terrabith12345 napisał(a):plyn ostro mi chleje, litr na miesiac, w lato czesciej.
nie wiem ktoredy to leci wlasnie
Dam ci małą podpowiedź . Też mam silnik 1.4 , też niedawno miałem podobny problem ale sobie z nim poradziłem.
Podpowiedź to : sprawdź obudowę termostatu bo tam zazwyczaj pojawiają się wycieki (czasem ledwo zauważalne). Też mi ubywało płynu chłodniczego dość sporo , szukałem po całej komorze silnikowej jakichś śladów nawet było podejrzenie że z pod pompy wody coś cieknie. Ale poobserwowałem , zajrzałem tu i tam, poleżałem pod silnikiem i znalazłem sączącą się od dołu obudowę termostatu.
Na dodatek powiem ci że króciec wody wymieniałem rok wcześniej i było wszystko ok, no to jak już zlokalizowałem to rozebrałem tą obudowę termostatu , okazało się że uszczelka się z deka sprasowała.No to wymieniłem na nowy termostat , odpowietrzyłem było cacy do tygodnia- znowu zaczęło znikać. Zaglądam pod obudowę termostatu (od dołu) a tu znowu się sączy no to dokręciłem te 2 śruby z umiarem. Niestety nic nie dało. W końcu się wkurwi... rozebrałem jeszcze raz posmarowałem uszczelkę pastą dirko taką odporną na wysokie temperatury , skręciłem obudowę, odczekałem dzień, zalałem płynem , odpowietrzyłem i trzyma do dziś .
Więc sprawdź tą obudowę termostatu przejrzyj dokładnie wszystkie węże wodne może coś znajdziesz. Cudów tu nie ma. A uszczelka pod głowicą to raczej ostatnia z możliwych przyczyn i do tego najdroższa.