układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez SotoM » 19 cze 2008, o 23:05

a co do tej nierównej pracy to patrzyłeś czy nie masz nieszczelnośći na przewodzie z kolektora ssącego do serwa??na tym zaworku na którym sa zielone kaptórki , sprawdź kat wyprzedzenia zapłonu. co do czujnika to masz go na wierzchu pod maska w krućcu. on przeciez jest zabezpieczony zawleczka. skombinuj sobie korka po butelce wyjmij czujnik włóz korek aby ci płyn nie uciekał i masz na czujniku numerki spisz je sobie i włóż spowrotem. pewnie czujnik jest czarny z żółtym plastikowym kołnieżykiem
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

 

Postprzez Taiszo » 22 cze 2008, o 02:43

Witam
no niestety mam ten sam problem ale wymiana samego czujnika absolutnie nie pomogła
jak silnik sie rozgrzeje do ok 90stC włącza się II-bieg wentylatora.
gdy trzymam rozgrzany silnik na wyzszych obrotach w czasie jazdy przez jakis czas a nastepnie schodze nizej to w pewnym momencie zaczyna mi migać kontrolka oleju i piszczy brzeczek, gdy podgazuje troszke to automatycznie przestaje piszczec i migac.
jak juz wspomniałem wymieniłem juz czujnik temp cieczy chł. a wentylator pracuje dobrze
Jeśli to termostat to jak moge go sprawdzic?
bardzo proszę o jakąkolwiek podpowiedz.
Pozdrawiam
Taiszo
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 10 cze 2007, o 08:39
Lokalizacja: ruda śląska

Postprzez scuzz » 22 cze 2008, o 11:00

Żeby sprawdzić termostat to złap za dolny wąż co idzie od chłodnicy do obudowy pompy jeżeli przy temp oko 85 st C będzie ciepły to znaczy że masz dobry termostat.
scuzz
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 17 sty 2008, o 02:01
Lokalizacja: Leżajsk

Postprzez Taiszo » 23 cze 2008, o 01:18

dzieki
sprawdzilem - mam cieply
wszystkie przewody są podgrzane wiec obieg jakotaki jest
rozumiem ze gdy wchodze na wyzsze obroty pompa wodna szybciej przetłacza tą wode przez układ analogicznie przy niskich - przepływ wody chłodzącej spada.
co zatem moze byc przyczyną tego piszczenia i migania kontrolki oleju?
Taiszo
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 10 cze 2007, o 08:39
Lokalizacja: ruda śląska

Postprzez marko1967 » 23 cze 2008, o 15:49

Taiszo, z tego co napisałeś wnioskuje że wymieniłeś czujnik temp cieczy chłodżącej piszesz też że mruga Ci kontrolka oleju a do cisnienie oleju odpowiedzialne są inne czujniki nie wiem gdzie one są przy silniku 1.6 w moim przypadku silnik 1.8 są one umoeszczone w podstaeie filtra oleju i mam tam 2 czujniki jedzen jest odpowiedzialny za niskie ciśnienie a drugi za wysokie ciśnienie oprucz tego jestam też czujnik teperatury oleju ale z tego co słyszałem nie wszystkie golfy go mają
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez marekgol » 23 cze 2008, o 20:55

Moze cos sie dzieje z pompa oleju. Lepiej podjechac i sprawdzic czy jest wlasciwe cisnienie niz pozniej plakac ze sie nie sprawdzilo(mialem ostatnio taki przypadek ze kolesiowi co raz zapala sie kontrolka oleju az wkonczy przytarl wal i zatarl turbine koszt remontu okolo 4000-5000zl)a padla tylko pompa oleju a jakiej biedy narobilo wiec lepiej zapobiegac
marekgol
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 09:23
Lokalizacja: Ełk

Temperatura :| !!

Postprzez KrysteK_ » 24 cze 2008, o 12:52

Witam Wszystkich !

Mam taki problem...

Wczoraj jezdzac po miescie zauwazylem ze zapalila mi sie kontrolka plynu (za wysoka temeratura) osiagla ona ponad 110*C ! :| wymienilem czujnik przy chlodnicy (bo nie wlaczal mi sie wentylator) - nadal to samo..wiec zaczalem sie zastanawiac nad termostatem. Wzialem wyciaglem go calkowicie (zeby auto pracowalo na pelnym obiegu) w celu sprawdzenia czy wlaczy sie wentylator, wlaczyl sie. Ale teraz znow wystepuje problem...wlacza mi sie on dopiero jak temp.dojdzie do 110*C :| troche dziwne..auto pracuje non stop na pelnym obiegu (czyli tak jak by termostat byl ciagle otwarty) wiec dlaczego tak pozno sie wlacza wentylator ??
Przed wyciagnieciem termostatu i czujnika chlodnicy wentylator takze wlaczal sie przy ponad 110*C ale tylko niekiedy tzn raz sie wlaczal a raz nie..wyrzucilem termostat i normalnie sie wlacza za kazdym razem, ale pytanie..czemu przy tak wysokiej temperaturze?? :|

Prosze o pomoc ! :) z gory dzieki ;) Pozdrawiam!
KrysteK_
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 8 gru 2007, o 15:41
Lokalizacja: Pszczyna

Postprzez daniel_maroco » 24 cze 2008, o 13:57

KrysteK mam podobny do Ciebie problem mianowicie jeżdżąc po mieście (korki i te sprawy) wskazuje mi temperaturę 110° C ale kontrolka mi się ani razu jeszcze nie zapaliła w tarasie ponad 90° C. Na postoju (na jałowym biegu) sprawdziłem przy jakich wskazaniach temperatury załącza mi się wiatrak (pierwszy bieg- wolniejszy) i wyszło że przy około 110° C a według normy powinno być tak pierwszy włączenie: 92…97; wyłączenie: 84…91 a drugi włączenie: 99…105; wyłączenie: 91…98. Wąż górny od chłodnicy powoli robił się gorący a dolny na początku zimny a dopiero przy wskazaniach około 100 ° C robi się ciepły-gorący tzn. można sądzić że termostat jest w porządku. Tak samo wiatrak bo jak zwierałem piny (jest ich 3) we wtyczce do czujnika na chłodnicy (włącznik termiczny wentylatora chłodnicy) załącza się wentylator pierwszy bieg: czerwony bodajże z biało czarnym a drugi: czerwony z czarno czerwonym. Płyn w zbiorniku wyrównawczym gdy silnik zimny między min a max a gdy włącza się wiatrak letko ponad max wiec według wskazań. Więc myślę (mogę się mylić) że w moim przypadku jest to albo czujnik temperatury przy termostacie który źle wskazuje temperaturę w kabinie albo włącznik termiczny wentylatora chłodnicy albo co innego… Ale znaczne od wymiany czujnika temperatury przy termostacie jeżeli nic to nie pomoże to wymiennie włącznik termiczny wentylatora chłodnicy a jeżeli to nic nie pomoże to będę główkował nadal co to może być. Jeżeli ktoś miał podobny problem prosiłbym o napisanie co w jego przypadku to było- z góry dziękuję.
Avatar użytkownika
daniel_maroco
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 14 mar 2008, o 15:46
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez KrysteK_ » 24 cze 2008, o 14:09

daniel_maroco napisał(a):KrysteK mam podobny do Ciebie problem mianowicie jeżdżąc po mieście (korki i te sprawy) wskazuje mi temperaturę 110° C ale kontrolka mi się ani razu jeszcze nie zapaliła w tarasie ponad 90° C. Na postoju (na jałowym biegu) sprawdziłem przy jakich wskazaniach temperatury załącza mi się wiatrak (pierwszy bieg- wolniejszy) i wyszło że przy około 110° C a według normy powinno być tak pierwszy włączenie: 92…97; wyłączenie: 84…91 a drugi włączenie: 99…105; wyłączenie: 91…98. Wąż górny od chłodnicy powoli robił się gorący a dolny na początku zimny a dopiero przy wskazaniach około 100 ° C robi się ciepły-gorący tzn. można sądzić że termostat jest w porządku. Tak samo wiatrak bo jak zwierałem piny (jest ich 3) we wtyczce do czujnika na chłodnicy (włącznik termiczny wentylatora chłodnicy) załącza się wentylator pierwszy bieg: czerwony bodajże z biało czarnym a drugi: czerwony z czarno czerwonym. Płyn w zbiorniku wyrównawczym gdy silnik zimny między min a max a gdy włącza się wiatrak letko ponad max wiec według wskazań. Więc myślę (mogę się mylić) że w moim przypadku jest to albo czujnik temperatury przy termostacie który źle wskazuje temperaturę w kabinie albo włącznik termiczny wentylatora chłodnicy albo co innego… Ale znaczne od wymiany czujnika temperatury przy termostacie jeżeli nic to nie pomoże to wymiennie włącznik termiczny wentylatora chłodnicy a jeżeli to nic nie pomoże to będę główkował nadal co to może być. Jeżeli ktoś miał podobny problem prosiłbym o napisanie co w jego przypadku to było- z góry dziękuję.


Ja mam zmieniony czujnik termiczny (chlodnicy) i czujnik temperatury plynu (ten co pokazuje w kabinie) , i nie mam aktualnie termostatu, czyli tak jak by byl ale caly czas otwarty..i nadal mi sie wiatrak wlacza przy 110*C :| prosze o pomoc ;) Pozdrawiam!
KrysteK_
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 8 gru 2007, o 15:41
Lokalizacja: Pszczyna

Temperatura golf 1,8 +LPG

Postprzez BigStarZyga87 » 25 cze 2008, o 21:01

Witam mam nadzieje ze mi ktos pomoze a mianowicie samochod mi sie tak grzeje zee ho ho w miescie wskaznik pokazuje 110 stopni i tylko schodzi do 90 a w trasie 90 stopni co mam robic silnik jest tak goracy ze sie boje normalnie nim jezdzic ostatnio dotykalem wezyka od plynu chlodniczego i byl tak goracy myslalem ze peknie czytalem o wymianie czujnika plynu chlodzacego czujnika temperetury i termostacie gdzie to sie znajduje jak to wymienic i jakie podzespoly najlepiej kupic ?????? prosze aby mi ktos wytlumaczyl raz po razie jak to wszystko zrobic ??????pozdrawiam
BigStarZyga87
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 19 cze 2008, o 20:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez SotoM » 26 cze 2008, o 00:17

zamknięty jest termostat. na bank i dlatego łapie ci taka temperature. lepiej nie jeździj tak bo przegrzejesz motor....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Taiszo » 26 cze 2008, o 00:51

w silniku 1.6 czujniki cisnienia są umieszczone od góry silnika, zaraz przy swiecach.
czujnika temperatury oleju nie ma w silniku 1,6 8v, przynajmniej w moim.
Czujnik niskiego cisnienia sprawdzilem ściągając przewód z czujnika przy włączonym silniku - kontrolka zaczela migac (i brzeczec) az do zalozenia przewodu spowrotem na czujnik.
No niestety nie mam jak sprawdzic czujnika wyokiego cisnienia, bo ten jest raczej po to zeby zawiadomic ze cisnienie jest za wysokie.
wymieniając czujnik temperatury cieczy chłodzącej (zaraz przy termostacie) sugerowalem sie tym, ze rok temu stalo mi sie to samo - w drodze nad morze (jestem ze śląska) zatrzymalem sie w serwisie i zostawilem troszke kasy za wymiane wlasnie tego czujnika, dolanie plynu chlodzącego i serwis :/
ponadto jesli bylby to problem z cisnieniem to problem powtarzalby sie równiez przy chłodnym silniku a dzieje sie tak po przejechaniu ok 10-15km.

ale i tak dziekuje za pomoc - naszczescie jestem uparty i nie popuszcze tak latwo
mam juz laptopa z programem VAG, jeszcze musze kabel skombinowac i moze cos tam znajde.
Taiszo
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 10 cze 2007, o 08:39
Lokalizacja: ruda śląska

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości