układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez dresik20 » 26 cze 2008, o 15:23

a jaka temp jest odpowiednia? max
dresik20
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 23 paź 2007, o 11:49
Lokalizacja: poznań

 

Re: Temperatura golf 1,8 +LPG

Postprzez barrister » 26 cze 2008, o 20:49

a wętyl ci pracuje normalnie zobacz czy się zapina powinien przy 97 stopni się załączyć a przy 92 odłączyć. może po prostu masz problem ze sterowaniem wętyla. jak masz ciepły silnik to sprawdz dolną rórę chłodnicy jeśli jest ciepła to termostat ok, jeśli zimna to termostat nie otwiera dużego obiegu. na gazie zawsze szybciej się grzeje ale 110 stopni to chłopie konia wykączysz.
barrister
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 1 lut 2008, o 12:00
Lokalizacja: jeżewo

Postprzez m@rcino » 26 cze 2008, o 23:54

barrister, termostat na 100%..Kolega piszę że nie otwiera sie do końca..sprawdź dolną rurę podczas rozgrzewania silnika na początku jest zimna ale przy temp 87 st termostat puszcza płyn i powinna się zrobić ciepła a tak ci się grzeje..Termostat najlepiej Wahler 87W50
Volkswagen Klub Polska #174
email: vaglublin@post.pl marcino@majovwka.pl
gg: 10133415 GsM: 605036356
Lubelskie Stowarzyszenie VW Audi
Obrazek
Avatar użytkownika
m@rcino
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 10 gru 2007, o 02:51
Lokalizacja: Lublin

Chłodzenie silnika - problem

Postprzez daniel_maroco » 28 cze 2008, o 18:05

Siemanko! Mam takie pytanie czy termostat (jego praca otwieranie- zamykanie) ma jakikolwiek wpływ na działanie a konkretnie na włączanie wiatraka?. Bo byłem dzisiaj na diagnostyce komputerowej u kolegi i wykazało że u mnie wiatrak włącza się (pierwszy bieg) dopiero przy 103° C a według wskazań powinno być pierwszy bieg: 92…97 a drugi 99…105 w moim przypadku powinien załączać się już drugi bieg i nie wiem czy mam się martwić tą 6° C różnicą :?: Dodam że wymieniłem już włącznik termiczny wentylatora chłodnicy i tak samo jest. Co to może wiec być :?: Czy wymiana termostatu coś pomoże :?: - a wiem że termostat dobry bo wąż dolny przy wskazaniach około ponad 90° C robi się coraz cieplejszy.
Avatar użytkownika
daniel_maroco
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 14 mar 2008, o 15:46
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez SotoM » 29 cze 2008, o 01:06

ale wentylator ci sie włancza w ogole?? no bo moim zdaniem musi. skoro termostat ci sie otwiera tzn ze jest obieg chłodzenia przez chłodnice. bo jeszcze jeden jest czujnik termiczny tzw systemowy który przekazuje sygnał do ECU i pokazuje ci temp.na zagarze. ten czujnik to jest jakby 2 czujniki w jednym.bys musiał podleciec do kolesia i zobaczyc porównać temperature jaka pokaże komp diagnostyczny i jaka pokazuje na zegrze.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez barrister » 29 cze 2008, o 10:02

termostat nie wplywa na wentyl są to dwa oddzielne systemy jeden terostat to urządzenie jest tak stare ja siliki pb,D i zasada jest prosta mały obieg przy dogrzewaniu duży przy zagrzaniu. wentyl natomiast jest sterowany przez kompa lub elektrycznie. praca wentyla powinna się zacząć przy 97 stopniach a zakączyć przy 92 stopniach. kolega pisze dobrze u góry. myślę że masz niewłaściwe ustawienie pracy wętyla. diagnosta na kompie powinien poradzić sobie z tym problemem. normalne że tęperatura powyrzej 105 stopni działa niszcząco na elementy silnika , oczywiście chwilowe nagrzanie nie spowoduje usterki po to właśnie jest drugi zakres tz szybka praca wentyla ale i ona powinna zakączyć sie przy 92 stopniach. polecam lektur książki WV. pozdro
barrister
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 1 lut 2008, o 12:00
Lokalizacja: jeżewo

Postprzez daniel_maroco » 29 cze 2008, o 11:37

SotoM wentylator działa bo włącza się (pierwszy bieg) przy tych 103 C (według wskazań kompa) a zegar w kabinie nie pokazuje idealnie i oszukuje o jakieś 5-6 C stopni.
Avatar użytkownika
daniel_maroco
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 14 mar 2008, o 15:46
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez SotoM » 29 cze 2008, o 11:51

barrister napisał(a):termostat nie wplywa na wentyl są to dwa oddzielne systemy jeden terostat to urządzenie jest tak stare ja siliki pb,D i zasada jest prosta mały obieg przy dogrzewaniu duży przy zagrzaniu. wentyl natomiast jest sterowany przez kompa lub elektrycznie. praca wentyla powinna się zacząć przy 97 stopniach a zakączyć przy 92 stopniach. kolega pisze dobrze u góry. myślę że masz niewłaściwe ustawienie pracy wętyla. diagnosta na kompie powinien poradzić sobie z tym problemem. normalne że tęperatura powyrzej 105 stopni działa niszcząco na elementy silnika , oczywiście chwilowe nagrzanie nie spowoduje usterki po to właśnie jest drugi zakres tz szybka praca wentyla ale i ona powinna zakączyć sie przy 92 stopniach. polecam lektur książki WV. pozdro

co prosze...od kiedy komputer uruchami wentylator...no prosze cie...człowieku ja mechanikiem jestem i wiem co mowie. to co robi czujnik w chłodnicy??a tak po za tym poczytaj troche o układzie chłodzenia co to jest termostat itd. ;-) jesli termostat jest zamkniety to nie ma obiegu przez chłodnice.jesli termostat sie otwiera to wpuszcze zimna ciescz do silnika która była w chłodnicy.to jest pierwwzy etap schłodzenia silnika. drugi etam to jest obiech gorącej cieczy przez chłodnice i czujnik w chłodnicy mierzy temp cieczy.jak osiągnie temperaturę do której go przystosowano to on włancza wetylator. po za tym są rózne rodzaje czujników wentylatora w zależnoście od ich temperatury działania. skąd pewnośc ze nie ma autor posta wkręconego czujnika od Diesla. tez pasuje....

[ Dodano: 2008-06-29, 11:56 ]
zegar w kabinie nigdy ci nie pokaże idealnej temp silnika jaka ma ECU to jest wskazinik ogólny. ważne jest ze wsakzówka ci nie wchodzi na czerwone pole. jak jezdzisz i nic sie nie dzieje wetyl ci sie włancza to ja bym sie nie martwił.gorzej jak by ci sie wentyl nie włanczał.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez barrister » 29 cze 2008, o 16:19

gościu o tym samym pisałem tylko słowami kierowcy a ty mechanika, a tak poza tym to czujnik temperatury należy do elektryki pojazdu. co do obiegu to piszę o małym obiegu i dużym poprzez chłodnicę. rozumiem że jako mechanika może ci to nie wystarcza tylko że każdy z nas wie że mechanior dużo kracze mało robi i te wasze formułki to my znamy. po za tym nie pisałem że w golfie komp steruje wentylem tylko ogólnie piszę że albo komp albo elektryka poprzez czujnik tęperatury. Nadmieniam iż mamy 2008 rok i są samochody już kolego które sterują kompem całą elektryką pojazdu. rozumiem że jesteś mechaniore wozów 15 letnich.
barrister
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 1 lut 2008, o 12:00
Lokalizacja: jeżewo

Postprzez leopard » 29 cze 2008, o 23:37

dodam swoje 3 grosze do tej jakże ożywionej dyskusji ...

komp steruje pracą wentylatora ale tylko i wyłącznie klimatyzacji - co do chłodzenia silnika - steruje tym bimetal w chłodnicy - układ zasilany jest bezpośrednio z AQ - dlaczego ??
a no dlatego że ECU (komputer) po wyłaczeniu zapłonu ma odcięte zasilanie (po stacyjce) - w takim przypadku po wyłączeniu silnika wentylator nie miał by jak się załaczyć ...

proste układy są najbardziej skuteczne - bimetal w chłodnicy dzięki swojemu bezpośredniemu zasilaniu jest w stanie wychłodzić ciecz nawet po wyłączeniu silnika ... dlatego też bardzo często jesteście świadkami pracującego wentylatora po wyłączeniu silnika

co do problemu który opisuje kolega - jest kilka możliwych przyczyn tego stanu rzeczy ... najbardziej prawdopodobne to - założony niewłaściwy termostat (z silnika wysokopręznego) - usterka czujnika temperatury cieczy chłodzącej (bimetalu w chłodnicy) - mimo że jest wymieniony na nowy ... oraz zabita (zakamieniona) chłodnica oczywiście nie można wykluczyć też zastosowania niewłasciwego czujnika temperatury (np od innego modelu auta)

ważna informacja dla nas to czy w chłodnicy jest woda czy koncentrat - oba chłodziwa mają różna temperaturę wrzenia

BTW - 105'C - jest nie do przyjęcia - w tym stanie woda będzie się gotowac - nie może być takiej sytuacji w sprawnym układzie chłodzenia

sorry za przydługi post :wstyd:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez SotoM » 29 cze 2008, o 23:39

barrister napisał(a):gościu o tym samym pisałem tylko słowami kierowcy a ty mechanika, a tak poza tym to czujnik temperatury należy do elektryki pojazdu. co do obiegu to piszę o małym obiegu i dużym poprzez chłodnicę. rozumiem że jako mechanika może ci to nie wystarcza tylko że każdy z nas wie że mechanior dużo kracze mało robi i te wasze formułki to my znamy. po za tym nie pisałem że w golfie komp steruje wentylem tylko ogólnie piszę że albo komp albo elektryka poprzez czujnik tęperatury. Nadmieniam iż mamy 2008 rok i są samochody już kolego które sterują kompem całą elektryką pojazdu. rozumiem że jesteś mechaniore wozów 15 letnich.

po 1. nie wiesz jakim jestem mechanikiem,ale napewno nie takim jakim ty oddajesz auto do naprawy.
po 2.nie wiesz gdzie pracuje i jakie wozy robie
po 3.hamuj z emocjami i poczytaj troche na temat samochodów budowy silników jak i ich układów i dopiero sie mondrzyj.bo jak tak dalej bedziesz robił to modorator wbije ci bana i wtedy do powiedzenia bedziesz miał tyle co nic. Po za tym autor postu szuka rady osób ktorzy mają o tym zielone pojecie a nie zwykłych kierowców którym mechanik powie co chce a wy łykacie wszystko jak młode rekiny.
Leopard właśnie pomógł ci w twoim nieracjonalnym mysleniu.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Apacz* » 30 cze 2008, o 22:22

Panowie po co te nerwy, jak czytam Wasze wypowiedzi to macie naprawdę dużą wiedzę. Ja mam problem ze swoim autem od pół roku odkąd jeden mechanik stwierdził, że mam źle pasek założony ten co napędza pompę wodną i alternator(proszę o korektę jakbym sie myliła bo ja się zbytnio na tym nie znam). No więc wymienił mi pompę i załozył pasek po swojemu i sie zaczęło :shock: Przy zwykłym staniu na światłach czy nawet jak podjeżdżam pod garaż auto mi się bardzo grzeje, wiatrak się załącza bez problemu (byłam u mechanika więc z termostatem i czymś tam jeszcze jest wszystko okej) ale dzisiaj przez przypadek podjechałam do innego mechanika (szukam pomocy wszędzie gdzie mogę bo mam strasznie upierdliwie auto) i on mi się zapytał czy mi sie auto nie grzeje na to ja mu, że tak , więc on stwierdził że mam źle założony pasek. Więc moje pytanie do Was jak powinien byc ten pasek założony, to znaczy w którą stronę powinna się obracać pompa wodna czy w lewą stronę czy w prawą tak jak chodzi pasek i czy ma to jakieś znaczenie?? Powiem, ze jestem juz tym wszystkim zmęczona bo mechaników od diabła jest ale trafić na dobrego a zarazem solidnego i uczciwego to ciężka sprawa, Może macie jakiś rysunek założonego paska. Ja mam silnik 1.8 ABS . Sorry za kopiastego posta :oops:
Pozdrawiam :-)
Apacz*
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 22:01
Lokalizacja: Zgierz/ Łódź

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości