Grzanie się tylnego koła

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Grzanie się tylnego koła

Postprzez e-piotrek » 1 lis 2011, o 22:24

Witam.Mam problem z tylnym lewym kołem,po przejechaniu kilku kilometrów z bębna i alufelgi bije bardzo gorące powietrze (prawa strona jest praktycznie zimna).Może któryś z kolegów miał już podobny problem i podpowie mi jaka może być tego przyczyna, bym podczas roboty wiedział za co w pierwszej kolejności się złapać.Z góry dzięki za odpowiedzi.
Avatar użytkownika
e-piotrek
Czytacz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 10:45
Lokalizacja: Nisko/Podkarpacie

Grzanie się tylnego koła

 

Postprzez Piaggio » 1 lis 2011, o 22:40

LInka ręcznego może sie zacieła? i reczny nie odbija?, zdejmij beben i napewno znajdziesz przyczyne.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez BialyUst » 1 lis 2011, o 22:42

a łozysko ci nie huczy ?? albo nie zmieniales łozyska moze za mocno dokrecone jest
Avatar użytkownika
BialyUst
Members
 
Posty: 1559
Dołączył(a): 3 lis 2008, o 21:31
Lokalizacja: GSL

Postprzez e-piotrek » 1 lis 2011, o 23:08

...łożysko raczej odpada, jakieś dwa lata temu wymieniałem łożyska na tyle, dlatego bo mi się jedno z nich dosłownie rozleciało podczas jazdy - rozleciało się ponieważ za bardzo dokręciłem tą feralną nakrętkę.
Czy można wymienić szczęki hamulca tylnego bez wymiany bębnów?
Avatar użytkownika
e-piotrek
Czytacz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 10:45
Lokalizacja: Nisko/Podkarpacie

Postprzez Piaggio » 1 lis 2011, o 23:16

e-piotrek napisał(a):Czy można wymienić szczęki hamulca tylnego bez wymiany bębnów?
można należało by jedynie delikatnie sliznąć bebny aby plaszczyzna tarcia była równa,
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez e-piotrek » 2 lis 2011, o 11:46

Chłopaki potrzebuję szybkiej odpowiedzi, właśnie rozkręciłem ten bęben który się tak grzeje no i niby po zaciągnięciu ręcznego szczeki się rozchylają a po jego spuszczeniu szczęki się znowu chowają (chyba tak ma być co nie?)Natomiast zauważyłem że po wciśnięciu pedała hamulca nożnego szcęki i tłoczek się rozchylają ale po spuszczeniu nogi z pedała szczęki i tłoczek się nie chowają tak ma być?
Avatar użytkownika
e-piotrek
Czytacz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 10:45
Lokalizacja: Nisko/Podkarpacie

Postprzez sirGrzesio » 2 lis 2011, o 14:11

e-piotrek napisał(a):zauważyłem że po wciśnięciu pedała hamulca nożnego szcęki i tłoczek się rozchylają ale po spuszczeniu nogi z pedała szczęki i tłoczek się nie chowają tak ma być?

absolutnie nie. hamulec po zwolnieniu pedału powinien odpuszczać żeby nie blokować koła. cylinderki do wymiany...
Avatar użytkownika
sirGrzesio
Gaduła
 
Posty: 405
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 18:08
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez e-piotrek » 11 lis 2011, o 14:22

Witam ponownie (niestety).Tydzień po zakończeniu roboty przy hamulcach wczoraj podczas jazdy spod tylnego prawego koła zaczęły dochodzić piski.Mimo dzisiejszego święta (11 listopada) postanowiłem ponownie wziąć się za hamulce.Odkręciłem koło, ściągnąłem bęben, no i niby wszystko ok.Poprosiłem ojca by nacisnął na hamulec i się okazało że bokiem cylinderka (tłoczka) tam gdzie jest ta obudowa z gumy - płyn hamulcowy mi ucieka (przy ściągniętym bębnie ma prawo coś uciekać?) - dodam że tłoczek tydzień temu został zakupiony w sklepie.Jak myślicie czy uwzględnią mi reklamację?...mam paragon.
Avatar użytkownika
e-piotrek
Czytacz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 10:45
Lokalizacja: Nisko/Podkarpacie

Postprzez Bradley » 11 lis 2011, o 16:48

e-piotrek napisał(a):Poprosiłem ojca by nacisnął na hamulec i się okazało że bokiem cylinderka (tłoczka) tam gdzie jest ta obudowa z gumy - płyn hamulcowy mi ucieka (przy ściągniętym bębnie ma prawo coś uciekać?) - dodam że tłoczek tydzień temu został zakupiony w sklepie.Jak myślicie czy uwzględnią mi reklamację?...mam paragon.

Nie ma prawa nic cieknac. Tylko ze podczas takiego naciskania na pedal przy sciagnietym bebnie trzeba uwazac zeby tloczek nie wysunal sie za bardzo, bo jak wypadnie to caly plyn wyleci.
Mam nadzieje, ze oprocz tloczka zostaly wymienione uszczelki na tloczku bo to one powoduja "wracanie" szczek
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez e-piotrek » 12 lis 2011, o 14:30

...wymieniłem znowu tłoczek a nawet łożyska (cały komplet) i jak piszczało tak piszczy (przy małej prędkości), tak jak by coś tarło - koło luźno się toczy.Samu już nie wiem o co kaman?
Avatar użytkownika
e-piotrek
Czytacz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 10:45
Lokalizacja: Nisko/Podkarpacie


- - - systemy ostrzące lansky



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości