piotr0488 napisał(a):a druga mozliwosc to czujnik temperatury, umieszczony jest na chlodnicy
na chłodnicy jest termiczny włącznik wentylatora a czujnik temperatury jest przy silniku
mortens, masz silnik ABD (zapamiętaj a najlepiej zapisz to w swoim profilu żeby łatwiej było Ci pomóc w przyszłości
)
dla tego silnika temperatura początku otwarcia termostatu to 84°C a wentylator załącza się przy:
1 bieg - 92°C
2 bieg - 99°C
na początek zawsze radzę sprawdzić poziom płynu i odpowietrzyć układ,tzn odpalić silnik bez korka w zbiorniczku wyrównawczym
po odpaleniu zimnego silnika obserwuj wskazania temperatury i sprawdzaj dolny wąż od chłodnicy powinien zacząć się robić ciepły przy temp 84-85°C. jeśli tak nie jest nie panikuj tylko czekaj(korek nadal odkręcony ale w pogotowiu, najlepiej wkręcić go na jeden obrót żeby w razie potrzeby szybko go zakręcić) aż załączy się wentylator. Jeśli do tego czasu nie zagotuje płynu i nie wyrzuci go przez otwór w zbiorniczku to znaczy że z układem wszystko w porządku i oszukuje czujnik temperatury. Wtedy masz do wyboru albo zmienić go albo przyjąć tą temperaturę za normalną co jest uciążliwe, wiem bo sam miałem taki egzemplarz który pokazywał mi 105°C a na postoju to nawet 120°C i strasznie mnie to wkurzało...ale jeśli w trakcie tego "eksperymentu" płyn zacznie się gwałtownie podnosić w zbiorniczku to szybko zakręć korek, po jakimś czasie zgaś silnik i biegiem po nowy termostat...nie zaszkodzi również poruszać wtyczką przy wentylatorze i przy tym włączniku termicznym na chłodnicy