układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez marko1967 » 1 lis 2007, o 01:11

bemo24 jeżeli po przekręceniu kluczyka tęperatura idzie na 120 stopni to stawiał bym na czujnik ale zobacz :roll: jeszcze czy wogule włącza się wentylator na chłodnicy może szlak go trafił lub jakiś kabelek nie łączy lub wtedy to może być termostat i nie włącza wentylatora pozdrawiam
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

 

Postprzez ted3 » 1 lis 2007, o 02:00

Też bym stawiał na czujnik. Wymień go, kosztuje parę zł.
ted3
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 26 cze 2007, o 10:57
Lokalizacja: wielkoplska

Postprzez siarra » 1 lis 2007, o 12:11

Witam musisz wiedziec ze to co pokazuje ci wskaznik nie zawsze ma sie do temperatury jesli pokazuje 120 to sprawdz czy gotuje ci sie plyn w zbiorniczku jesli nie to wykrec wskaznik tam jest taki maly (opornik nie znam fachowej nazwy) z 3 nogami i to on steruje pokazywana temperatura poprostu moze cie oklamywac i trzeba go wylutowac i wymienic. Lub elektryk jesli niechcesz sam sie w to bawic.
siarra
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8 sie 2007, o 19:31
Lokalizacja: bydgoszcz

Postprzez bemo24 » 1 lis 2007, o 12:54

Witam fakt temperatura jest na 120 ale wentylator sie nie załoncza.tez bym stawial na czujnik.ok dzieki za pomoc.kupie czujnik temperatury i termostat nowy.(dzis na zimnym silniki tez mi pokazal 120 .stopni) jutro wsatwie go do mechanika i napisze co mu dolegało pozdro
bemo24
 

Postprzez siarra » 1 lis 2007, o 13:09

Ja nie stawiam na czujnik lecz na wskaznik ktory pokazuje ci temperature ale warto sprawdzic wszystko.
siarra
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8 sie 2007, o 19:31
Lokalizacja: bydgoszcz

Postprzez bemo24 » 1 lis 2007, o 13:43

a gdzie znajduje sie taki wzkaznik?
bemo24
 

Postprzez aros87 » 3 lis 2007, o 16:00

spuscilem stary plyn przez ten gruby waz u dolu chlodnicy, ale wydaje mi sie ze w bloku zostalo jeszcze cos starego plynu bo nie zeszlo go z 6 litrow a tylem podobno jest czy napewno tam sie spuszcza i moge teraz spokojnie nalac juz nowy?
aros87
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 4 wrz 2007, o 16:53
Lokalizacja: Orzesze

Postprzez vibes » 3 lis 2007, o 18:12

Jeżeli w autach nie ma kranika ani kroka upustowego, płyn spuszcza się w miejscu najniżej usytuowanym w samochodzie, tak, aby umożliwić spłynięcie płynu całkowicie. Nigdy nie mieszaj płynów jeśli nie masz pewności, że są one mieszalne i że nie zamarznie po zmieszaniu, jeśli nie wiesz ile wytrzymuje Twój płyn, jedź do warsztatu i niech Ci zmierzą krzepliwość za pomocą przyrządu podobnego do tego, którym mierzy się moc elektrolitu w akumulatorze. Kolejną rzeczą jest płyn do spryskiwaczy, idzie zima więc wlej zimowy i nie oszczędzaj na płynach, bo te za 6.99 za 5 litrów nie zawsze są takie jakbyś tego chciał... często wytrącają wodę, korodując i zakamieniając spryskiwacze i mogą doprowadzić do uszkodzenia pompki, ale myślę, że w prasie jest na ten temat bardzo dużo :-)
--==///Memento Mori///==--
Avatar użytkownika
vibes
Czytacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 30 kwi 2007, o 11:14
Lokalizacja: ZCH

Postprzez aros87 » 3 lis 2007, o 18:38

wymienilem ten plyn i mam jedno pytanie, do calego ukladu weszlo mi zaledwie ok. 2l plynu chlodzacego, a w ksiazce o golfach wyczytalem ze wchodzi 6l! Stary plyn spuscilem przez gruby waz ktory dochodzi u dolu do chlodnicy, przed nalaniem nowego przeplukalem caly uklad woda zeby go oczyscic, czy powinno tak byc ze weszlo mi tylko 2l? po uzupelnieniu odpowietrzylem uklad chlodzenia, teraz nie wiem czy mam odpowiednia odpornosc na niskie temperatury i czy w ukladzie nie xzostalo cos starego plynu i teraz to sie wymieszalo.... prosze o porade czy wszystko jest w porzadku? (aha przy spuszczaniu plynu samochod stal z gorki)
aros87
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 4 wrz 2007, o 16:53
Lokalizacja: Orzesze

Postprzez vibes » 3 lis 2007, o 22:38

a jak ci weszło 2 litry płynu to zakreciles korek od zbiorniczka i odpaliles zeby plyn rozszedl sie po calym ukladzie chlodzenia? wlacz tez ogrzewanie przy tej czynnosci i po ok. 5 minutach pracy wylacz silnik i sprawdz na zbiorniczku poziom.
--==///Memento Mori///==--
Avatar użytkownika
vibes
Czytacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 30 kwi 2007, o 11:14
Lokalizacja: ZCH

Postprzez aros87 » 3 lis 2007, o 23:42

Tak, nagrzewalem silnik jakies 10 min, ale nie wlaczalem ogrzewania, troche musialem dolac ale na zbiorniczku wyrownawczym bylo to jakies 3cm.... nie wiem o co tu chodzi?
aros87
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 4 wrz 2007, o 16:53
Lokalizacja: Orzesze

Postprzez vibes » 4 lis 2007, o 00:30

wlacz ogrzewanie na maksa, bo tam tez idzie płyn i może nie napompowało do nagrzewnicy.
--==///Memento Mori///==--
Avatar użytkownika
vibes
Czytacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 30 kwi 2007, o 11:14
Lokalizacja: ZCH

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 1 gość