Jakie tarcze i klocki?

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Postprzez LeszekGT » 16 lis 2009, o 18:00

TOMEK 84, faktycznie ludzie tak piszą. A mowa jest o całej belce, bo zazwyczaj tak ludzie kupują gdy zmieniają tył :)
Avatar użytkownika
LeszekGT
VIP
 
Posty: 1399
Dołączył(a): 11 lut 2009, o 17:59
Lokalizacja: WZ

 

Postprzez sagon » 16 lis 2009, o 19:23

seboljeiv napisał(a):a moze mi ktos wytlumaczyc czemu jeszcze trzeba by wymieniac wahacz, sanki i maglownice??????


Co do wahaczy,to się zgodzę,bo zwrotnice od gti(5 śrub) mają inne wejście na końcówkę wahacza,same piasty tez są inne,większe,więc muszą być zmienione i zwrotnice,co za tym idzie przeguby także.
Półosie zostają.

Natomiast sanek i maglownicy zmieniać nie trzeba.
Drążek stabilizacyjny jest tylko przykręcany do sanek,a te we wszystkich mk3 są takie same.
Ale sam drążek tez trzeba wymienić.

Zmieniałem zawieszenie z seryjnego 4*100,na takie od gti i żadnych sanek i maglownicy nie ruszałem.
Przy okazji,z racji tego,że mam już 15tkę zmieniłem od razu przednie hamulce z 256 na 288.
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez pablomed » 16 lis 2009, o 23:23

jeszcze nie tak. wahacze są różne tylko z powodu innego mocowania końcówki drążka stabilizacyjnego, te od GTI mają zakrzywienie na brzegu wahacza a te zwykłe otwór. Jeśli zmieniając hamulce drążek się zostawi stary to wahacz zostaje. Inny natomiast jest sworzeń przykręcony do wahacza no i reszta przy kole jak już napisano.

[ Dodano: 2009-11-16, 22:28 ]
LeszekGT, jeśli z powodu dużej ilości zmian do wprowadzenia chciałbyś przyjąć uboższą koncepcję, to zakładaj wentylowane 256, zaręczam że to wystarczy. Chyba że już takowe masz, bo nie napisałeś.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez LeszekGT » 16 lis 2009, o 23:40

Dzięki Panowie za wytłumaczenie problemu.

pablomed, chodziło mi głównie o zmianę rozstawu śrub pod lepsze felgi, ale widzę, że w moim przypadku lepiej zainwestować w adaptery. Z przodu mam wentylowane 256 i ogólnie na hamulce nie narzekam :)
Avatar użytkownika
LeszekGT
VIP
 
Posty: 1399
Dołączył(a): 11 lut 2009, o 17:59
Lokalizacja: WZ

Postprzez seboljeiv » 17 lis 2009, o 01:08

koledzy podtrzymując temat i reasumując :-) :
jesli ktos ma np. tarcze wentylowane 256 i chce zmienic na wieksze 288mm -jednoczesnie na rozstaw 5x100 to potrzeba do tego:
tarczę, jarzmo, zacisk, piastę, zwrotnicę i przegub od vr6.
aha chyba jeszcze + sworzeń od vr6 bo widze ze mocowanie na wahaczu jest takie samo jak w 4x100 ale mocowanie sworznia do zwrotnicy jest nieco inne niz w 4x100

z tego co wiem to drążki stabilizacyjne były w mk3 17fi i 19fi, ja przy seryjnych tarczach went.256 i rozstawie 4x100 mam drążek 19fi (taki jak w vr6?) zatem nie widze powodu dla ktorego by zmieniac stabilizator i co za tym idzie wahacz

jesli cos sie nie zgadza co pisze to prosze poprawcie mnie.

dla tych którzy chcą zwiększyć rozmiar tarcz mniejszym budżetem wiem ze jest jeszcze taki pomysł : zeby zalozyc tarcze od CORRADO 280mm , potrzebne jest wtedy tylko jarzmo,zacisk i tarcza , bo w corrado byl rowniez rozstaw srub 4x100,

prosze poprawcie mnie w moim toku myslenia albo przytaknijcie bo nie wiem czy dobrze mysle w 100%ach :-)
seboljeiv
Czytacz
 
Posty: 130
Dołączył(a): 14 paź 2007, o 23:39
Lokalizacja: wawa

Postprzez pablomed » 17 lis 2009, o 13:17

LeszekGT napisał(a):chodziło mi głównie o zmianę rozstawu śrub pod lepsze felgi
skoro tylko o to chodzi to z tyłu napewno wystarczy zmiana tarcz na 5 otworowe, a z przodu niech sie jeszcze ktoś wypowie, moze tylko same piasty. Z adapterami to ja wiem? Nie zakladałbym nic co jest nie całkiem pewne, plus jeszcze poszerzy sie rozstaw kół.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez TOMEK 84 » 17 lis 2009, o 14:01

LeszekGT napisał(a):TOMEK 84, faktycznie ludzie tak piszą. A mowa jest o całej belce, bo zazwyczaj tak ludzie kupują gdy zmieniają tył :)


ida na łatwizne i kupują co im sie wcisnie byle sie belki pozbyc i zarobic troszke

pozdro
Avatar użytkownika
TOMEK 84
Members
 
Posty: 806
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 20:45
Lokalizacja: INOWROCŁAW :)

Postprzez sagon » 17 lis 2009, o 21:06

Seboljeiv wszystko się zgadza,możesz pominąć wymianę stabilizacyjnego i wahaczy,ja założyłem,bo chciałem mieć komplet od gti.Zaciski i jarzma kup od passata b5 fl,pasują idealnie,a są nawet lepsze od seryjnych z vr syncro,czy niektórych wersji 20 jahre,bo mają tłoczek 57mm,vr 54mm.

http://moto.allegro.pl/item799635490_zaciski_zacisk_przod_passat_b5_1_9tdi_lewy_lucas.html

Tarcze tylko od vr 6 syncro,288/25,bo wychodziły vr-y na tarczach 280/22.Szukaj takich jak niżej.

http://moto.allegro.pl/item810359469_hit_tarcze_vw_golf_passat_vr6_2_9_2_8_elips_sport.html

http://moto.allegro.pl/item820230420_tarcze_hamulcowe_golf_passat_vr6_vento_gti_synchro.html

Do tego dobre klocki,najlepiej lucasa,lub ate.

http://moto.allegro.pl/item811023277_klocki_hamulcowe_przod_trw_1357_vw_passat_b5.html

Przewody hamulcowe pasują plug&play.
Polecam tez lepszy płyn hamulcowy,dot 5.1.

Na sam koniec warto jeszcze pomyśleć o większej pompie hamulcowej,były 20tki i 22ki.Mowa o wersji bez abs-u.
Ja będę zakładał 25tke i bi serwo od t4.

Te hamulce możesz tez założyć na ori zwrotnicę,nie musisz zmieniać rozstawu,warunek,to felga 15tka.
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez pablomed » 18 lis 2009, o 01:30

sagon napisał(a):Tarcze tylko od vr 6 syncro,288/25
a na koniec do tego zestawu trzeba dodać silnik o mocy przynajmniej 150 koni, bo nie beda te hamulce miały co robić i będa żeby byc :)
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez sagon » 18 lis 2009, o 18:52

pablomed napisał(a):a na koniec do tego zestawu trzeba dodać silnik o mocy przynajmniej 150 koni, bo nie beda te hamulce miały co robić i będa żeby byc :)


Jaka jest różnica w wyhamowaniu golfa 3 z prędkości załóżmy 140km/h,z silnikiem 90cio i 150cio konnym? ;-)
Mnie się wydaje,że chodzi tu głównie o masę danego egzemplarza i czas w jakim zostanie on z tych 140tu bezpiecznie wyhamowany,moc ma znaczenie,ale tylko jeżeli chodzi o czas w jakim się te 140 osiągnie.

Faktem jest,że seryjnie większe hamulce montowane są w mocniejszych wersjach,ale to chyba z racji tego,że autka te osiągają większe v-max.
Łatwiej i szybciej zatrzymać rozpędzone do 140ciu mk3 z tarczą 280-288,niż z jej imitacją o średnicy 239mm.
Już pomijam fakt,że taką 288 o wiele trudniej zagotować,nawet po kilku próbach wyhamowania z dużej prędkości do zera.
Inaczej sprawa się ma jeżeli chodzi o seryjne 239,czy nawet 256.
Te padają po pierwszym,albo pierwszych dwóch mocnych dohamowaniach.

Nawet jeżdżąc jak emeryt,o wiele przyjemniej się hamuje i to z niedużych prędkości,mając do dyspozycji większe tarcze.
Ja osobiście widzę sens takiego swapu,nawet do seryjnej 90tki,z racji tego,że te 180 pojedzie,a to już duża,jak na takie auto prędkość.
Co,jeżeli jadąc te 180 dojdzie do sytuacji w której trzeba stawiać nogę na baczność przed jakąś przeszkodą?
Przy prędkości zredukowanej ze 180ciu do 90ciu już się tarcze palą,przy drugiej próbie hamowania przed czarnym kotem hamulców już niema. :-(
Dlatego warto inwestować w większe hamulce,niekoniecznie 288,ale już takie 280 w zupełności wystarczą. :ok:
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez pablomed » 19 lis 2009, o 19:36

sagon napisał(a):Jaka jest różnica w wyhamowaniu golfa 3 z prędkości załóżmy 140km/h,z silnikiem 90cio i 150cio konnym?
taka że w tym 90 konnym robisz to raz na rok, a w 150 konnym co chwilę
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez sagon » 19 lis 2009, o 21:00

Można spojrzeć na to i z tej strony.
Choć nie o częstotliwość takiego manewru mi chodziło. :-)
Są tacy,którzy tą przysłowiową 90tką,robią to częściej od usera mocniejszej wersji.
Wszystko zależy od "rozmiaru buta" i nieograniczonej fantazji...
Powszechnie wiadomo,że im mniej ma się pod maską,tym więcej chce się udowodnić. :-D
Swoją drogą,to 288 montowano już w AFN-ach,na 20to lecie golfa,a zdecydowana większość tych modeli wychodziła z tarczami 256mm.
Pozdrawiam i polecam zabawę z większymi hamulcami.
Zawsze warto mieć przysłowiową "rezerwę mocy".
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości