układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez golfik612 » 2 wrz 2008, o 21:08

te ubytki nie są normalne ale jeżeli piszesz że co osiem dni musisz dolewać to znaczy że wyciek jest niewielki w tej sytuacji proponuje iść do sklepu kupić taki specjalny proszek do uszczelniania chłodnic kosztuje on 8zł i użyć zgodnie z instrukcją powinno pomóc jeżeli natomiast nadal sytuacja będzie miała miejsce musisz znaleść wyciek bo zima tuż tuż a przecież nie będziesz zimą co 8 dni dolewał płynu
golfik612
golfik612
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 20 lut 2008, o 22:37
Lokalizacja: pomorskie

 

Re: Problem z chłodnicą

Postprzez SotoM » 3 wrz 2008, o 09:59

whelaan napisał(a):Od razu przepraszam ale nei wiedziałem gdzie założyć ten temat.

Czy to normalne że okolo co 8 dni musze dolewać wody do chłodnicy? Czy to jest normalne? Chyba że gdy wleje płyn chłodnicy juz nie powinno tak tego łykać!? prosze o rade

ogladnij sobie dokładnie cały układ chłodzenia.jesli nie ma nigdzie wycieku to wniosek jest tylko 1den. cicz chłodzaca dostaje ci sie do komory spalania-do cylindrów.-uszczelka pod głowica. zwróc uwage czy kopci ci na biało na rozgrzanym silniku. na zimno raczej tez bedzie ze wzgledu ze w układzie wydechowym jest zawsze woda z powietrza z zewnatrz-skrapla sie i osadza sie w tłumikach.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

CZy coś się da zrobić?? Wskaźnik temperatury nie działa.

Postprzez mce-ozi » 3 wrz 2008, o 16:23

Witam
Jak w temacie wskaźnik temperatury nie działa. przypuszczam że to wina jednej kostki która jest przy silniku. chodzi mi o to gniazdo http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=455a92f46a889e1f da się to jakoś podłączyć??
Avatar użytkownika
mce-ozi
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 11 sie 2008, o 21:46
Lokalizacja: Myślenice/ Frankfurt am Main
Rocznik: 1995
Silnik: 1.9 td
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez marcinkoz2910 » 3 wrz 2008, o 17:47

no tak to są czujniki a ta fotka to z twojego auta bo tam powinny być podpięte te dwa czujniki..
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez mce-ozi » 3 wrz 2008, o 21:44

nio a jak nie mam to można to jakoś przerobić??
Avatar użytkownika
mce-ozi
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 11 sie 2008, o 21:46
Lokalizacja: Myślenice/ Frankfurt am Main
Rocznik: 1995
Silnik: 1.9 td
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Wysoka temperatura silnika

Postprzez mortens » 3 wrz 2008, o 22:33

Witam

Mam problem z wysoka temperatura silnika :/ (GOLF 1.4 92r.)
Otóż przy jezdzie poza miejskiej silnik osiaga temperature 110 stopni a w miescie nie raz 120 :/ Przynajmniej tak pokazuje mi licznik.Wentylator z tego co czytałem na forum powinien sie wlaczyc ( 1 bieg okolo 87 stopni) a u mnie nie wlancza sie nawet przy 110 :( Co mozę być nie tak ... czyżby padł mi termostat ?
mortens
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 3 wrz 2008, o 22:19
Lokalizacja: MP

Postprzez piotr0488 » 3 wrz 2008, o 22:44

jezeli silnik masz cieply i dotkniesz dolnej ruzy ktora wchodzi do chlodnicy i bedzie ciepla to termostat ok jak bedzie zimna to winny termostat, a druga mozliwosc to czujnik temperatury, umieszczony jest na chlodnicy
piotr0488
Members
 
Posty: 1314
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Lędyczek
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mani51 » 3 wrz 2008, o 23:24

piotr0488 napisał(a):a druga mozliwosc to czujnik temperatury, umieszczony jest na chlodnicy


na chłodnicy jest termiczny włącznik wentylatora a czujnik temperatury jest przy silniku

mortens, masz silnik ABD (zapamiętaj a najlepiej zapisz to w swoim profilu żeby łatwiej było Ci pomóc w przyszłości ;-) )

dla tego silnika temperatura początku otwarcia termostatu to 84°C a wentylator załącza się przy:
1 bieg - 92°C
2 bieg - 99°C

na początek zawsze radzę sprawdzić poziom płynu i odpowietrzyć układ,tzn odpalić silnik bez korka w zbiorniczku wyrównawczym
po odpaleniu zimnego silnika obserwuj wskazania temperatury i sprawdzaj dolny wąż od chłodnicy powinien zacząć się robić ciepły przy temp 84-85°C. jeśli tak nie jest nie panikuj tylko czekaj(korek nadal odkręcony ale w pogotowiu, najlepiej wkręcić go na jeden obrót żeby w razie potrzeby szybko go zakręcić) aż załączy się wentylator. Jeśli do tego czasu nie zagotuje płynu i nie wyrzuci go przez otwór w zbiorniczku to znaczy że z układem wszystko w porządku i oszukuje czujnik temperatury. Wtedy masz do wyboru albo zmienić go albo przyjąć tą temperaturę za normalną co jest uciążliwe, wiem bo sam miałem taki egzemplarz który pokazywał mi 105°C a na postoju to nawet 120°C i strasznie mnie to wkurzało...ale jeśli w trakcie tego "eksperymentu" płyn zacznie się gwałtownie podnosić w zbiorniczku to szybko zakręć korek, po jakimś czasie zgaś silnik i biegiem po nowy termostat...nie zaszkodzi również poruszać wtyczką przy wentylatorze i przy tym włączniku termicznym na chłodnicy
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Zico63 » 4 wrz 2008, o 00:25

Nie wiem czy ma Kolega w pobliżu sklep elektroniczny, należy kupic tam 4 tzw. konektorki głośnikowe mniejsze, zacisnąć lub nalutować na kable i włożyc do czujników. Na fotce widzę dwa nie połączone. Do jednego dochodzi żółto-czerwony do drugiego niebiesko-czerwony, który gdzie to juz na próbę i czy dobrze pokazuje na zegarach. Jak nie - zamienić. Pozostają brązowe - to są masy, wszystko jedno która gdzie.
Gdy już będzie dobrze to oblać silikonem.
Piny w czujnikach sa izolowane od masy - nic się nie stanie w razie "prawy do lewego" :lol:
Mój TDI, zapraszam w wolnej chwilce, przy: :kawa: moj-golf/vw-golf-1-9-tdi-specjal-zico-s-t12384.html
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez prezesik » 4 wrz 2008, o 05:26

kolego mce-ozi w Twoim avatarze widzę, ze wpisane masz 1,4. Czy ta fotka to jest twojego silnika?? Jeżeli powiesz, ze tak to od razu powiem, ze ten silnik to już wygląda na 1.6, 1.8 2.0, silnik 1,4 wygląda zupełnie inaczej. Jeżeli to fotka twojego silnika to wygląda na to, że ktoś zrobił swap z 1,4 na większy silnik i miał problem z podłączeniem czujnika temp.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez mce-ozi » 4 wrz 2008, o 07:54

Nio też mi się tak zdaje że to nie jest 1.4. Przypuszczam że to 1.6. dla tego szukam rozwiązania?? chodzi mi o to czy nie da się tego podpiąć bez pośrednio pod licznik a jak nie to gdzie??
Avatar użytkownika
mce-ozi
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 11 sie 2008, o 21:46
Lokalizacja: Myślenice/ Frankfurt am Main
Rocznik: 1995
Silnik: 1.9 td
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Zico63 » 4 wrz 2008, o 17:55

Z jednego czujnika na pin "17" kostki licznika a z drugiego na pin "2" licznika. Drugie przewody z czujników do blachy (to masa).
W razie złego pokazywania i rudności w odpaleniu bardzo zimnego silnika - zamienić kable na czujnikach.
Mój TDI, zapraszam w wolnej chwilce, przy: :kawa: moj-golf/vw-golf-1-9-tdi-specjal-zico-s-t12384.html
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości