Dziwny sytuacja z klockami hamulcowymi.

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Dziwny sytuacja z klockami hamulcowymi.

Postprzez Golf Maniak » 1 wrz 2013, o 23:59

Panowie ok 2 miesięcy temu wymieniliśmy w ojcowym golfie klocki + tarcze hamulcowe.W ostatnim czasie ok tygodnia temu hamulce zaczeły wydawać niepokojący dzwięk zużycia klocka i tarcia o tarczę.Po zdjęciu koła okazało się że w lewym przednim kole starł się cały zewnętrzny klocek hamulcowy od wewnatrz klocek starł się w minimalnym stopniu.Sytuacja na prawym kole wyglądała podobnie czyli minimalne zużycie klocków hamulcowym.Po wciśnięciu pedału hamulca widać było że obydwa zaciski działają prawidłowo(ruch prowadnic).Dodam że hamulce zostały odpowietrzone tym razem jak i podczas wymiany 2 miesiące temu.(jedynie co przyszło mi do głowy to właśnie to że gdzieś w układzie mogło być powietrze).Spotkał się ktoś z podobną sytuacją w swoim samochodzie :?: proszę o wszelakie podpowiedzi rady celem zdiagnozowania tej sytuacji by nie nastąpiła w najbliższej przyszłości :)
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1165
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Dziwny sytuacja z klockami hamulcowymi.

 

Postprzez Paweu » 2 wrz 2013, o 16:40

Golf Maniak napisał(a):Po wciśnięciu pedału hamulca widać było że obydwa zaciski działają prawidłowo(ruch prowadnic


A jak z tłoczkami hamulcowymi ? Pracują płynnie czy trzeba się namęczyć by je wcisnąć?

Pewnie tłoczki stoją i stąd problemy.. prowadnice zacisku powinny lekko pracować.

Zestaw naprawczy toczków to kosz rzędu 50 zł za stronę. Przed kupnem zmierz średnicę tłoczka i spisz nazwę zacisku.

Zestaw naprawczy prowadnic to koszt ok 45 zł za tulejkę gumową oraz tą teflonową która jest wewnątrz tej gumowej.

Napisz jeszcze jakie klocki i czy układ prawidłowo odpowietrzony.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Golf Maniak » 2 wrz 2013, o 18:30

Paweu_mk3 napisał(a):
Golf Maniak napisał(a):Po wciśnięciu pedału hamulca widać było że obydwa zaciski działają prawidłowo(ruch prowadnic


A jak z tłoczkami hamulcowymi ? Pracują płynnie czy trzeba się namęczyć by je wcisnąć?

Pewnie tłoczki stoją i stąd problemy.. prowadnice zacisku powinny lekko pracować.

Zestaw naprawczy toczków to kosz rzędu 50 zł za stronę. Przed kupnem zmierz średnicę tłoczka i spisz nazwę zacisku.

Zestaw naprawczy prowadnic to koszt ok 45 zł za tulejkę gumową oraz tą teflonową która jest wewnątrz tej gumowej.

Napisz jeszcze jakie klocki i czy układ prawidłowo odpowietrzony.


Też rozważałem problem z tłoczkami.Na chwilę obecną wszystko jest poskładane na starych częsciach.Układ odpowietrzony jest napewno prawidłowo.Pojeżdzimy trochę i zobaczymy co z tego wyjdzie-jeśli sytuacja się powtórzymy to rozbierzemy wszystko od a do z i poskładamy na zestawach naprawczych (w czarnym gofrze tak zrobiłem i spokój z hamplami mam do dnia dzisiejszego) :).
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1165
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 3 wrz 2013, o 12:33

Golf Maniak, przyczyny takie: zatarte tloczki - rozebrać wyczyścić, zmienić gumki uszczelniające, zatarte prowadnice, rozmontowac ocenić czy nie zużyte, nasmarować ew wymiana, na koniec: klocki zamienniki są często nadwymiarowe - nie można ich wciskać na siłę, jeśli są za długie, lekko podpiłować, czaaem starczy lakier z krawędzi zedrzeć.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości