ok, to ubytek wskazuje na to ze masz cięzka nogę, albo auto stoi w ruchu xD... Sprawdź kompresję głowicy.
DrSzpila
Members
 
Posty: 593
Dołączył(a): 24 lut 2008, o 16:44
Lokalizacja: Katowice / Siedlce

Postprzez emilek221 » 23 maja 2008, o 18:13

Panowie miałem już nic nie grzebać przy tym termostacie ale nie wytrzymałem :D Było kilka ciepłych dni hehe nie w tym tygodniu bo o nim lepiej nie gadać deszcz i deszcz...Stojąc na światełkach temperaturka jak już pisałem 100st nawet lekko powyżej.. Postanowiłem zarzucić termostat chyba taki jak zamontowała wcześniej fabryka na 84 stopnie otwarcie... (taki był jak wyciągałem za pierwszym razem).Tak też zrobiłem a teraz podzielę się jeszcze raz wynikiem obserwacji albo braku sił do temperatury cieczy chłodzącej :/ Wygląda to tak temperatura dochodzi i trzyma te 90 stopni wydawało by się super... ale tylko na postoju 91 czy lekko powyżej załącza sie wiatrak, czyli tutaj dobrze. Niestety w czasie jazdy temperatura 75-80. Przy końcu napisze że wychodziło by na to że te niby 3 stopnie różnicy na termostatach w praktyce dają różnicę na wskazówce od temperatury. I panowie mam jedno pytanko do posiadaczy konkretnie 1.6 ABU czy macie założone termostaty na 84 stopnie i czy na tych termostatach w czasie jazdy trzyma wam się te 90stopni ??
Avatar użytkownika
emilek221
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 13 kwi 2008, o 20:34
Lokalizacja: Chrzanów

Postprzez Imper » 23 maja 2008, o 18:20

no dobra ale o co Ci chodzi o olej czy plyn chlodzacy??? robi Ci sie cisnienie mocne w zbiorniczku od plynu chlodzacego?? sprawdz czy auto czasem nie zakopci sobie
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez czepi » 23 maja 2008, o 21:25

jeśli ubywa ci płynu chłodniczego na jednym z dwóch króćców to tego nie zobaczysz na pierwszy rzut oka bo od razu będzie odparowywać... zwróć uwagę czy na bloku silnika poniżej króćców nie ma białego nalotu pozostałęgo po odparowaniu płynu chłodniczego
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez czepi » 23 maja 2008, o 21:31

na przykład ja w swoim silniczku mam termostat o temp. otwarcia 80 stopni a wskazówka idealnie jest na 90 stopniach
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości