Upust płynu chłodniczego

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Upust płynu chłodniczego

Postprzez uzbek » 19 kwi 2013, o 11:28

Witam.

W zeszłym tygodniu po drodze do domu pękł mi wąż płynu chłodniczego, płyn cały uciekł więc zalewałem wodą którą miałem przy sobie żeby dojechać do domu. Teraz zabieram się za naprawę i muszę wypuścić wodę z układu żeby wlać płynu, a więc pytanie, jak to zrobić? Jest gdzieś w bloku silnika zawór upustowy? Jak wlewać płyn żeby uzupełnił cały układ, lać do wyrównawczego na odpalonym silniku do póki nie zacznie wracać? Z tego co wyczytałem wchodzi 6-6,5L, może ktoś potwierdzić?
Silnik to 1.9 TDI 1Z.

Pozdr.
Avatar użytkownika
uzbek
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 4 kwi 2011, o 10:40
Lokalizacja: ZMY Barlinek / FG

Upust płynu chłodniczego

 

Postprzez k-m-r1 » 19 kwi 2013, o 15:37

płynu wejdie to sam zobaczysz

a wienc jak chcesz spuscic to zdejmujesz zacisn z weża przy chłodnica i płyn wyleci
ps nie cały płyn wyleci zstanietroche w bloku i w nagrzewnic
ja wydmuchuje ale wcześniej kranówką przepłukuje

zakładasz waż zacisk
zalewasz do zbiorniczka

ja zciskam wąż górny chłodnich to sie wiecej uzupełni
odpalasz i czekasz aż zagrzeje sie do wlaczenia wentylatora na chłodnicy

w miedzy zcasie bedzie bombelkowac i ubywac płynu to uzupełniamy go ale nie wiecej jak kreska

jak wentylator właczy sie to gotowe
zakrecasz zbiorniczek i jedziesz czy co tam

ps zwracaj uwage bo czasem może bybc jeszcze cyrk wienc pierwsze 300 km po wymiaanie zerkaj na temp płynu by auta nie zagotowac i srpawdzaj stan płynu

Bedzie gites
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Reiven » 20 kwi 2013, o 14:11

k-m-r1 napisał(a):płynu wejdie to sam zobaczysz

a wienc jak chcesz spuscic to zdejmujesz zacisn z weża przy chłodnica i płyn wyleci
ps nie cały płyn wyleci zstanietroche w bloku i w nagrzewnic
ja wydmuchuje ale wcześniej kranówką przepłukuje

zakładasz waż zacisk
zalewasz do zbiorniczka

ja zciskam wąż górny chłodnich to sie wiecej uzupełni
odpalasz i czekasz aż zagrzeje sie do wlaczenia wentylatora na chłodnicy

w miedzy zcasie bedzie bombelkowac i ubywac płynu to uzupełniamy go ale nie wiecej jak kreska

jak wentylator właczy sie to gotowe
zakrecasz zbiorniczek i jedziesz czy co tam

ps zwracaj uwage bo czasem może bybc jeszcze cyrk wienc pierwsze 300 km po wymiaanie zerkaj na temp płynu by auta nie zagotowac i srpawdzaj stan płynu

Bedzie gites


Umiesz pisać po Polsku?

Nie spuścisz całego płynu, przepłucz go wodą (destylowaną nie kranówką) i wlej 1l koncentratu, wymiesza się z wodą która zostanie w bloku. Następnie rozrób 2l koncentratu z 2l wody i lej do zbiorniczka, odpowietrzy się sam jak go odpalisz i zagrzejesz. Jak ostygnie uzupełnij brakujący płyn.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 19 gości