Widzę, że lubisz poszaleć vr6 Po to go stworzono !
Uważaj na pompę oleju. Czujnik ciśnienia oleju nie pokaże, że pompa padła, a to oznacza wzrost ciśnienia oleju z 5 do nawet 15 atm. Mi tak się stało i wywaliło oring pod podstawą filtra i niestety napinacz łańcucha rozrządu i łańcuch
Miałem troszkę napraw ale przy okazji zrobiłem sobie coś takiego (polecam) :
http://www.golf3.pl/topics28/aktualne-w ... t58241.htm
[ Dodano: 2014-03-15, 11:37 ]
Nie rozumiem ?
Jak wywaliło litr ? Odkręciłeś ? Którędy ?
[ Dodano: 2014-03-15, 11:39 ]
Spod korka wody ? I jak wywaliło to jaki stan ?
[ Dodano: 2014-03-15, 11:50 ]
Silnik przegrzewa się i/lub wyrzuca wodę poprzez zbiornik wyrównawczy.
Pierwszą czynnością powinno być sprawdzenie faktycznej temperatury cieczy poprzez zanurzenie w zbiorniczku wyrównawczym termometru ze skalą do 100*C lub więcej oraz rozgrzanie silnika. Pomijając ewentualne przekłamywanie wskaźnika temperatury, przyczynami przegrzewania się silnika mogą być, w kolejności od najczęściej występujących:
a) Uszkodzony termostat
Uszkodzenie termostatu objawia się tym, że górny wąż dochodzący do chłodnicy jest gorący, natomiast dolny pozostaje zimny. Termostat znajduje się pod pompą wody, jego obudową jest plastikowe kolanko. Wymianę przeprowadzamy od dołu po uprzednim wymontowaniu wspornika pompy wspomagania (uwaga: nie trzeba otwierać układu wspomagania, pompę wystarczy odchylić na bok i podwiesić do przedniej belki). Inaczej jest w passatach z silnikiem VR6, gdzie termostat znajduje się na króćcu z czujnikami koło głowicy.
b) Uszkodzony wyłącznik termiczny wentylatora lub sam wentylator
Termowłącznik wentylatora znajduje się na dole chłodnicy, stojąc przodem do auta po prawej stronie. W zależności od wersji dochodzą do niego 2 lub 3 kable (wentylator jedno- lub dwubiegowy). Jeżeli chłodnica jest gorąca, ale wentylator nie załącza się, należy sprawdzić bezpieczniki w kabinie lub wyłącznik. Wyłącznik sprawdza się poprzez odpięcie wtyczki i połączenie czerwonego kabla z czerwono-białym (pierwszy bieg), następnie czerwonego z czerwono-żółtym (drugi bieg). Jeśli wentylator załączy się, należy wymienić termowłącznik. Jeśli nie, przyczyny należy szukać w silniku wentylatora lub przewodach zasilających.
c) Nieszczelny układ chłodzenia
W przypadku gdy silnik wyrzuca ciecz poprzez zbiornik wyrównawczy należy wymienić korek wlewu w zbiorniczku wyrównawczym. Posiada on zawór bezpieczeństwa upuszczający nadciśnienie z układu, ulega on jednak z czasem uszkodzeniu. W skutek spadku ciśnienia w układzie obniża się próg wrzenia płynu i zostaje on gwałtownie wyrzucony przez korek.
d) Zapowietrzenie układu chłodzenia
Zapowietrzenie może nastąpić tylko w przypadku rozszczelnienia układu poniżej zbiornika lub np. w skutek złego odpowietrzenia układu po wymianie płynu.
> Odpowietrzanie układu. Aby odpowietrzyć układ, nalezy ustawić auto na równej powierzchni, otworzyć korek w zbiorniczku wyrównawczym i uruchomić silnik, nagrzewać go aż do włączenia wentylatorów chłodnicy. Poziom płynu uzupełniać na bierząco. Aby przyspieszyć odpowietrzanie po całkowitym spuszczeniu cieczy, układ należy napełnić najpierw poprzez napełnienie chłodnicy (odpiąć gruby wąż przy króćcu głowicy, napełnić chłodnicę, założyć wąż, patrz foto), a dopiero potem wlewać płyn do zbiorniczka. Uwaga: w przypadku zatkania cienkiego wężyka łączącego zbiorniczek wyrównawczy i króciec w głowicy odpowietrzenie będzie bardzo trudne, jeśli nie niemożliwe! Jeśli masz problemy z odpowietrzeniem układu, sprawdź drożność tego wężyka oraz króćca.
> Odpowietrzenie układu w silnikach VR6.
Odpowietrzenie przebiega podobnie jak w opisie wyżej, z małą różnicą: podczas napełniania pustego układu, należy nacisnąć na górny wąż chłodnicy w dół (nie zaciskać!). Pozwoli to na szybsze wypchnięcie powietrza z układu.
e) Uszkodzona uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica
Tej usterce towarzyszy intensywne kopcenie z wydechu na biało, pojawiające się w zbiorniczku wyrównawczym plamy oleju, ubywanie płynu z układu bez widocznych wycieków, dostawanie się płynu chłodniczego do oleju (tworzenie się "masła" na korku wlewu oleju oraz bagnecie, w dużych ilościach), ubywanie oleju.
f) Niedrożna chłodnica
Pomimo sprawnego termostatu dolny wąż chłodnicy pozostaje zimny. Przyczyną może być zgniecenie chłodnicy lub wytrącający się w niej osad.
g) Uszkodzona pompa wody
Widać wyciek spod koła pasowego, pompa chrobocze, chłodnica pozostaje zimna, nie działa ogrzewanie w kabinie