układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez aros87 » 4 lis 2007, o 09:07

ok sprobuje tak zrobic, zauwarzylem jeszcze ze jak naciskam gaz na biegu jalowym to czasem slychac jakby takie lekkie bulgotanie, moze sie cos gdzies zapowietrzylo? ale przy s[puszczaniu starego plynu korek byl oskrecony wiec nie powinno...
aros87
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 4 wrz 2007, o 16:53
Lokalizacja: Orzesze

 

Postprzez MarcinKowalczuk » 4 lis 2007, o 12:34

witam,
Czyli jak u mnie temperatura silnika utrzymuje się ok 70C przy normalnej jeździe to znaczy że coś jest nie tak? i co takiego i czy można z tym jeździć? Pozdro
MarcinKowalczuk
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 13 sie 2007, o 19:27
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez aros87 » 4 lis 2007, o 12:39

zrobilem tak jak pisales, jeszcze raz odpowietrzylem uklad, ale nic to nie dalo ze zbiorniczka zniklo moze z 1 cm plynu i tyle musze dolac.... co tu moze byc nie tak? ile tak naprawde powinno wejsc plynu bo slyszalem tez ze jakies 3 - 4 l....
aros87
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 4 wrz 2007, o 16:53
Lokalizacja: Orzesze

Postprzez siarra » 4 lis 2007, o 13:02

wskaznik temperatury który pokazuje temperature znajduje sie wewnatrz samochodu , musisz dostac sie do zegarów . Czujnik temperatury mierzy temperature a wskaznik ta informacje pokazuje tobie
siarra
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8 sie 2007, o 19:31
Lokalizacja: bydgoszcz

Postprzez ted3 » 4 lis 2007, o 15:30

stała temp ok. 70 stopni to albo uszkodzony termostat,lub czujnik.Nie można jeżdżić na dłuższy czas z błędnymi danymi. Można zatrzeć silnik /pęknięty pasek klinowy na pompie wodnej czy awaria wentylatora/ bo po prostu wskażnik nie pokaże wzrostu temperatury.
ted3
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 26 cze 2007, o 10:57
Lokalizacja: wielkoplska

Postprzez hades66 » 4 lis 2007, o 16:28

Nagrzej dobrze silnik otwórz ogrzewnie kabiny bez włączonej dmuchawy aż silnik osiągnie temperaturkę tzn włączy się wiatrak to i otworzy termostat ci cały układ przegoni usuwając powietrze. otwórz korek ostrożnie bo będzie zwiększone ciśnienie. Powinno być troszkę, powiedzmy 1-2 cm powyżej minimum. Jak nie wiesz czego to koncentratu - glikolu jest obojętny i mieszalny ze wszystkimi.
Na każdej stacji diagnostycznej możesz sprawdzić jego stan na zamarzanie. Co parę lat należy wymienić bo traci swoje właściwości. płyn hamulcowy również się starzeje też go sprawdź.
hades66
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 27 maja 2007, o 20:46
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez MarcinKowalczuk » 4 lis 2007, o 21:39

No niby tak ale jak stoje w korku temperatura wzrasta do ok 90C załącza się wentylator i tem wraca do normy czyli ok 70C czujnik jest raczej dobry widze to po temp oleju na MFA
MarcinKowalczuk
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 13 sie 2007, o 19:27
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez vibes » 4 lis 2007, o 21:48

ted3 napisał(a):stała temp ok. 70 stopni to albo uszkodzony termostat,lub czujnik.Nie można jeżdżić na dłuższy czas z błędnymi danymi. Można zatrzeć silnik /pęknięty pasek klinowy na pompie wodnej czy awaria wentylatora/ bo po prostu wskażnik nie pokaże wzrostu temperatury.

przecież ja też tak miałem i nie wiem o jakich błędnych danych piszesz, skoro to jest zależne od czujnika a nie od termostatu, także miałem 70*C ale jak mi skakało na mieście to wentylator i taks ie wlaczal i chlodzil wiec bledne dane... odpuscmy sobie :-)
--==///Memento Mori///==--
Avatar użytkownika
vibes
Czytacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 30 kwi 2007, o 11:14
Lokalizacja: ZCH

Postprzez bemo24 » 4 lis 2007, o 21:57

witam ja wczoraj odebrale mauto od mechanika i zmienił mi czujnik od temperatury wody.ale i tu mam problem na zegarze pokazuje mi temperature 100 stopni troche to jest dziwne,a co do wentylatora to sie zalancza normlanie tak jak powinno byc a na zegarach jest o wiele wyzsza temperatura:( czym moze byc to spowodowane? z góry dziekuje
bemo24
 

Postprzez aros87 » 5 lis 2007, o 06:03

hades66, juz tak robilem.... poczytaj wczesniej.... wymienialem caly plyn chlodzacy i po poprawnym spuszczeniu starego i dobrym odpowietrzeniu weszlo mi owego tylko z 2l, nie weim czy tak powinno byc ale wydaje mi sie ze nie, co mam z tym zrobic?
aros87
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 4 wrz 2007, o 16:53
Lokalizacja: Orzesze

Postprzez Viersen » 5 lis 2007, o 12:08

hades66 dobrze Ci radzi .A ile zlałeś starego płynu?Powinno się zmieścić 6l.Pozdro.
VW Golf III 1.9 TD - IX.1993.
Viersen
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 30 paź 2007, o 18:30
Lokalizacja: małopolska

Postprzez aros87 » 5 lis 2007, o 15:28

ale pisalem przeciez ze juz to robilem! Dobrze spuscilem stary plyn, odpowietrzylrem uklad, wszystko robilem tak jak pare osob juz mi tu radzilo a pomimo tego weszlo 2l.... nie bede go 10 razy odpowietrzal bo nic to nie daje.... co moze byc przyczyna trego ze weszlo tylko 2l chociaz wszystko bylo dobrze zrobione i co mam teraz z tym zrobic? pomozcie!
aros87
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 4 wrz 2007, o 16:53
Lokalizacja: Orzesze

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości