Jakie tarcze i klocki?

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Postprzez saladrus » 30 sie 2009, o 12:40

ja wymieniałem bez odpowietrzania ... a korek odkręć ,lepiej tłoczki Ci będzie "wepchnąć"
Avatar użytkownika
saladrus
Members
 
Posty: 839
Dołączył(a): 18 lip 2008, o 20:57
Lokalizacja: Duszniki Zdrój

 

Postprzez Nowal » 31 sie 2009, o 08:30

nigdy sie nie odpowietrza ukladu po wymianie klockow. Ja nawet nie odkręcam korka bo robie najpierw 1 a pozniej drugą stronę. Przed jazdą pamiętaj o kilkakrotnym wciśnięciu hamulca :)
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Hemi » 31 sie 2009, o 15:39

Odpowietrzasz układ hamulcowy wtedy gdy go rozszczelniasz: wymiana przewodów hamulcowych, pompy, korektora siły hamowania, płynu hamulcowego. Przy wymianie samych klocków nie ma potrzeby odpowietrzania hamulców.
3,5 roku, 60 000 km... nadszedł czas rozstania :(
był VW GOLF III GT 1.8
jest OPEL VECTRA B KOMBI 1.8
Avatar użytkownika
Hemi
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 17 paź 2008, o 11:28
Lokalizacja: WaRsZaWa

Postprzez Procent » 31 sie 2009, o 19:25

tak jak koledzy napisali powy.żej. Przy wymianie klocków nie ma rzadnej ingerencji w układ hydrauliczny hamowania
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez bzy_mar » 2 wrz 2009, o 19:24

dzięki koledzy to tak własnie zrobię jak piszecie
Dla słabych klęska, dla cierpliwych nadzieja, dla upartych zwycięstwo!
bzy_mar
Czytacz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 17:54
Lokalizacja: Nowa Słupia

Zmiana piast i tarcz na 5x100

Postprzez LeszekGT » 3 lis 2009, o 10:26

Witam,

Mam u siebie rozstaw 4x100, z przodu tarcze 256 mm, z tyłu tarcze 226 mm. :)

Chciałbym założyć komplet hamulcowy od GTI z rozstawem 5x100, no i mam pytanko:

1. Wiem, że muszę wymienić tarcze i piasty, ale co z resztą? Zaciski chyba też są inne, bo i tarcza większa (280mm).

2. Czy jest różnica na sworzniach? Na co w ogóle trzeba dodatkowo zwrócić uwagę?

Jest okazja kupić kompletny przód od VR6, myślę że tanio - jeśli zaciski są w dobrym stanie, bo tarcze i klocki od razu do wymiany by poszły.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=276960

Dzięki za odpowiedź. Prosiłbym o wypowiedzi osób które mają w tej dziedzinie jakieś pojęcie.

[ Dodano: 2009-11-03, 09:45 ]
Ok, sam sobie trochę odpowiem.... :lol:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ight=5x100

Chciałbym tylko żeby ktoś to potwierdził :)
Avatar użytkownika
LeszekGT
VIP
 
Posty: 1399
Dołączył(a): 11 lut 2009, o 17:59
Lokalizacja: WZ

Postprzez slavwek.ie » 4 lis 2009, o 19:08

LeszekGT napisał(a):1. Wiem, że muszę wymienić tarcze i piasty, ale co z resztą? Zaciski chyba też są inne, bo i tarcza większa (280mm).
Sanki, wahacze, zwrotnice, jarzma, piasty, zaciski, tarcze...

Poza tym poszło PW ;-)
Voice Kraft - postaw na jakość!

Volkswagen Klub Polska #157

.
Avatar użytkownika
slavwek.ie
Moderator Globalny
 
Posty: 1251
Dołączył(a): 10 paź 2009, o 18:36
Lokalizacja: P-ce

Postprzez LeszekGT » 4 lis 2009, o 19:18

Dzięki za szybką reakcję :) Chyba jednak za dużo roboty żeby się w to bawić.
Avatar użytkownika
LeszekGT
VIP
 
Posty: 1399
Dołączył(a): 11 lut 2009, o 17:59
Lokalizacja: WZ

Postprzez slavwek.ie » 4 lis 2009, o 19:26

LeszekGT napisał(a):Chyba jednak za dużo roboty żeby się w to bawić.
Sporo, ale heble wówczas zdrowe....
Voice Kraft - postaw na jakość!

Volkswagen Klub Polska #157

.
Avatar użytkownika
slavwek.ie
Moderator Globalny
 
Posty: 1251
Dołączył(a): 10 paź 2009, o 18:36
Lokalizacja: P-ce

Postprzez gaceq » 10 lis 2009, o 16:52

Nie zakladam nowego tematu tylko zapytam tu. Czy w golfachIII z ABS sa tylko tarcze wentylowane ?
Avatar użytkownika
gaceq
Badacz tematu
 
Posty: 199
Dołączył(a): 5 lip 2009, o 18:41
Lokalizacja: Starachowice

Postprzez e2 » 10 lis 2009, o 17:12

tarcze wentylowane z zasady były w wersjach od gt w górę, chociaż ja na przykład nie miałem, ale mam jakieś wybrakowane to auto ;p
Moje mk3
“go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free”
Avatar użytkownika
e2
Members
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 18 lis 2008, o 12:04
Lokalizacja: Gotenhafen
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez gaceq » 10 lis 2009, o 18:10

O ile grubsze sa od zwykłych ? można założyć tarcze wentylowane zamiast zwykłych czy trzeba coś zmieniać ?
Ostatnio edytowano 10 lis 2009, o 21:21 przez gaceq, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
gaceq
Badacz tematu
 
Posty: 199
Dołączył(a): 5 lip 2009, o 18:41
Lokalizacja: Starachowice

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości