układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

dlaczego wiatrak włącza się dopiero przy 110 stopniach???

Postprzez paniczxl » 31 maja 2008, o 19:22

Witam. Dziś jeżdząc po mieście temperatura mi wychylała się za 110 stopni byłem trochę przerażony ale że zaraz dojechałem na miejsce usłyszałem wentylator więc pomyślałem że tak coś. Ale wracając znów było podobnie tylko że zapaliło się kontrolka temperatury więc zatrzymałem się i zgasiłem silnik i tu pojawił się kolejny problem bo wentylator nawet się nie włączył co mnie bardzooo zdziwiło. Dolny przewód gorący nie był więc nie wiem co to. Pomóżcie, wentylator czy zacięty termostat??
Z góry dzięki i pozdrawiam!
Ostatnio edytowano 2 cze 2008, o 15:09 przez paniczxl, łącznie edytowano 3 razy
paniczxl
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 17 mar 2008, o 19:47
Lokalizacja: Białystok

dlaczego wiatrak włącza się dopiero przy 110 stopniach???

 

Postprzez piotr0488 » 31 maja 2008, o 19:24

wina termostatu...

[ Dodano: 2008-05-31, 19:25 ]
albo sie zepsul albo tylko zaciol ale na 100% termostat
piotr0488
Members
 
Posty: 1314
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Lędyczek
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Właczajcy sie wentylator

Postprzez Sebastian1988 » 31 maja 2008, o 22:42

:cry: dzien dobry mam golfa 1.8 GT......mam kłopot z wentylatorem.....np. trzyma temperature na minimetr ponad połowe moze nawet idealnie na połowie cieżko mi określić.....i np. wystrczy ze przez chwile sie zatrzymam bo nawracam i parkuje...jak zgasze silnik slysze jak chodzi wentylator.....ale jak bym go zgasił zjazdy...to nie dizła jesli oto chodzi....ale mowie jade powiedzmy 20km temperatura jest w mijescu wentylator nie dziala..ale na wroce pod sklepem,parkuje dosłownie 1min gasze i wyłanczam i wentylator chodzi za czesto i za czesto sie włancza wystrczy ze na chwile stane....praktycznie zawsze jak wylanczam silnik wentylator chodzi........mam 50metrow do domu jade na 2 biegow wylanczam pod domem auto...i co slysze jak chodzi......woda chlodnicy idealnie nie ubywa......temperatura na wskazówce jak mowiłem ciągle w miejscu moźe minimetr za połowa ale mowie może....trudno ocenić czasami mi się wydaje ze na strodku....co zrobic????jestem tu nowy i nie wiem co i jak....druga sprawa kupiłem auto tanio....i po przejściach....tzn dwa lata temu było sprowadzone...i było tak robione wspawane kawałek podłogi....20cm na 20cm wymienione progi z obu stron.....i wymienione ćwiartki z obu stron z tyłu........aha i tam gdzie podłoga bło robiona strona kierowcy oczywiście drzwi były wymienione....pytanie czy jak przez 2,5roku w sumie nic nie wyszło bedzie dobrze czy sie martwic????auto mi sprzedał facet który im w polsce jeździł 2 lata...i jak mówił i pisze w umowie z niemiec był uderzony i nie było to ukrywane.....ja go kupiłem za 5tys od niego.....95rok...pełna opcja bez klimatyzacji co o tym sadzicie????
Sebastian1988
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 31 maja 2008, o 22:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Aro » 31 maja 2008, o 22:51

Sebastian1988, a jak z płynem w zbiorniku ? jest wogóle ?
Avatar użytkownika
Aro
VIP
 
Posty: 1328
Dołączył(a): 28 paź 2007, o 10:45
Lokalizacja: Gostynin
Rocznik: 2000
Silnik: 2000
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Wymiana płynu chłodnicy

Postprzez kJk » 1 cze 2008, o 13:47

Jak samemu spuscic plyn od chlodnicy bo chodzi mi by wlac nowy i troche przeczyscic zbiornik i kabel jak mi sie uda bo zapewne tam jakas miedz plywa ;p moze mi ktos opisac jak wyczyscic uklad chlodniczy?
Ostatnio edytowano 5 cze 2008, o 18:04 przez kJk, łącznie edytowano 1 raz
..kJk..Gti..
Avatar użytkownika
kJk
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 20 lip 2007, o 20:06
Lokalizacja: Leszno

Postprzez KUBALA » 1 cze 2008, o 22:31

hey, jaka miedź ?
najprosciej odkręć korek zbiornika wyrównawczego, odkręć opaskę lub ściśnij szczypcami jak masz oryginalną opaskę z przewodu który wchodzi do silnika tuż przy termostacie ( przewód wychód wychodzi z dolnej cześci chłodnicy i idzie do termostatu koło pompy wspomagania i klimy )
spuść płyn przykręć spowrotem przewód na nowych opaskach stare są już przeciągniete i moga nie trzymać, zalek płynem przez zbiorniczek do poziomu max, odpal silnik włącz wszystkie prądy ( światła radio itp. ) szybciej się nagdrzeje, poczekaj aż sie właczy wentylator ze dwa razy zgaś silnik powoli odkręć korek zbiorniczka ( uwaga płyn pod ciśnieniem można sie popażyc) i dolej do stanu max nie więcej, pojakimś czasie skontroluj poziom płynu,
a jak chcesz wypłukać układ to domowym sposobem po spuszczeniu starego płynu płucz układ gorącą wodą kilka razy wlewając przez zbiornik,
miłej zabawy
czarna perła
Avatar użytkownika
KUBALA
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 28 maja 2008, o 10:15
Lokalizacja: SKWIERZYNA

układ chłodzenia- waż

Postprzez vwKNZ » 2 cze 2008, o 14:28

Witam.
W tym grubym wężu u góry idącym od chłodnicy pojawiły się małe dziurki i płyn po woli wycieka i chlapie na silnik. Chce go wymienić sam a nie chce niespodzianek więc pytam.
Czy przy wymianie tego węża trzeba spuścić płyn z układu chłodzącego czy nie???
Wszystkim co pomogą wielkie dzięki :)
vwKNZ
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 12 mar 2008, o 10:16
Lokalizacja: KNZ

Postprzez paniczxl » 2 cze 2008, o 14:45

Podstaw jakąś miskę bo na bank troche zleci ale całego nie spuszczaj bo nie ma potrzeby. Tez go dzis wymieniałem ale to przy okazji wymiany termostatu więc miałem łatwiej
paniczxl
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 17 mar 2008, o 19:47
Lokalizacja: Białystok

Postprzez paniczxl » 2 cze 2008, o 14:48

Dzis wymieniłem termostat i jest juz lepiej. Termostat otwiera dolny przewód jest tak samo gorący jak górny więc obieg jest tylko że wiatrak załacza się jak juz temperatura wskazuje 110 stopnii. Troche chyba za duzo,co? Jak jade troche luzniej tzn nie w korkach to pokazuje tak na 100 stopnii a jak tylko postoje w korkach, pare swiateł to winduje do 110. Według mnie wiatrak powinien sie wcześniej właczyć i chlodzić. Pomóżcie chłopy
paniczxl
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 17 mar 2008, o 19:47
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Mazz » 2 cze 2008, o 15:02

hmmm szczerze sporo nim jeżdżę ale aż takiej temperatury to ja nie miałem możliwe że też czujnik coś nawala?
Avatar użytkownika
Mazz
VIP
 
Posty: 398
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 20:36
Lokalizacja: Medyka

Postprzez paniczxl » 2 cze 2008, o 15:05

No właśnie zastanawia mnie tez czujnik co jest wkręcony w chłodnicę. Ostatnio termostat mi się zaciął i płyn zagotowało prawie bo aż kontrolka temperatury się zapaliła i może od tamtej pory zgłupiał i nie puszcze w porę. Powinien według mnie właczyć się przy max 90-95 stopnii
paniczxl
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 17 mar 2008, o 19:47
Lokalizacja: Białystok

Postprzez demon001 » 2 cze 2008, o 16:51

Witam wszystkich mam do was pytanie bo nie wiem co mam robić juz mam a mianowicie mam delikatny kłopot grzeje mi sie silnik nie miłosiernie na postoju potrafi dojść do 110 stopni i sie nie zatrzymuje wentylator nie nadąża schładzać to jest na postoju podczas jazdy jest też tak samo tylko ze pęd powietrza pomaga schłodzić go i jakoś na 90 stopniach posuwa do przodu co sie dzieje ktoś sie może z tym spotkał co??? jeżeli chodzi o czujniki wymienione wszystkie termostat w końcu wy jolem a testowałem 3 szt nie realne aby były zepsute co dalej głowica miała nie dawno szlif nagrzewnica wymieniona na nówkę i dalej sie grzeje co może być a jednostka ta jest 1.6 ABU bo już mi brak kasy na naprawę i pomysłów proszę o pomoc
demon001
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 6 sty 2008, o 06:22
Lokalizacja: białystok

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron