Jakie tarcze i klocki?

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Postprzez strzeliniasty » 10 lut 2010, o 14:04

mam wentylowane fabrycznie
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

 

Postprzez Repsol » 10 lut 2010, o 14:07

No więc będą Ci pasować.
Tarcze które podałem są na cztery śruby (szpilki mocujące koła)
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez strzeliniasty » 10 lut 2010, o 14:25

Repsol napisał(a):No więc będą Ci pasować.
Tarcze które podałem są na cztery śruby (szpilki mocujące koła)



no to git wlasnie dowiadywalem sie o tarcze went brembo i nie sa drogie :D do tego te klocki ktore ty podales i bedzie git (mam nadzieje)

podziekowal za pomoc
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez SotoM » 11 lut 2010, o 19:53

niebawem takze bede zmieniał tarcze i klocki, teraz konczę zestaw TRW,lecz szybko sie jakos konczą, zamierzam teraz załozyc ten zestaw-
Repsol napisał(a):Tarcza BREMBO 08.5149.14 + klocki FERODO Premier FDB 775
, z tym ze mysle czy zapoda tarcze z ATE Power Disc
Obrazek
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Repsol » 11 lut 2010, o 21:23

SotoM, chociaż firma ATE jest naprawdę zacną marką, to mnie śmieszą takie wynalazki typu dziurki-nacięcia w normalnym cywilnym aucie ;-)
Już zdecydowanie wolałabym na Twoim miejscu dokupić jarzma i wpakować normalne oryginalne/seryjne wentylowane tarcze bez zadnych nacięć.
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez Lampo » 11 lut 2010, o 22:55

hmmmm nie wiem dlaczego ale pod te tarcze 256mm jakies cuda sie dzieją
w zaciski VW II w które mieszczą się tarcze 239mm można wpasować zarówno tarcze wentylowane jak i pełne
z tego co mi wiadomo do zacisków girlinga o których ów mowa tez podchodzą 2 zestawy tarcz...
Tarcze frezowane jak i nawiercane jak to piszę kolega Repsol, to smieszny wynalazek którego nie wykorzystamy w 100% w swoim aucie generalnie to ładnie tylko wyglada i moze troszke polepszy hamowanie ale troszkę :)
Wsadzaj chłopie wentyle na przód i jazda
Lampo
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 4 sie 2009, o 23:19
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez SotoM » 12 lut 2010, o 15:43

ale te naciecia na tarczy to nie dla bajeru są tylko dla odprowadzania pyłu i chłodzeniu tarcz w trakcie hamowania z dużej predkości...
no dobra. a co z zaciskami jak bym chciał wentyle...?? tylko jarzma sie zmienia i klocki 16 a zacisk ten sam czy.....??
bo u mnie juz jest spory luz na prowadnicach, dałęm wiecej smaru aby je usztywnic ale to długo nie wytrzyma...
i patrzyłem na zastaw naprawczy prowadnic i na nowe jarzma. w sumie jarzma do wentyli sa 30zł drozsze...
tylko zebym wiedział na 100% czy zaciski bedą pasowały.
dziś zmieniałem z przodu amory -kurde mogłem spojrzeć jakiej firmy mam zaciski...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Repsol » 12 lut 2010, o 17:57

SotoM, kilka miesięcy do tyłu stałem przed takim samym dylematem jak Ty i założyłem normalne pełne tarcze. Pomimo tego, iż czasami ciagne za sobą przyczepkę motocyklową (ok. 120kg) + 2 motocykle (ok. 180-200kg x 2) problemów z hamulcami nigdy nie miałem i nie mam żadnych.

Też chciałem wtedy zakładać wentylowane i mogę Ci powiedzieć, że jarzmo na 100% jest inne (tarcza wentylowana nie zmieści się w jarzmo od tarcz pełnych).
Co do zacisku to prawdopodobnie jest taki sam (moim zdaniem na 99,9% jest taki sam, ale głowy nie daję) bo biorąc to nawet na "chłopski zdrowy rozum" to widzę to tak:

-klocki hamulcowe w obydwu układach z wygladu są identyczne (pomijając ich grubość)
-to samo jest z tarczami (pomijając grubosć oraz wentylacje).

Czyli reasumując wszystko wychodzi tak:

Układ NIE wentylowany (tarcze pełne) przedstawiają się tak:

19,4mm+13mm+19,4mm (grubość klocka+grubość tarczy+grubosć klocka) = 51,8mm

Układ wentylowany:

16mm+20mm+16mm=52mm

A więc wychodzi na jedno. Czyli zacisk też będzie ten sam.

PS. Wszystko powyższe dotyczy ukladów hamulcowych z zaciskami Lucasa. A obliczenia są dokonane na podstawie tarcz BREMBO i klocków FERODO.
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez SotoM » 14 lut 2010, o 12:34

no włąsnie...!!! racja...
w sumie po cholewę kombinować... ja z heblami takze nie mam żadnych problemów... jedynie luz na prowadnicach co musze i tak i tak zrobic do tego niebawem tarcze i kl. Dlatego jak mam wymieniac to mi nie róznica ze ja wydam 100zł wiecej na graty bo hamulce to zycie...
i jak mam kupawa jarzma ze wzgledu na prowadnice to wole odrazu kupic na wentyle i załozy zestaw wentylowany...
na tarczach już koncze 3ci komplet klocków. nie mierzyłem tarcz ale po samym dotknieciu ich czuje pod palcami ze sa zajechane...
Dobra...dzieki za informacje.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Mariusz164 » 15 lut 2010, o 17:52

a co wam w tych zaciskach nie działa? ja miałem problem z ręcznym bo nie odbijało ale zrobiłem i jest teraz git;)
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 383
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

Postprzez v1rooz » 17 lut 2010, o 17:35

najpierw powiedz co jest nei tak z tym zaciskiem jak masz garaz rozbierz go na czeskci kup zestawik reegenracyjny i zregenruj go pozniej na nowym mysl ;)

popatrz na allegro
v1rooz
Members
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 lip 2009, o 21:22
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez ptaszek87 » 19 lut 2010, o 02:53

garazu nie mam a w taka pogode to nie bardzo robota na zew, co nie dziala ogolnie nie dziala reczny nie trzyma a wszystko jest niby ok, czekam na drugi zacisk, wstawie i ok, a jak bede mial kiedys wiecej czasu to pobawie sie w regeneracje bo kiedy w lewa strona tez wymieniana i jak cos to bede mial po regeneracji komplet na zapas
Avatar użytkownika
ptaszek87
Czytacz
 
Posty: 99
Dołączył(a): 8 sie 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kętrzyn / Gdańsk

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron