układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez pablomed » 5 wrz 2008, o 16:17

dziabi3, to jest RP z golfa II na 99 procent, pytanie teraz na czym poległa przekładka, co z elektryką całą, co zostało z trójki a co z dwójki. Reasumując najprościej będzie kupić typowy czteropinowy czujnik temperatury od golfa III, kable 1i3 obsługują sterownik silnika, a 2 i 4 licznik. Tyle chyba co można na ten temat napisac nie wiedząc więcej szczegółów od mce-ozi,
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

 

Postprzez mce-ozi » 5 wrz 2008, o 16:32

ja nic z nim nie robiłem takiego go dostałem od wujka kupił go za jakieś grosze i teraz ja w nim dłubie autko ogólnie jest na chodzie i nim jeździe tylko chce go doprowadzić do stanu dobrego. Właśnie wyjaśniła mi się sprawa dla czego z skrzyni wychodzi linka i przez to nie działa mi licznik. zdjęcie czujników wrzucę jeszcze dziś.
Avatar użytkownika
mce-ozi
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 11 sie 2008, o 21:46
Lokalizacja: Myślenice/ Frankfurt am Main
Rocznik: 1995
Silnik: 1.9 td
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 5 wrz 2008, o 17:04

nie musisz dawać tych zdjęć, wszystko jest jasne.
Co do prędkościomierza: musisz się dowiedzeć albo sprawdzić czy impulsator ze skrzynki biegów od golfa III pasuje do twojej skrzyneczki od golfa II, w miejsce linki. Jeśli tak to kupic takowy i podłączyc.
Z temperatura jak napisałem: kupujesz czujnik czteropinowy i podłączasz. Byćmoże masz tam gdzieś ten czujnik od licznika z golfa II a,e nie widze go, więc kupno nowego 4 pinowego czujnika będzie najlepszym wyjściem.
Teraz jeśli został sterownik silnika od golfa 3 musisz odłączyć wężyk od aparatu zapłonowego i wyregulowac zapłon stroboskopem na 6 stopni, to chyba najważniejsze rzeczy wypisałem. W razie konkretnych pytań pisz.

[ Dodano: 2008-09-05, 17:05 ]
A pojemność silniczka RP który masz to 1.8, 90 koni jeśli będzie wszystko sprawne.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez mce-ozi » 6 wrz 2008, o 13:19

to do czego są te gniazdka http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=455a92f46a889e1f te gniazda są dwu pinowe
Avatar użytkownika
mce-ozi
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 11 sie 2008, o 21:46
Lokalizacja: Myślenice/ Frankfurt am Main
Rocznik: 1995
Silnik: 1.9 td
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez marko1967 » 6 wrz 2008, o 13:57

mce-ozi, z tego co ja się oriętuje to są to czujniki jeden to czujnik tęperatury cieczy w silniku a drugi ma powiązania z klimą
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez pablomed » 6 wrz 2008, o 14:54

niebieski to czujnik temperatury sterownika silnika
czerwony to wyłącznik od -podgrzewania kolektora ssącego lub ssania w gaźniku
Oczywiście oba od golfa II jak cały silnik.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Problemy z płynem chłodniczym

Postprzez ElisiuM » 6 wrz 2008, o 21:11

Witam jestem nowy i zielony.

otworzyłem dzisiaj po nocce maskę auta i chciałem sprawdzić ilość płynu chłodniczego , i kiedy odkręciłem kurek poszedł syk oraz zaczął wyciekać płyn> To że syk to ja jeszcze skumam ale płyn nie powinien mi wypływać . Proszę o poradę co z tym zrobić bo nie ma pojęcia co jest ale raczej nie powinno nic ciec.
ElisiuM
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 6 wrz 2008, o 21:05
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez pablomed » 6 wrz 2008, o 21:29

dużo płynu czy parę kropel?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez pawelek03576 » 6 wrz 2008, o 21:33

a silnik był zimny czy gorący ? bo jeśli gorący to jest normalne zjawisko
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez ElisiuM » 6 wrz 2008, o 21:55

pablomed napisał(a):dużo płynu czy parę kropel?


O wiele wiecej niz pare kropel a auto miało zimny silnik
ElisiuM
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 6 wrz 2008, o 21:05
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez mani51 » 6 wrz 2008, o 21:57

pawelek03576

ElisiuM napisał(a):otworzyłem dzisiaj po nocce maskę auta


myślę że był zimny ale jeśli był ciepły to ElisiuM :zabawa:

może korek od zbiorniczka nawalił. Jest w nim zawór dwustronny który w trakcie rozgrzewania silnika i jego pracy utrzymuje w układzie nieco wyższe ciśnienie od atmosferycznego (u Ciebie powinno być 1,4-1,6 bara) a w trakcie stygnięcia wpuszcza do układu powietrze aby nie było podciśnienia. może ten zaworek u Ciebie się zaciął i w trakcie pracy silnika ciśnienie rośnie tak bardzo że nawet po wystygnięciu silnika masz nadciśnienie i dlatego po odkręceniu korka masz taki objaw jakbyś to zrobił na rozgrzanym silniku tzn wywala Ci płyn...koreczek można łatwo sprawdzić pompką z manometrem. Zdejmujesz węzyk od przelewu i zaślepiasz go a do króćca przykładasz pompkę i pomujesz powoli aż ciśnienie przestanie rosnąć i jeśli mieścisz się w podanych wyżej granicach to jest ok a jeśli jest więcej to wymień korek
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez MysieQ » 7 wrz 2008, o 11:44

Witaj!

Czujnik masz na klucz 30, najlepiej użyć oczkowego, nie ma co się męczyć płaskim i utrudniać sobie życie. Czujnik Volkswagenowski powinien mieć 3 wtyki na 3 kabelki, jeden z nich podaje prąd, pozostałe dwa to prędkość wentylatora - niska i wysoka. Gdybyś miał przerobiony czujnik bądź coś pozmieniane to przy założeniu nowego - środkowy wtyk to kabel prądowy (u mnie był czarny), od strony zciętych rogów wtyczki kabelek sygnałowy pierwszy (u mnie kolor czerwono-biały) a od strony nie ponacinanej kabelek drugi czyli czerwono-czarny. Podana przyczyna przez Ciebie to wina czujnika, to czujnik odpowiada za załączanie/odłączanie wentylatora, przy ok. 84*stopniach temp. powinien już załączać wentylator. Czujnik jak kolega wspomniał wkręcony jest w prawą stronę chłodnicy, dostęp może nie jest cudowny ale da się coś zdziałać. Wymień czujnik, Twój akumulator dostaje baty.

Pozdrawiam. ;-)
MysieQ
Czytacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 16 lut 2008, o 19:50
Lokalizacja: Sandomierz

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości