Golf 3 1,4

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Golf 3 1,4

Postprzez blant501 » 2 paź 2011, o 12:26

witam. mam duzy problem natomiast nie chce hamowac mi tylne prawe kolo , wymienilem szczeki cylinderek i beben odpowietrzalem kiklanascie razy i nic nadal nie hamuje . reczny za to hamuje bez problemowo na 2 kola , koncza mi sie pomysly nie wiem co z tym zrobic
blant501
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2 paź 2011, o 12:21
Lokalizacja: Nysa

Golf 3 1,4

 

Postprzez prezesik » 2 paź 2011, o 14:23

blant501 napisał(a):witam. mam duzy problem natomiast nie chce hamowac mi tylne prawe kolo
tył nie będzie ci blokował kół jak przód, tylko będzie "wspomagał" przednie hamulce.
Jakby ci blokował też tył to przy hamowaniu robiłbyś piruety na asfalcie, auto byłby niestabilne, a na śniegu w ogóle straciłbyś panowanie nad autem.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Piaggio » 4 paź 2011, o 11:28

Tak jakprezesik25, napisał tył tylko wspomaga przód i na asfalcie nie powinien się blokować, bo obkret murowany, odpowiedzialny za to jest korektor siły hamowania, który jest zamontowany w okolicąch tylniej belki po stronie kierowcy, przejedz się i zahamuj na piasku, wtedy tylnie koła powinny lekko się blokować, i będziesz widział czy hamują, ewentualnie możesz delikatnie wyregulować korektor jest on na spręzynce, wtedy tył będzie Ci mocniej hamował.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez strzelu » 7 lis 2011, o 18:08

witam, obawiam się, że jesteśmy w tej samej sytuacji. czytam tematy o korektorze i wszyscy twierdzą, że jest on na tylniej belce, podczas gdy u mnie ze zbiornika z płynem wychodzą przewody na tylne bębny. przewód na prawy tył zaczyna się od powiedźmy "korektora", wygląda to jak troche grubsza rurka, nie wiem jaką to funkcje pełni. jeśli chodzi o lewy tył to ta "rurka" jest troche dalej na przewodzie. lewy tył hamuje dobrze. ręczny blokuje oba koła też bardzo dobrze. hamulec odpowietrzony, cylinder wymieniony. na stacji różnica w hamownaiu tyłu to ponad 50%. kupiłem "rurkę" na szrocie za 10 zl, wkrecilem za poprzednią i jest to samo. (na szrocie kupilem dwie, wiec spórbuje wstawić 2gą, ale wątpie czy to coś da). ewentualnie spórbuje zamienić te "rurki"które mam. jeśli przestanie hamować lewy tył no to już wiem. ale pytanie do osób obeznanych, co to jest za "rurka"? silnik 1.4. ABD 60 KM, ewentualnie moge wrzucic zdjecia, ale to juz jutro,

pozdrawiam

[ Dodano: 2011-11-07, 17:17 ]
przypadkiem natknąłem się na to na forum.... chodzi mi o niebieski kwadracik tutaj lnk:
http://imageshack.us/photo/my-images/266/rurka.jpg/
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

i w roli ścisłości ta rurka odpowiada za prawy tył.. racja ?
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Jacol » 10 lis 2011, o 09:31

strzelu napisał(a):witam, obawiam się, że jesteśmy w tej samej sytuacji. czytam tematy o korektorze i wszyscy twierdzą, że jest on na tylniej belce, podczas gdy u mnie ze zbiornika z płynem wychodzą przewody na tylne bębny. przewód na prawy tył zaczyna się od powiedźmy "korektora", wygląda to jak troche grubsza rurka, nie wiem jaką to funkcje pełni. jeśli chodzi o lewy tył to ta "rurka" jest troche dalej na przewodzie. lewy tył hamuje dobrze. ręczny blokuje oba koła też bardzo dobrze. hamulec odpowietrzony, cylinder wymieniony. na stacji różnica w hamownaiu tyłu to ponad 50%. kupiłem "rurkę" na szrocie za 10 zl, wkrecilem za poprzednią i jest to samo. (na szrocie kupilem dwie, wiec spórbuje wstawić 2gą, ale wątpie czy to coś da). ewentualnie spórbuje zamienić te "rurki"które mam. jeśli przestanie hamować lewy tył no to już wiem. ale pytanie do osób obeznanych, co to jest za "rurka"? silnik 1.4. ABD 60 KM, ewentualnie moge wrzucic zdjecia, ale to juz jutro,

pozdrawiam

[ Dodano: 2011-11-07, 17:17 ]
przypadkiem natknąłem się na to na forum.... chodzi mi o niebieski kwadracik tutaj lnk:
http://imageshack.us/photo/my-images/266/rurka.jpg/
[url=http://img266.imageshack.us/img266/1618/rurka.th.jpg]Obrazek[/URL]

Uploaded with ImageShack.us

i w roli ścisłości ta rurka odpowiada za prawy tył.. racja ?


Korektor sily hamowania znajduje się tylko na tylnej belce, i jest to aluminiowa kostka z łapką na sprężynie:

Obrazek

Obrazek
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez Piaggio » 10 lis 2011, o 12:24

strzelu, rurki do siły chamowania nicnei mają -no chyba że sa nieszczelne, ale wtey ukąłd by sie zapowietrzał etc... korektor siły chamowania znajduje sie na tylniej belce po stronie kierowcy kolega Jacol, bardzo łądne zdjęcia ci przedstawil tego zmyslnego urządzenia :-)
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez strzelu » 21 lis 2011, o 21:26

Panowie dzięki za odp. sprawa wygląda tak:

1. w golfach 1.4 silnik ABD, fabrycznie nie było korektora.
2. te rurki to regulatory siły hamowania i one w moim golfie właśnie spełniają funkcję "korektora".
3. wywaliłem wymienioną rurkę i nic się nie zmieniło. wymieniłem płyn na k2 DOT 4 + wymieniłem gumowy przewód koło tylniej belki (to są przewody olejoodporne. jeśli ktoś wam wmawia, że mógł taki przewód od środka popękać to się słabo troszkę zna).
4. jak zalałem nowy płyn to zauważyłem ciekawe zjawisko:
poluzowałem odpowietrzniki na prawy tył i lewy tył. jak zalaliśmy płyn to zauważyłem, że na lewym tyle (dobrze hamującym płyn samoistnie zaczął wyciekać, tzn. sam dopłynął), natomiast w prawym tyle nic się nie pojawiło. dopiero po pompowaniu pedałem płyn się pojawił. dodam, że nawet jak wykręciłem odpowietrznik w prawym tyle to płyn się sam nie pojawił.
5. jak wymieniałem ten gumowy przewód przy prawym tyle, to płyn sam skapywał z układu do buteleczki. więc z prostej logiki wynika, że może w tym przewodzie stalowym między gumowym przewodem a bębnem jest brudek, rdza albo coś co stwarza opór dla płynu. w piątek przedmucham i wypłukam dziadyke. jak coś znajdę do napiszę.


pozdrawiam.
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin


- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości