układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez pablomed » 15 sie 2008, o 21:56

niestety dostać się trzeba od przodu. Zdjąć atrapę, zdjąć zderzak, chyba jeszcze to wzmocnienie blaszane pod nim (nie pamiętam). Odkręcić chłodnicę, ale nie musisz jej odpinać z węży, tylko odchylić po stronie kierowcy w przód i masz dostęp (odpada spuszczanie płynu wówczas). Na około wentylatra jest taki plastykowy pierścień na kołeczkach mocowany, też do zdjęcia, 3 śróbki trzymające wentylator no i masz masz go w ręku, sporo roboty. Zdaje się w niektórych trójkach można chłodnicę po wypięciu węży wyjąć w dół, bez zdejmowania zderzaka, ja robiłem jak opisałem wyżej.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

 

TROCHE WODY I PO JEZDZIE :((((

Postprzez dudegolf » 16 sie 2008, o 14:22

Witam wszystkich... mam nietypowy problem ze swoim golfem. otóż rok temu gdy z niedużą prędkością najechałem na kałużę silnik zgasł i się okazało że uszkodził się jakiś modół za który zapłaciłem 700zł !!!!!!!!! wczoraj jadąc 10km/h w ten deszcz oczywiście silnik zaczął się dławić i stanął :((((po zacholowaniu go do garażu zrobiłem mu mały przegląd i zauważyłem że wogole iskry nie ma:(((( proszę o pomoc czyżby znowu ten zasrany moduł padł????? aha kable wszystkie są nowiusieńkie powymieniałem je przed tym deszczem ale jak widać i tak coś padło :((( HELP!!!!!!!!!!!
Avatar użytkownika
dudegolf
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 15 kwi 2008, o 19:02
Lokalizacja: Świecie

Postprzez marcinkoz2910 » 16 sie 2008, o 14:36

a nie wiesz jaki to był moduł i gdzie on jest??
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez dudegolf » 16 sie 2008, o 14:40

no własnie nie pamietam.... trochę już minęło ale może to ci pomoże - mój silnik jest na automatycznym wtrysku i ten moduł odpowiadał o całym rozruchu jakiś mały komputerek czy coś.... chciałbym wiecej ci napisac ale jestem zielony w tych sprawach :(((
Avatar użytkownika
dudegolf
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 15 kwi 2008, o 19:02
Lokalizacja: Świecie

Postprzez marcinkoz2910 » 16 sie 2008, o 14:42

poszukam czegos w książce SAM NAPRAWIAM a na allegro znalazłem coś takiego ale jest to do VR6 http://allegro.pl/item411816743_modul_c ... bytom.html
ale może masz podobne ale na 4 wyjscia
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez dudegolf » 16 sie 2008, o 14:47

nie mam pojęcia ale żeby to nie było to bo nie mam zamiaru znowu pakować w niego takiej kasy......:(
Avatar użytkownika
dudegolf
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 15 kwi 2008, o 19:02
Lokalizacja: Świecie

Postprzez Zycio » 16 sie 2008, o 17:55

A może masz uszkodzoną\ne osłony od spodu samochodu na silnik ? bo w samochodzie brata zalewało non stop świece (fiat cc 0.7) bo nie posiadał osłonek na silnik ;P
Zycio
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 12:57
Lokalizacja: Daleko

Postprzez dragonfly » 16 sie 2008, o 18:01

Kolego może się myle ale ja miałem podobny problem i wina były kable wysokiego napięcia.Sprawdź to bo szkoda tyle kasy znowu płacić.
dragonfly
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 11 kwi 2008, o 19:24
Lokalizacja: Gubin

Postprzez KristoF » 16 sie 2008, o 18:09

ja uważam że problemem jest układ wysowiego napięcia
kable
swiece
rozdzielacz z palcem
i ewentualnie cewka zapłonowa
Sprawdź czy masz iskrę z cewki,odepnij kabel z rozdzielacza który idzie na cewke wsadź tam świece jakąś, przyłóż do masy i niech ci ktoś zakręci silnikiem.Jak nie bedzie iskry to możliwe że albo cewka zdechła albo czujnik obrotów.Jak jest iskra tzn że coś jest nie tak z rozdzielaczem albo z kablami WN mogą mieć przebicie, chociaż mówisz że masz nowe więc ...
sprawdź czy masz iskre za cewką a później sie zobaczy

[ Dodano: 2008-08-16, 18:12 ]
ciekawe co mogło kosztować 700 pln...chyba cały osprzęt silnika

[ Dodano: 2008-08-16, 18:15 ]
ale zastanawiam sie czy nie wymienili aparatu zapłonowego....niektórzy za to maja chore ceny...

[ Dodano: 2008-08-16, 18:16 ]
Masz silnik ABD(monowtrysk) czy AEX(wielopunkt)?
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez DrSzpila » 16 sie 2008, o 18:43

koledzy dokręcie świece ja tak mialem jak mylem silnik polałem wodą to nie chciał chodzić i odpalać musiałem jechac przez 10 minut na 1 biegu przy 3 tys obr i wszystko wróciło do normy, a jak dokręciłem swiece i znowu polałem to już nic sie nie dzieje moge zalewać go wodą kiedy chce, polecam dokręcać, maskowac wszystkie nieszczelności :D, a poza tym jak widzicie kałuże to redukujcie bieg macie miec maks 3,5 obr i na nią a nic sie nie stanie :D
DrSzpila
Members
 
Posty: 593
Dołączył(a): 24 lut 2008, o 16:44
Lokalizacja: Katowice / Siedlce

Postprzez KristoF » 16 sie 2008, o 21:04

bez zdjęcia zderzaka sie nie obejdzie.Można wyciągnąc ją w dól i nie trzeba wykręcać wzmocnienia pod zderzakiem.Co do odchylania to ja bym nie robił w ten sposób bo można węże pouszkadzać a tanie nie są.Do tego co pisze pablomed tylko dodam ze lepiej zdjąć chłodnice całkiem,wyjąć ją dołem.Płyn sie wypuszcza po odłączeniu dolnego węża przy temostacie.Tylko silnik musi być zimny bo sie sparzysz i bedzie ałaaa :-D
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez pablomed » 16 sie 2008, o 21:23

dopiszę tylko z praktyki z mojego Vento z silnikiem 2E, bez klimy, czyli identyczna konstrukcja jak GTI z początku produkcji: nie ma żadnego ryzyka uszkodzenia węży, jest tam dość luzu żeby spokojnie odchylić chłodnicę. Innych modeli nie znam czy są jakieś różnice.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości