układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez pablomed » 17 wrz 2008, o 20:02

oczywiście że możliwe jeśli jest zepsuty. Ale czasem wskazania na liczniku nie są dokładne. Zaobserwuj przy jakiej temperaturze wg wskazań na liczniku załącza się wentylator. Jeśli poniżej 90 stopni, to niewykluczone że wszystko jest ok, tylko wskazówka źle pokazuje.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

 

Postprzez malapawel » 17 wrz 2008, o 20:03

termostat jest nowy, wymienialem go, went zalacza sie przy 90 stopniach
malapawel
Czytacz
 
Posty: 133
Dołączył(a): 29 sie 2008, o 16:09
Lokalizacja: Białystok
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez pablomed » 17 wrz 2008, o 20:27

No widzisz właściwie wntylator załącza się przy 95 stopniach, jeśli włącznik w chłodnicy ma sprawny. Poza tym nowy termostat nie znaczy sprawny. Zamienniki mają często marną jakość, mam nawet sygnały że polecane zawsze firmy Wahler też zrobiły się do kitu.
Więc na razie trudno powiedzieć na 100 procent ale możliwe że wszystko oprócz wskazań na liczniku masz ok. Oczywiście ideałem byłoby gdyby temperatura stała ciągle na 90 stopniach. Obawam się że osiągniesz cel po następnej zmianie termostatu, i nie lubię proponować zakupów w ASO , ale akurat w tym wypadku to właśnie ci proponuję.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez dziabi3 » 18 wrz 2008, o 16:46

to normalne

mam terz 1,4 i mam tak ze w okresie chłodów lub zimy termostat trzyma 80 stopni w trasie a po miescie gdzie troszke sie jezdi zwawiej to 87


a w lato trzyma te 85 a 87

i terz mam nowy termostat

to normale

dodam ze wentylator normalnie sie załancza

pamietajcie ze termostat to mechanizm a nie elektronika i co do 1 stopnia nie jest dokładny
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez vasyl00 » 22 wrz 2008, o 19:17

kolego sprawdz gdzie masz sonde lambda bo mamy takie same motorki u mnie lambda znajduje sie kolo llacznika rury wydechowej tego siatkowego i mialem taki sam problem
jezdzilem po servisach i nic az jeden koles samouk znalazl ze sonda lambda miala jakies tam przewody zle izolowane znaczy chyba przetarte
jeden raz wpadlem do malenkiej kaluzy i po jezdzie auto przerywalo tracilo moc potem gaslo
wybadalem to ze jak w takim momencie wypiolem wtyk sondy z gniazda odpalil normalnie i jechalem dalej
moze sprawdz takie rozwiazanie w sumie nic nie tracisz tylko wypinasz wtyczke i proba jak nic nie dalo to moze inni cosik znajda z wlasnych usterek
pozdrawiam vasyl00
:-)
vasyl00
Avatar użytkownika
vasyl00
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 29 cze 2008, o 07:52
Lokalizacja: Gliwice/Sośnica

wiatrak chlodnicy

Postprzez krzysia » 26 wrz 2008, o 10:10

Witam
mam takie objawy.
Zimny silnik jadac w srednim korku- w ciagu 15 min. osiaga 90stopni
- przynajmniej tak wskazuje,i na tej wartosci juz zostaje obojetnie czy sie przejedzie 50 czy 250 km
nie wiem w ktorym momencie sie wlacza wentylator bo tego nie slysze..
za to jak sie wylaczy silnik- np. po wjechaniu do garazu to slychac wyraznie wiatrak, jeszcze ok 1/2 minuty chodzi, po wyjeciu kluczykow,
czy to niormalne?

historia samochodu slabo znana- i sie troche martwie.
Czy powinnam wymienic termostat czy to jakis wiekszy chlodniczy problem?
dzieki za pomoc
krzysia
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 20 kwi 2008, o 07:30
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mani51 » 26 wrz 2008, o 10:47

ja myślę że jest wszystko w porządku
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez krzysia » 26 wrz 2008, o 11:19

Dzieki, bo juz mi sie zdawalo, ze cos jest nietak, jezdzac astra mojego brata pamietam, ze bo po zgaszeniu silnika jest cicho- nigdy nie syszalam pracy wentylatora. Ale moze glof tak ma
krzysia
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 20 kwi 2008, o 07:30
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez arek ryba » 26 wrz 2008, o 11:26

mani51 napisał(a):ja myślę że jest wszystko w porządku
czy tak wszystko wporzo to nie wiem
krzysia napisał(a):Zimny silnik jadac w srednim korku- w ciagu 15 min. osiaga 90stopni
z tego co ja słyszałem 15minut nie wystarczy aby rozgrzać zimny silnik do 90 stopni. problem toże tkwi w termostacie albo w czujniku temperatury.
Avatar użytkownika
arek ryba
Members
 
Posty: 701
Dołączył(a): 24 paź 2007, o 11:24
Lokalizacja: grudusk

Postprzez czepi » 26 wrz 2008, o 11:58

Zależy co rozumiemy przez zimny silnik... jeśli to , że wskazówka się nie oderwała od lewej strony czy silnik po dłuższym postoju i w 15 minut po zapłonie osiąga 90 stopni... wydaje mi się jednak, że chodzi o to że po przejechaniu jakiegoś dystansu i stanięciu w korku dochodzi temp. w 15 minut do 90 stopni... jeśli tak to wszystko jest ok... tak sądzę
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez krzysia » 26 wrz 2008, o 12:01

zimny silnik- chodzi mi o silnik po nocy stania, wskazowka sie podnosi w ciagu ok 15 min jazdy w miescie do 90 st.
krzysia
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 20 kwi 2008, o 07:30
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez czepi » 26 wrz 2008, o 12:09

a to też jeszcze zależy od stylu jazdy....
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości