brak ręcznego

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

brak ręcznego

Postprzez janeknoviak » 25 sie 2013, o 18:08

Ręczny nie trzyma. Linki ręcznego wymienione, szczęki wymienione.
I jak zaciągnę ręczny to na malutkim pochyle stoi ale jak już troche większy to nie chce stać.
Jak w czasie jazdy zaciągnęłem to nie stanął dęba jak w innych autach ale ledwo ledwo zwolnił.
Co może być przyczyną??
janeknoviak
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 1 lut 2011, o 11:39
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

brak ręcznego

 

Postprzez palio » 25 sie 2013, o 18:23

Linki dobrze naciągnięte?
Mam nadzieję, że wiesz że linkę od ręcznego naciąga się na podniesionym tyle auta !!

Po zmontowaniu całego układu należy najpierw nacisnąć kilka razy na pedał hamulca żeby układ samoregulacji dosunął szczęki do bębna a następnie regulować ręczny. Jeśli zrobisz odwrotnie zabraknie ci gwintu na linkach a ręcznego i tak nie będzie.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez janeknoviak » 25 sie 2013, o 18:26

wszystko robione tak jak piszesz i nic...
janeknoviak
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 1 lut 2011, o 11:39
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez palio » 25 sie 2013, o 18:30

I tak też było robione:

Musisz zaciągnąć ręczny na 3 ząbki !
Sprawdzasz czy koła nie są zablokowane i czy się luźno kręcą !
Wtedy dopiero równomiernie dokręcasz obie śrubki na linkach ... tak długo aż na kołach pojawi się wyraźny opór ! Wtedy przykręcasz jeszcze parę obrotów śrubkami i spuszczasz ręczny po to aby sprawdzić czy nie blokuje kół na zwolnionym hamulcu !
Jeśli blokuje ... to musisz poluzować śrubkę.
To jest prawidłowa regulacja
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez janeknoviak » 25 sie 2013, o 18:32

tak tez
janeknoviak
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 1 lut 2011, o 11:39
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez palio » 25 sie 2013, o 18:35

To jeszcze to: z tyłu na szczekach jest taki klin ze sprężynką i musiałbyś go dać na dół troszkę. Wbić jednej i z drugiej strony.
Ostatnio edytowano 25 sie 2013, o 18:40 przez palio, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez janeknoviak » 25 sie 2013, o 18:36

a masz jakąś fotkę jak to wygląda dokłądnie??
janeknoviak
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 1 lut 2011, o 11:39
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez palio » 25 sie 2013, o 18:39

Niestety nie mam. Ewentualnie to:
Możliwe, że źle wyregulowałeś szczęki. Do regulacji samoregulatorów nie trzeba zdejmować bębnów, ba nawet koła nie trzeba zdejmować. Wystarczy podnieść auto wykręcić jedną śrubę z koła. Następnie długim szpikulcem i przy pomocy latarki wyregulować samoregulator trafiając tym szpikulcem w oczko samoregulatora podnosząc go do góry lub pchając na dół. Koło powinno się ciężko obracać. Po tej czynności kilkakrotnie naciśnij hamulec i sprawdź jeszcze raz. Powinno grać.

Nic więcej do głowy mi nie przychodzi jeśli chodzi o tylne hamulce i ręczny.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez janeknoviak » 25 sie 2013, o 18:42

oki, dzięki za pomoc, jak znajdę czas to sprubuję się za to zabrać
janeknoviak
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 1 lut 2011, o 11:39
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki


- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości