układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez DrSzpila » 27 wrz 2008, o 16:54

sebagzg, miałem to samo i pomogła mi wymiana pompy oleju :P
DrSzpila
Members
 
Posty: 593
Dołączył(a): 24 lut 2008, o 16:44
Lokalizacja: Katowice / Siedlce

 

Plyn chlodazcy silnik

Postprzez loonnger » 29 wrz 2008, o 14:05

Mam III 1.6 CL
Jestem zielony co do budowy silników.
Musze dolac plynu chłodzącego bo w zbiorniczku wyr. jest sucho.
Jaki mam kupić plyn?Czy ma mnic tylko taki sam kolor?
loonnger
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 29 wrz 2008, o 11:00
Lokalizacja: mazury

Postprzez mani51 » 29 wrz 2008, o 16:26

najlepiej nie kombinuj tylko sobie wymień cały, nie zaszkodzi
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez marko1967 » 29 wrz 2008, o 16:29

loonnger, dolej taki sam kolor płynu chłodzącego :!: jak masz różowy to dolej rózowy jak masz zielony to zielony i że by był na glikolu są one mieszalne tylko odpuść sobie borygo no i chyba oczywiste jest że lejemy do zbiorniczka tylko tyle gdzie jest wskazanie max a nie po sam korek pozdrawiam
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez loonnger » 29 wrz 2008, o 17:41

Dziękuje za cenne uwagi ale wydaje mni sie,że wymiana nic nie da.
Moze jeszcze jakieś propozycje
loonnger
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 29 wrz 2008, o 11:00
Lokalizacja: mazury

Postprzez marko1967 » 29 wrz 2008, o 20:16

loonnger, czasem wymiana może dać dużo bo jak auto kupiłeś nie dawno np:mieśiąc temu i od tego czsu ubyło Ci sporo płynu to może poprzedniemu właścicielowi terz ubywało i dolewał tylko wode bo auto miało iść na sprzedaż i teraz kolor płynu został a właściwości nie i może się zdażyć że ten płyn zamarza już przy -5stopniach bo jest tam więcej wody niż orginalnego płynu to również możesz rozważyć koncentrat dobrej firmy wyjdzie Cie około 40zł i około 1 godz czasu a jak faktycznie w chłodnicy jest więcej wody niż płynu to zimą czasem szlak Cie trafi jak coś tam rozsadzi i koszt naprawy większy pozdrawiam
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez sebagzg » 2 paź 2008, o 13:13

hmmm wymienie jeszcze ten filtr oleju.. a co jeszcze ostatnio zauwazylem ze dzieje sie to jak stoje pod gorka albo jak skrecam na ostrym zakrecie :))
sevaaa
sebagzg
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 21 maja 2008, o 15:30
Lokalizacja: Katowice

Postprzez marko1967 » 2 paź 2008, o 15:59

sebagzg napisał(a):hmmm wymienie jeszcze ten filtr oleju.. a co jeszcze ostatnio zauwazylem ze dzieje sie to jak stoje pod gorka albo jak skrecam na ostrym zakrecie :))
troche dziwne zjawisko wygląda na to jak bybyło mało oleju (oleju jest dość?)
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez sebagzg » 3 paź 2008, o 07:55

no wlasnie ze jkest minimalnie ponad norme :) w ogole bylem z tym samochodemu mechanika i stwierdzil ze pierwszy raz sie z czyms takim spotkal i ze nie ma pojecia co to moze byc :PP
sevaaa
sebagzg
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 21 maja 2008, o 15:30
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Reiven » 3 paź 2008, o 15:42

W golfach padają pompy miałem taki przypadek w 1.6 ale najpierw sprawdź czujniki bo one też często padają, jak miga Ci kontrolka to dodaj gazu powyżej 3000rpm jak nie włączy się brzęczyk a kontrolka będzie dalej migać to na 90% czujnik. Najlepiej podjedź gdzieś do warsztatu gdzie maja manometr do mierzenia ciśnienia oleju to trwa 10 min.

A co do filtrów to jak kolega napisał nie wkładaj badziewia jakichś typu tecnocar czy hengst ja osobiście używam manna ale możesz założyć fiaama, championa, filtrona albo jakiś inny markowy filtr. Jeśli chodzi o olej pewnie dużo osób się ze mną nie zgodzi ale ja bym lotosa do swojego silnika nie wlał.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

wyciek płynu

Postprzez klakier85 » 7 paź 2008, o 15:24

witam. ja mam podobny problem z wyciekiem płynu tylko ucieka mi on z takiej rurki rozdzielającej (tzw moim zdaniem trójnik który wychodzi z nagrzewnicy. wyjąłem to jakiś czas temu i był spokój ale znowu zaczyna uciekać tamtędy. dokręcałem też opaski i też był spokój ale nadal leci. znajomy mechanik kazał mi jechać do gazownika bo oni mają takie rurki i wymienić ją na metalową, gdyż ta już jego zdaniem się wysłużyła. pomoże to coś? pozdrawiam
klakier85
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 20 wrz 2008, o 15:09
Lokalizacja: mazowieckie

chłodzenie

Postprzez brawura » 8 paź 2008, o 20:56

Witam,

Nawet nie wiem jak to napisać :-/ wycieka mi płyn chłodzący (golf 3 1.8 benzyna 1994 r.) z pod tego plastikowego łącznika, który jest przykręcony do bloku silnika a do niego są wpięte węże doprowadzające płyn. Chyba poprzedni właściciel za mocno dokręcił i powstało pęknięcie. Muszę kupić nowy element tylko nie mam pojęcia jak ta część się nazywa ;), próbowałem ratować tą cześć smarując Hermetic-iem ale niestety nie zdało to egzaminu.

Pozdrawiam
brawura
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:46
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości