układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez krzysia » 26 wrz 2008, o 12:13

zwykla miejska, bez szalenstw: odcinek 3-4 km max , 20-60km/h max - chyba 5 swiatel
krzysia
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 20 kwi 2008, o 07:30
Lokalizacja: Warszawa

 

Postprzez klanhker » 26 wrz 2008, o 12:23

ja mysle ze jest ok, u mnie ciagle jest 90 :) i no chyba ze w zime ;p a po zgaszeniu auta bardzo czesto slysze wiatrak.....jest ok....a jak bedzie ci pokazywalo ponad 90 to wtedy zacznij sie martwic ;)
Avatar użytkownika
klanhker
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 1 lis 2007, o 16:38
Lokalizacja: TK

Postprzez czepi » 26 wrz 2008, o 12:25

a więc zrobiłem teraz mały test... samochód od wczoraj stoi pod chmurką :) temperatura otoczenia 14 stopni i po odpaleniu i pozostawieniu na wolnych obrotach.... 10 minut i jest 90 stopni... a to że wiatrak u ciebie chodzi jeszcze jakiś czas po wyłączeniu zapłonu to zupełnie normalne
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez klanhker » 26 wrz 2008, o 12:27

amen :mrgreen:
Avatar użytkownika
klanhker
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 1 lis 2007, o 16:38
Lokalizacja: TK

Postprzez krzysia » 26 wrz 2008, o 12:37

uff
krzysia
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 20 kwi 2008, o 07:30
Lokalizacja: Warszawa

Chłodzenie silnika

Postprzez sebagzg » 26 wrz 2008, o 17:57

Witam cos ma nie tak z moim mk3 :(( bardzo szybko grzeje mi sie silnik po przejechaniu 10km jest juz 90* i jadac dalej wzrasta do ok 98 i dopiero wtedy wlacza sie wentylator i spad do ok 93* i znow rosnie ... . jak sie zatrzymam i wylacze silnik czasem temp dochodzi do 110 :/ a wentylator sie nie zalacza :/ . Wymienilem termostat czujnik temperatury i pompe wody :/ Czy ktos co sie dzieje ?
sevaaa
sebagzg
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 21 maja 2008, o 15:30
Lokalizacja: Katowice

Postprzez marko1967 » 26 wrz 2008, o 18:06

sebagzg, nie sugieruj się tak dokładnie tym co pokazuje ten czujnik w aucie to jest bardzo zbliżona tęperatura a ponadto piszesz że zmieniłeś czujnuk tęperatury cieczy jeżeli kupiłeś podrube za jakieś marne grosze to tak będzie mam to samo w ucie widze że mam 110 ale jak pojechałem podłączyć auto do kompa to komp pokazuje chyba 94 stopnie jak włączy sie wentylator a na tym wskazniku w aucie widnieje 110 stopni z tego co wiem to orginalny czujnik teperatury w ASO kosztyje coś około 80 zł
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez sebagzg » 26 wrz 2008, o 18:56

noo chyba zee takk ale teraz mam takie pytanko :)) czasem ja jezdze i nacisne powyzej 3 tys obrotow i pozniej sie zatrzymam to zaczyna mi migac lampka oleju :) nie za kazdym razem, a olej wymienialem i mam w normie :/
sevaaa
sebagzg
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 21 maja 2008, o 15:30
Lokalizacja: Katowice

Postprzez marko1967 » 26 wrz 2008, o 18:59

sebagzg, może to być czujnik ciśnienia oleju
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez sebagzg » 26 wrz 2008, o 21:00

no a jesli czujnik jest dobry a cos nei tak z tym cisnieniem ? co zrobic ?
sevaaa
sebagzg
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 21 maja 2008, o 15:30
Lokalizacja: Katowice

Postprzez marcinkoz2910 » 26 wrz 2008, o 23:58

krzysia, jeśli podczas jazdy wskazówka jest na 90st. i tak masz cały czas to jest naprawdę wszystko OK a co do tego wentylatora co sie kręci jeszcze przez minute to normalne bo układ musi gdzieś rozproszyć ciepło naprodukowane przez silnik NP.: jak zagrzejemy wode w aucie powyżej 100st. to największą gupotą jest wyłączenie silnika (jesli to nie wina w aucie) bo wtedy ciepło nagromadzone jest wydalane a silnik pracuje bez obciążenia i się schładza... pozdro ;-)
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez marko1967 » 27 wrz 2008, o 16:17

sebagzg, z tym że są tam dwa czujniki wysokiego i niskiego ciśnieniaoleju to może pompa olejowa słyszałem że nie odpowiednij filtr oleju lub nie odpowiedni olej typu "lotos
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości