Hamulec ręczny. Brak.

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Hamulec ręczny. Brak.

Postprzez Milan1288 » 3 lip 2012, o 17:43

Witam wszystkich

to mój pierwszy post na Tym forum więc wybaczcie niedociągnięcia.

Mam problem z hamulcem ręcznym. Właściwie to można powiedzieć, że go nie ma lub jest bardzo marny.

Szczeki zakładałem na zluzowanej lince ręcznego. Naciągałem ją dopiero po ustawieniu szczęk hamulcem nożnym a i tak nie ma ręcznego...

Ktoś pomoże?

kilka zdjęć:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Mam jeszcze jedną wątpliwość, czy te bębny kwalifikują się do wymiany?


Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam
Mariusz
Milan1288
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3 lip 2012, o 17:08
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Hamulec ręczny. Brak.

 

Postprzez majekmk2 » 3 lip 2012, o 21:49

sprawdz kolego samo regulacje i srednice bebna czy jest ok
Avatar użytkownika
majekmk2
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 7 maja 2010, o 23:13
Lokalizacja: Meszna

Postprzez Michu » 12 lip 2012, o 15:52

Też mam niestety taki problem... nożny z tyłu idealny na przeglądzie, ale ręczny w lewym kole już przekroczył granicę.. myślałem, że to linka się rozciągnęła, ale wymieniłem linkę i dalej to samo.. a szczęki rok temu wymieniane, bo stare zardzewiały i się zapiekły. Nie mam pojęcia już czemu nożnym hamuje idealnie, a ręcznym nawet po maksymalnym dokręceniu linki nie chce hamować... Dobrze, że chciaż jedno koło łapie...
Avatar użytkownika
Michu
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 15 mar 2010, o 20:19
Lokalizacja: Zach-pom

Postprzez Milan1288 » 16 lip 2012, o 17:33

Zaczynam podejrzewać, że to rozpieraki, albo takie super szczęki założyłem... widać wyraźnie, że stykają się z bębnem do niecałej połowy okładziny.

samoregulacja niby działa porwanie. Nic się nie zacina, "klin" jest dociągany przez sprężynkę do samego końca a i tak nie ma ręcznego. Nie rozumiem.

Sprawdzę jeszcze średnicę bębna... ile nowy bęben powinien mieć mm?

Mam do podbicia przegląd a ręcznego jak nie było tak nie ma :-(

[ Dodano: 2012-07-17, 18:03 ]
niedawno się dowiedziałem, że są różne typy szczęk?...

To prawda?

[ Dodano: 2012-07-19, 14:31 ]
Znalazłem przyczynę.

Rozpieraki do nad spawania ;) i powinno być git.
Widać wyraźnie, że są wgłębienia na rozpieraku w miejscu rozpierania szczęk.

[ Dodano: 2012-07-19, 14:32 ]
Średnica bębna w porządku, szczeki również więc innej opcji nie widzę.

[ Dodano: 2012-07-21, 16:10 ]
I Po nad spawaniu rozpieraków wszystko jest ok.
Cylinderki na swoim miejscu.
Ręczny staje dęba :) na 6..7 ząbku.

Także myślę, że w wielu przypadkach winą są rozpieraki. Wbrew pozorom zużywają się.
Wymieniać albo naprawiać :)
Milan1288
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3 lip 2012, o 17:08
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Postprzez Misiek1981r. » 22 wrz 2012, o 11:34

Witam, od dłuższego czasu borykam się z hamulcem ręcznym. Szczęki, bębny, rozpieraki oraz linka z ręcznego nowe. Linka jest dobrze naciągnięta bo hamulec zaciągam na max 3 ząbek i nie stacza się nawet z dużego wzniesienia. Mimo to podczas jazdy na suchej nawierzchni nie jestem w stanie zablokować kół hamulcem ręcznym. Czy niesprawny korektor siły hamowania ma wpływ na hamulec ręczny ?.
Misiek1981r.
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 22 wrz 2012, o 11:11
Lokalizacja: Radzionków

Postprzez pietrasiak2 » 22 wrz 2012, o 13:33

Drifta chcesz robić? :-) Jeżeli z postoju na zaciągniętym ręcznym koła masz zablokowane to jest ok. Pamiętaj bęben to nie tarcza. To moje zdanie :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Misiek1981r. » 23 wrz 2012, o 11:57

pietrasiak2 napisał(a):Drifta chcesz robić? :-) Jeżeli z postoju na zaciągniętym ręcznym koła masz zablokowane to jest ok. Pamiętaj bęben to nie tarcza. To moje zdanie :-)


Mam już 3 auto z bębnami i zawsze szło zablokować tylne koła podczas jazdy pozatym wczoraj wykonałem test na hamulcu nożnym. Podniosłem tył samochodu, założyłem klucz na nakrętkę koła i na nim skakałem i koło się obróciło. Wcześniej rozebrałem i wyczyściłem bęben i szczęki specjalnym preparatem do mycia hamulców więc nie ma mowy żeby były zatłuszczone a mimo to koło się obróciło. W środku wszystko na pewno jest dobrze poskładane. Co o tym sądzicie?.
Misiek1981r.
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 22 wrz 2012, o 11:11
Lokalizacja: Radzionków

Postprzez pietrasiak2 » 23 wrz 2012, o 12:41

Sprawdź samoregulatory, :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Misiek1981r. » 27 wrz 2012, o 20:24

pietrasiak2 napisał(a):Sprawdź samoregulatory, :-)


Wszystko jest dobrze poskładane. Widocznie tak ma być. Zobaczymy na przeglądzie :).
Misiek1981r.
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 22 wrz 2012, o 11:11
Lokalizacja: Radzionków


- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości