paweu chwila...
Oczywiste że jeśli masz hamulce bębnowe i robisz przesiadkę na tarcze to czopy nie pasują bo nie mają mocowania na jarzmo. Podstawy czopów w bębnach są okrągłe a w tarczach mają dodatkowy boczek z dwoma otworami na jarzmo zacisku.
Tylko skąd to pytanie kierowane do mnie? Nie powiedziałem słowem o czopie.
Twórca wątku zapytał cytuje:
"tarcze do tylu na 4x100 siada czy trzeba cala piaste zmieniac??"
odpowiedziałem:
Thorsten napisał(a):Tarcza za tyłu to "tarczo piasta"
Czyli i tarcza i piasta w jednym.
Więc w czym rzecz? W przypadku i bębnów i tarcz tył jest tarczopiastą lub tarczobębnem bo na przykładzie tarcz sama tarcza zawiera miejsce wbicia bieżni łożysk oraz otwory w które wkręcane są śruby koła.
Kolega nie pytał o swap tylko zwyczajnie kończy mu się tarcza i chce się dowiedzieć jak jest zbudowane bo nie wie, spytał czy i piastę więc powiedziałem że piasta i tarcza są zespolone i stanowią jeden element tarczo piastę.
Chociaż sam teraz nie wiem co miał na myśli mówiąc że tarcza "siada" ja zrozumiałem że chce ją wymienić a może faktycznie na myśli miał swap jeśli swap to sory mój błąd.
MK3 "I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."