układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez marko1967 » 22 sie 2008, o 21:12

neo2223 napisał(a):ja mam silnik 1,8 90 km wiatrak załącza sie przy 90 stopniach
no to wszystko gra :-)
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

 

Postprzez golfik612 » 22 sie 2008, o 21:14

do elemm1 czyś ty zwariował jeżdzic na lotosie to najgorszy szajs jaki widziałem zmień go natychmiast ja raz wlałem lotos i odrazu zrobił się czarny wyglądał jak woda zero właściwości smarujących żadnej lepkości po prostu woda wywaliłem to gówno teraz mam zalany mobil 15w 40 mineralny i ten olejek jest super nawet po przekroczeniu limitu kilometrów jest wporzo pozdro golfik612
golfik612
golfik612
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 20 lut 2008, o 22:37
Lokalizacja: pomorskie

Postprzez neo2223 » 22 sie 2008, o 21:14

marko to nie o mnie chodziło w poscie powyzej był pytanie przy jakiej temperaturze w MK3 1.8 załacza sie wiatrak

[ Dodano: 2008-08-22, 21:18 ]
golfik612 napisał(a):do elemm1 czyś ty zwariował jeżdzic na lotosie to najgorszy szajs jaki widziałem zmień go natychmiast ja raz wlałem lotos i odrazu zrobił się czarny wyglądał jak woda zero właściwości smarujących żadnej lepkości po prostu woda wywaliłem to gówno teraz mam zalany mobil 15w 40 mineralny i ten olejek jest super nawet po przekroczeniu limitu kilometrów jest wporzo pozdro golfik612


Ja wczoraj zalałem silnik lotosem 10 W 40 pojezdze z miesiac i zobacze co bedzie ostati jaki miałem to carlube 10 w 40 po 1000 km zrobił sie czarny jak smoła

a powiedzcie czy z półsyntetyka moge od razu przejść na syntetyk
Avatar użytkownika
neo2223
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 14 sie 2008, o 21:00
Lokalizacja: słupsk

Postprzez golfik612 » 22 sie 2008, o 21:36

ludzie co wy piszecie o tych olejach przecież olej syntetyczny różni się tym jest rzadszy i stosuje się go tylko do prawie nowych silników jeżeli masz silnik który jeżdził na pół syntetyku to nie możesz wlać pełny syntetyk bo wszystko wypłuka i powstaną wycieki z silnika możesz wlać tylko pół syntetyk albo mineralny a co do wartości 10w 40 to jest za rzadki i nie zdziw się jak w upalne dni prz dłuższej jeżdzie zapali ci się kontrolka oleju mój kolega miał taki przypadek i był zdziwiony co się dzieje z jego golfem bo przecież tydzień temu zmieniał olej na nowy
golfik612
golfik612
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 20 lut 2008, o 22:37
Lokalizacja: pomorskie

Postprzez neo2223 » 22 sie 2008, o 22:20

Ja jestem dugim włąscicielem tego golfa jest onz 93 roku nie wiem jaki był lany wczesniej olej dlatego po zakupie zmieniłem olej i zalałem go półsyntetykiekiem z tego wzgledu ze nie wiedziałem co w nim było a jak spósciłem wtedy olej to sie zastanawiałem co to jest bo wygladem przypominał rozrzedzona smołe. dlatego zapytałem czy mozna zmienic na syntetyk nafciarzem nie jestem a kto pyta nie błądzi
Avatar użytkownika
neo2223
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 14 sie 2008, o 21:00
Lokalizacja: słupsk

Postprzez fart23 » 22 sie 2008, o 22:30

co do pierwszego tematu, to moze to jest trafiona uszczelka pod głowicą???
fart23
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 21 sie 2008, o 23:32
Lokalizacja: Luzino k/Wejherowa

Postprzez golfik612 » 22 sie 2008, o 22:37

masz rację kto pyta nie błądzi a wiec jeżeli jesteś drugim właścicielem radzę zalej następnym razem mineralnym 15w40 jakimś markowym elf castrol mobil itd.. kosztuje to więcej ale się opłaci pozdrawiam i przepraszam jeśli cie uraziłem szerokiej drogi golfik612
golfik612
golfik612
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 20 lut 2008, o 22:37
Lokalizacja: pomorskie

Postprzez mani51 » 22 sie 2008, o 22:41

neo2223 napisał(a):ostati jaki miałem to carlube 10 w 40 po 1000 km zrobił sie czarny jak smoła


tzn że prawdopodobnie zalałeś półsyntetyk a w silniku wcześniej już był mineralny i dlatego zrobił Ci się czarny jak smoła bo wymyło Ci silnik z resztek tego co pozostało po poprzednim oleju...ja bym jednak radził zmienić olej na mineralny i prawdopodobnie problem z kontrolką zniknie
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez dudegolf » 23 sie 2008, o 13:20

marcinkoz2910 fajnie że mi tak pomagasz i pewnie cie juz męczę :roll: ale nie mam w tym miejscu takich kabelków :-| gdzie one mogą być :!:
Avatar użytkownika
dudegolf
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 15 kwi 2008, o 19:02
Lokalizacja: Świecie

Postprzez adams » 23 sie 2008, o 16:02

pablomed ok jade kupic ten z zolta w poniedzialek :) myslalem moze ze skoro w katalogu jest napisane ze mam od wersji z wieksza pojemnoscioa to moze jakos oszukuje komputer i szybciej sie wylacza ssanie i jest oszzednijszy czy cos w tym stylu, skoro ma byc zolto czarny to taki bedzie , tylko kurde ten golf z niemczech juz przyjechal na NIEBIESKO czarnym wiec juz zglupialem, ale skoro piszesz ze w ASO maja taki niebiesko czarny zamiennik to jade do ASO, bo kurde w motorfyzacyjnych jak mowie ze mam czarno niebieski ludzie rozkladaja rece.
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Czy ten termostat będzie pasować ??

Postprzez pawelekm » 23 sie 2008, o 18:59

Witajcie,

Posiadam "Gofra" ;-) 1.4 benzyna, 92 rok, bez wspomagania.
Czy do tego modelu będzie pasował taki termostat ?? :
WAHLER 4256.87D50
----------------------
Pozdrawiam
Paweł
Avatar użytkownika
pawelekm
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 4 sie 2008, o 19:38
Lokalizacja: Lubin

Postprzez pablomed » 23 sie 2008, o 20:38

Prawda jest mniej więcej taka że jest to czujnik podwójny, dwa w jednym. Jeden od sterowania silnikiem, drugi od wskazówki temp na liczniku. Przy czym ta składowa ważniejsza czyli dla sterowania silnikiem ma te same właściwości we wszystkich prawie czujnikach tempereatuty i powietrza sterujących silnikiem koncernu VW/Audi. Natomiast problemik jest ze składową od licznika, właściwości ma różne, dopasowane są do licznika w danym modelu. Wystarczy że ktoś zmienił licznik i mamy klops.
Więc w gruncie rzeczy chodzi o to żeby czujnik był firmowy i wtedy zawsze silniczek będzie zadowolony. Natomiast złe wskazania na liczniku są wkurzające i prowadzą do zbędnych napraw typu wymiana termostatu, chłodnica pompa wody. Więc jeszcze jedna uwaga ode mnie. Jeśli ktoś ma wątpliwości co do wskazań na liczniku, proponuję zaopatrzyć się w dokładny termometr i mierzyć nim temperaturę w zbiorniczku płynu (może być 2-3 stopnie zaniżona) lub najlepiej przywinąć go grubo folią aluminiową do górnej rury chłodnicy w pobliżu głowicy.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości