układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez SotoM » 30 cze 2008, o 22:39

Apacz* napisał(a):Panowie po co te nerwy, jak czytam Wasze wypowiedzi to macie naprawdę dużą wiedzę. Ja mam problem ze swoim autem od pół roku odkąd jeden mechanik stwierdził, że mam źle pasek założony ten co napędza pompę wodną i alternator(proszę o korektę jakbym sie myliła bo ja się zbytnio na tym nie znam). No więc wymienił mi pompę i załozył pasek po swojemu i sie zaczęło :shock: Przy zwykłym staniu na światłach czy nawet jak podjeżdżam pod garaż auto mi się bardzo grzeje, wiatrak się załącza bez problemu (byłam u mechanika więc z termostatem i czymś tam jeszcze jest wszystko okej) ale dzisiaj przez przypadek podjechałam do innego mechanika (szukam pomocy wszędzie gdzie mogę bo mam strasznie upierdliwie auto) i on mi się zapytał czy mi sie auto nie grzeje na to ja mu, że tak , więc on stwierdził że mam źle założony pasek. Więc moje pytanie do Was jak powinien byc ten pasek założony, to znaczy w którą stronę powinna się obracać pompa wodna czy w lewą stronę czy w prawą tak jak chodzi pasek i czy ma to jakieś znaczenie?? Powiem, ze jestem juz tym wszystkim zmęczona bo mechaników od diabła jest ale trafić na dobrego a zarazem solidnego i uczciwego to ciężka sprawa, Może macie jakiś rysunek założonego paska. Ja mam silnik 1.8 ABS . Sorry za kopiastego posta :oops:
Pozdrawiam :-)

pompa wody powinna sie obracaćw prawo. pasek 6PK obejmuje koło pasowe pompy wody z prawej strony. na kole napewno jest gładkie ale widac na nim takie jak by rowko prawda?? to znaczy ze te rowki lub ślady zrobiły garbki które są na pasku 6PK. jezel pasek obejmuje koło z lewej str to pompa pracuje do tyłu i na bank masz załozony za krótki pasek pewnie tam upchali długość paska 6PK 950.i napinacz teraz jest pewnie napięty jak baranie jajo.-ale teraz -u mnie było tak jak pasek obejmował koło z lewej str to pasek sie zazębiał ze wchodziłuy rowki w rowki i piszczał jak był zimny motor. miałem ten sam problem jak kupiłem golfa tylko ze 2.0L. tez nad tym sie głowiłem ale doszedłęm. pasek nie spadnie z tego koła nie buj sie.jestem pewien ze pasek powinien obejmować koło z prawej strony
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

 

Postprzez Apacz* » 30 cze 2008, o 23:02

Nie wiem jak mam Ci dziękować SotoM. Masz racje na kole są rowki które pewnie po tylu latach się wyrobiły od paska. I tak powinno być założone a teraz jest odwrotnie i rowki z paska nie robią śladów na kole od pompy a pompa obraca się wlewo. I faktycznie napinacz jest napięty jak bycze jajo, nie mogli go w ogóle założyć taj jak jest teraz czyli na lewą stronę pompy. Dla mnie to on teraz jest naciągnięty i bardzo wciśnięty i na moje laickie oko od początku mi się to nie podobało :-/ No ale dobrze, że nie słucham jednego mechanika, temu mojemu co teraz mi robi auto (jak na razie dobrze i niedrogo) powiedziałam, żeby sprawdził jak to powinno być i żeby mi wymienił ten pasek na nowy.
Jeszcze raz wielkie dzięki :-P
Apacz*
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 22:01
Lokalizacja: Zgierz/ Łódź

Postprzez SotoM » 30 cze 2008, o 23:07

nie ma problemu. widzisz a kolega na górze napisał ze jestem kijowy mechanik :-) jak nie bedzie wiadomo jaki ma być dokładnie pasek ten 6PK to dobiera sie go w bardzo prosty sposób- mianowicie. bierzasz sobie sznureczek w miarę długi i go oplatasz tak jak powinien byc załozony pasek i w miejscu gdzie sie łączy zaznaczasz i potem na miarke i wyjdzie jaka powinna być jego długość bodajże na bank ponad metr długości chyba 6PK 1025lub35 nie pamietam.ale w katalogu dojdą. bo klimy nie masz??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Apacz* » 30 cze 2008, o 23:12

nie klimy nie mam (na szczęście :roll: bo pewnie też by mi się psuła :lol: ) ale wiem jaki pasek jest nam potrzebny bo już raz się przymierzałam do jego wymiany. Mechanik ma już wszystkie namiary na moje auto bo bardzo dużo czasu u niego spędza, teraz to już dzień - nie tydzień - bez mechanika to dzień stracony :lol:
Pozdrowienia od www.vwkl.pl
Ala
Apacz*
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 22:01
Lokalizacja: Zgierz/ Łódź

Postprzez daniel_maroco » 30 cze 2008, o 23:58

Więc SotoM, barrister zacząłem od sprawdzenia czujnika temperatury cieczy chłodzącej poprzez sprawdzenie jego rezystancji przy odpowiednich temperaturach i porównałem je z tabelą wyników (podana jest temperatura od 0° C do 100 ° C i przy każdej jest podany zakres rezystancji którą powinien mieć czujnik) które znalazłem na necie. Ogólnie im większa temperatura cieczy to rezystancja powinna spadać na czujniku. W moim przypadku wyniki uzyskane na moim czujniku różniły się (nie mieściły się w zakresach podanych w tabeli) o około 100Ω przy każdej temperaturze podanej w tabeli. Więc wymieniłem czujnik temperatury i dla sprawdzenia w miarę dokładnego czy wszystko jest ok dodatkowo wsadziłem termometr do zbiorniczka. I co? :-D Wiatrak załącza się jak jest 92-93 ° C na termometrze w kabinie też tak samo pokazuje. Więc wszystko jest już ok problem tkwił w czujniku temperatury który źle pokazywał stan temp. w kabinie. A że wcześniej dodatkowo wymieniłem też termo włącznik wiatraka chłodnicy bo myślałem że to on jest winien to na pewno nie zaszkodzi a wręcz myślę ze odwrotnie pewnie pomogło. Sorki za długi wywód. Dzięki wielkie SotoM, barrister. Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
daniel_maroco
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 14 mar 2008, o 15:46
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez Apacz* » 2 lip 2008, o 21:41

pasek od pompy wody przełożony tak, że pompa obraca się w prawą stronę - auto przestało się grzać !!! Nareszcie :-D
Apacz*
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 22:01
Lokalizacja: Zgierz/ Łódź

Postprzez SotoM » 2 lip 2008, o 22:21

Apacz* napisał(a):pasek od pompy wody przełożony tak, że pompa obraca się w prawą stronę - auto przestało się grzać !!! Nareszcie :-D

co jeszcze cie tam boli moze ci pomogę?? ;-)
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Apacz* » 2 lip 2008, o 22:48

na razie... od pukać ... nic... do następnego razu, ale pewnie za jakiś czas, po tym grzaniu się, będe musiała mu wymienić uszczelkę pod głowicą ale to jeszcze trochę. W zasadzie z grubszych rzeczy został mi tylko silnik do roboty no i może chłodnica, zresztą już się pogubiłam co w nim zrobiłam :lol: ale i tak go bardzo lubię :-P
Ale bardzo dziękuje za pomoc i jak coś to będę pytać :-)
Apacz*
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 22:01
Lokalizacja: Zgierz/ Łódź

Postprzez lukebe » 3 lip 2008, o 09:57

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat :)

Tak w ogóle to dzień dobry (to mój pierwszy post :) )

A problem mam następujący - w bardzo krótkim czasie wskaźnik temperatury pokazuje ok. 105 stopni - wystarczy 5 minut po mieście pojeździć delikatnie.
Fakt drugi - wentylator się nie załącza.
Fakt trzeci - po otwarciu maski stwierdzam że RACZEJ bankowo nie ma tych ponad 100 stopni - silnik da się dotknąć ręką.
Czyżby w konia robił mnie wskaźnik temperatury na desce?
Rozmawiałem ze znajomym - wg niego może być tak, że chłodnica jest zalana płynem, który pracuje w takiej temperaturze i wszystko jest ok.
Sorry za przydługiego posta ale mam stresa ;)

PS. Do tej pory jeździłem Cinquecento ;-)
lukebe
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 3 lip 2008, o 09:48
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Postprzez SotoM » 3 lip 2008, o 10:05

lukebe napisał(a):Pozwolę sobie podpiąć się pod temat :)

Tak w ogóle to dzień dobry (to mój pierwszy post :) )

A problem mam następujący - w bardzo krótkim czasie wskaźnik temperatury pokazuje ok. 105 stopni - wystarczy 5 minut po mieście pojeździć delikatnie.
Fakt drugi - wentylator się nie załącza.
Fakt trzeci - po otwarciu maski stwierdzam że RACZEJ bankowo nie ma tych ponad 100 stopni - silnik da się dotknąć ręką.
Czyżby w konia robił mnie wskaźnik temperatury na desce?
Rozmawiałem ze znajomym - wg niego może być tak, że chłodnica jest zalana płynem, który pracuje w takiej temperaturze i wszystko jest ok.
Sorry za przydługiego posta ale mam stresa ;)

PS. Do tej pory jeździłem Cinquecento ;-)

siemasz kolezko. to na początek bym zainwestował i wymienił bym czujnik systemowy to jest ten z kwadratową kostką na 4 piny on podaje temp.do ECU i na wskażnik na blat. on sie znajduje w krućcu wodnym jak otworzysz maske .gorny przewód gruby chłodnicy łączy sie z tym krućcem. albo masz termostat uchylony. ale to jak piszesz to widac ze ci czujas odszukuje pomiar,
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez golfiak » 6 lip 2008, o 13:37

A propos, jakie są dedykowane płyny do diesli ?
Bo mam możliwość zakupu ok. 5 zeta/litr ze składnicy rolniczej. Firma nie wiadomo jaka, taki różowy i podobno do - 30 stopni. Czy lepiej nie eksperymentować i kupić jakiś markowy ? Jeżeli tak to jaki ?

[ Dodano: 2008-07-06, 13:38 ]
Petrygo i borygo podobno rozpuszczają uszczelki i są przecieki...
TDI 1Z 90 KM
Avatar użytkownika
golfiak
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 12 lut 2008, o 23:11
Lokalizacja: Poznań

Zepsuty wentylator...?

Postprzez rasend » 9 lip 2008, o 12:19

Witam zauważyłem w swoim mk3 że nie obraca mi się wentylator nie kręci się tylko jest sztywny że nawet nie idzie go ruszyc. Nie wiem jak jest podczas jazdy bo jeszcze nie doszedł mi do takiej temperatury silnik żeby załączyc wentylator. Jaka może by tego przyczyna? Czy to oznacza że wentylator nie będzie się załączał?
rasend
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 4 lip 2008, o 18:55
Lokalizacja: Smogorzów

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości