Różnica jest w temp. wrzenia, im wyższa cyfra, tym bardziej wytrzymały. Jak nie jeździsz "wyczynowo", to dot 3 wystarczy spokojnie. Można zmienić na dot 4, ale nie wyższy (żeby pompa ogarnęła)
dot 5 to już praktycznie sportowy płyn, zaleca się do niego specjalne przewody w oplotach gdyż są do tego płynu przystosowane bo dot 5 może uszkodzić gumowe elementy układu hamulcowego.
koledzy mam takie 3 pytania:
1.jaki płyn hamulcowy proponujecie,jakiej firmy czy może oryginalny VW
2.czy taki będzie odpowiedni,bo rozumiem że do zwykłych hamulców może być DOT 4
http://allegro.pl/org-plyn-hamulcowy-vw ... 03643.html 3.ile płynu zakupić do całkowitej wymiany w golfie III benzyna
dzięki za radę.
greg001 napisał(a):dot 5 to już praktycznie sportowy płyn
dla jasności DOT 5 się nie stosuje w autach naszych, można DOT 5.1.
Korzyści przy normalnej jeździe się nie odczuje ze stosowania 5.1 ale jest szansa że dłużej potrzyma wystarczające parametry mimo zawilgocenia, czyli pasuje dla kierowców niedbaluchów zapominających o płynie przez wiele lat