układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez Zico63 » 9 lip 2008, o 13:11

To nie można tak jeździć! Jeśli Kolega nie może ruszyć go ręką to jak Kolega wie że jeszcze nie doszedł do temperatury? Ten silnik nie ma takiej mocy jak rozrusznik by ruszyć coś co nie idzie ręką...
Albo coś wpadło między łopatki albo zatarł się silnik. Można spróbować (już mu to raczej nie zaszkodzi) spryskać z zastosowaniem dołączanej do pojemnika rurki preparatem np. WD-40 szczególnie próbując trafić w okolice łożyskowania, odczekać kilkanaście minut i ruszać.
Mój TDI, zapraszam w wolnej chwilce, przy: :kawa: moj-golf/vw-golf-1-9-tdi-specjal-zico-s-t12384.html
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

 

Postprzez rasend » 9 lip 2008, o 14:18

Sprawdziłem dokładnie i okazało się że wiatrak był przytopiony do silniczka który go napędza. odkleiłem go teraz ręką można go pokręcic cho lekko nie idzie ale podejrzewam że silniczek jest spalony. Przy jakiej temeraturze załącza się wentylator? Jak można sprawdzi czy silniczek jest dobry. Z tego co wiem poprzedni właściciel wymieniał nagrzewnice bo tamta mu siadła.
rasend
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 4 lip 2008, o 18:55
Lokalizacja: Smogorzów

Postprzez Zico63 » 9 lip 2008, o 15:16

• 1 bieg 92÷97°C, 2 bieg 99÷105°C.
•Silnik można sprawdzić podając prąd dość grubym (minimum1,5mm²) kablem do złącza na silniku do kabla czerwono-białego (1bieg) lub czerwono-czarnego (2bieg).
NIE DOTKNĄĆ BRĄZOWEGO! To masa silnika.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez opolanin » 9 lip 2008, o 15:30

rasend, najprościej sprawdzić czy silniczek jest dobry to wyciągnąć wtyczkę od termowłącznika wentylatora, mieć kawałek przewodu jakieś 5cm i włożyć jeden koniec kabla we wtyczkę a drugi koniec w drugie gniazdo we wtyczce
opolanin
 

Postprzez rasend » 9 lip 2008, o 16:34

opolanin a gdzie znajduje się ten termowłącznik? :?:
rasend
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 4 lip 2008, o 18:55
Lokalizacja: Smogorzów

Postprzez opolanin » 9 lip 2008, o 16:40

rasend, jest wkręcony w chłodnicę
opolanin
 

Postprzez rasend » 12 lip 2008, o 22:26

Sprawdziłem tak jak mówiłeś wentylator nie działa trzeba kupic nowy :-(
rasend
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 4 lip 2008, o 18:55
Lokalizacja: Smogorzów

Temperatura silnika - Czy to normalne?

Postprzez rysiek » 13 lip 2008, o 13:08

Witam ;]

Posiadam Golfa III 1.8 GT `93.
Gdy jadę temperatura pokazuje 90 :-)
Ale gdy stane w korku na pare min.. temperatura rośnie do 100 albo 105 stopni... nie wiem co gdybym stał dłużej....
Wentylator załącza sie.. ostatnio wymieniłem termostat...płyn....
Czy ktoś miał podobny problem...?


druga sprawa.... jakie parametry powinien mieć akumulator do golf 3 ?
pojemność, prąd rozruchowy?


Z góry dzieki za pomoc ;]
rysiek
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 13 lip 2008, o 12:54
Lokalizacja: Katowice

Postprzez SotoM » 13 lip 2008, o 13:42

z tego co pamietam w tolerancji 90cos stopnia do 105 st.włanacza sie drugi bieg wentylatora...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez rysiek » 13 lip 2008, o 14:00

Czyli 105 stopni to nic takiego w korku?
Bo w trasie jadąc nigdy nie ma wiecej niż 90.

A przy jakich temperaturach załącza sie 1 bieg?
Bo czytałem tu na forum że ktoś miał sytuacje że 1 bieg nie działał, tylko 2 dlatego miał 110 stopni.
rysiek
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 13 lip 2008, o 12:54
Lokalizacja: Katowice

Postprzez daniel_maroco » 13 lip 2008, o 19:25

włączenie 1 biegu wentylatora: 92...97
wyłączenie: 84...91
włączenie 2 biegu wentylatora: 99...105
wyłączenie: 91...98

Miałem ostatnio podobny problem. Mi to w korkach pokazywało 110 i przy tych wskazaniach włącza się pierwszy bieg wentylatora. A winna była w czujniku temperatury, który źle wskazywał temp. w kabinie samochodu. Po wymianie jest wszystko ok według wskazań a nawet dodatkowo na pewności wkładem termometr do zbiorniczka i co ? pierwszy bieg włącza się przy 92 i tak samo pokazuje w kabinie. Czasem też mi w korkach temperatura dochodzi do tych 100 stopni ale chwilowo tylko.

Według mnie chwilowa temperatura 100 stopni (zwłaszcza gdy jest lato i jest gorąco) w korku jest całkiem normalna ponieważ wtedy silnik nie jest dodatkowo chłodzony przez pęd powietrza jak to ma się w przypadku jazdy na trasie (wtedy widać pokazuje Ci normalnie te 90).

Według mnie rysiek wszystko masz ok. Jedynie może Ci trochę błędnie wskazywać czujnik temperatury- koszt nie wielki za swego zapłaciłem 25 zł. Jak chcesz wiedzieć czy na pewno czujnik jest winien sprawdź jego rezystancje miernikiem (ja sprawdzałem i miałem złe wskazania) tu masz linka jak i co http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 27185.html .
Zimny silnik ma z około 20 - 25 stopni.
A co by było jakbyś stał dłużej? Po prostu wiatrak by Ci chłodził- z tego co piszesz jest dobry.
Pozdrawiam!!!
Avatar użytkownika
daniel_maroco
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 14 mar 2008, o 15:46
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez yelonec » 13 lip 2008, o 21:30

to jest norma.
w silnikach 1.8 jest w złym miejscu czujnik temperatury i jak jedziesz to od pędu powietrza czujnik okłamuje w dół a jak stoisz w korku to oszukuje w drugą strone, temperatura podchodzi do 100stopni. To norma. Tak jest we wszystkich silnikach 1.8 w trójkach.
yelonec
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 7 lip 2008, o 22:22
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości