Jakie tarcze i klocki?

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Postprzez Pajdus » 2 sie 2011, o 16:31

dzisiaj wymieniłem ka klocki tomex i jest ok nie piszczą itd zobaczymy co dalej cena to 43 zł za komplet zobaczymy czy było warto niestety jeszcze do wymiany drążek kierowniczy ale to tez cena 40 zł bo stary jest wybity :evil:
Pajdus
Pajdus
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 18:46
Lokalizacja: wlkp

 

Postprzez Kriss_Lodz » 2 sie 2011, o 21:53

Tanie dobre klocki to Breck miękkie ale nie pylące rewelacyjnie hamują, niestety szybciej się kończą, Alpha Brake's bardzo dobre wykonanie rewelacyjna cena. wszystkie A.B.S-y, Tomex-y marnie wypadają przy tej 2-ce.
Nie masz co zrobić z kasą ????

Zostań klientem stacji ASO :)
Avatar użytkownika
Kriss_Lodz
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 17 lip 2011, o 23:00
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Murel » 13 sie 2011, o 19:14

no niestety wlasnie dzisiaj zajalem sie troche autem i mi wychodzi ze mam 255,6. Teraz pytanko jak sie zapatrujecie na te tarcze:
http://moto.allegro.pl/ate-tarcze-przod ... 06787.html

i 2-gie pytanie jeczsze - na stronie intercars sa dwie tarcze
24.0113-0178.1 24.0113-0178.1 55.85 zł
24.0313-0178.1 24.0313-0178.1 144.48 zł
roznia sie tylko tym, ze jedna jest pokryta jakas dodatkowa warstwa. Czy warto dokladac i kupic drozsza?? czy zostac przy pierwsszej ale za to jakies lepsze klocki??

[ Dodano: 2011-08-15, 18:43 ]
wypowie sie ktos czy nie??
Nie sztuką jest zabić komara przednią szybą... Sztuką jest to zrobić boczną
Avatar użytkownika
Murel
Czytacz
 
Posty: 114
Dołączył(a): 24 cze 2008, o 13:30
Lokalizacja: Ostrowiec Sw./Łódź

Wymiana tarcz i klocków - jakie...???

Postprzez Jas8504 » 6 wrz 2011, o 15:20

witam wszystkich kolegów, nadeszła pora by zmienic tarcze i klocki bo na tym zestawie który jest nie da sie jezdzic, przejechalem 50 tys, jak go kupiłem a nie wiem ile było wcześniej - czy to wystarczy aby zjechac tarcze i klocki??? jakie tarcze i klocki o jakich wymiarach były oryginalnie w 1,4 abd??? Jakie firmy polecacie?
Jas8504
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 26 lip 2009, o 14:28
Lokalizacja: NSZ

Postprzez e2 » 6 wrz 2011, o 15:27

Przejechałeś 50tyś km na jednych klockach? Ty w ogóle hamowałeś przez ten czas? Firmy mogę polecić na pewno: ATE i Ferodo (klocki premier) oraz polskie mikody ,które mam teraz i fantastycznie się spisują. Nie oszczędzaj na hamulcach to będziesz zadowolony z efektu.
Moje mk3
“go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free”
Avatar użytkownika
e2
Members
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 18 lis 2008, o 12:04
Lokalizacja: Gotenhafen
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez killah » 6 wrz 2011, o 15:41

rozmiar tarczy to 239mmx12 dla ciebie
killah
 

Postprzez Jas8504 » 6 wrz 2011, o 15:49

dzieki za info, a cos odnośnie wymiarów klocków???
Jas8504
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 26 lip 2009, o 14:28
Lokalizacja: NSZ

Postprzez Piaggio » 6 wrz 2011, o 16:07

e2 napisał(a):Przejechałeś 50tyś km na jednych klockach? Ty w ogóle hamowałeś przez ten czas?
z własnego doświadczenia moge powiedzieć że to realne, na poprzednim zestawie (na jednych tarczach zjechałem 2 pary klocków) zrobiłem odpowiednio 38 i 48 tyś km, lecz marek nie podam bo niestety nie zapisałem, w chwili obecnej mam mikode nawiercana i nacinana + klocki feroodo zrobione mam na nich 45 tyś i ostatnio przy wymianie opon wizualnie patrzyłem i szczezre powiem że jeszcze naprawde sporo przed nimi, jedynie nacinka na tarczy nieco sie zjechała lecz nadal jest widoczna i więc co do firm trcza wczesniej wspomniana mikoda a klocek feroodo, tematow na ten temat byl osporo więc poszukaj i poczytaj, z tego co jeszcze zaobserwowalem na wczesniejszych zestawach firm raczej mi nie znanych pedał miał tendencje do dość szybkiego "przegrzewania" w chwili obecnej zjawisko jest równiez odczowalne lecz w duzo mniejszym stopniu i sile.
co do twoich rozmiarów tarcza pełna 239/12mm 4x100-jeżeli wczesniej nie bylo swapa na większe klocek do tarczy pelnej 20mm
Ostatnio edytowano 24 gru 2011, o 13:30 przez Piaggio, łącznie edytowano 3 razy
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez Alex » 8 wrz 2011, o 11:34

ja moge polecic Ci zestaw TRW, do ABD powinny pasować takie tarcze hamulcowe.
Alex
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 14 cze 2011, o 10:36
Lokalizacja: Radom

Wymiana tarcz i hamulców golf 1.6 75 KM

Postprzez lola17171717 » 8 wrz 2011, o 19:34

Witam ponownie, myślę też nad wymiana tarcz i klocków hamulcowych domyślam się że w golfie 3 jest podobnie jak tu w 4 gdzie znalazłam fotki, trochę mnie ta zabawa przeraża ale może jakiś mężczyzna pomoże i też się uda. Tylko tak mam Golfa 1.6 75 KM ale nie mam pojęcia jakie klocki i tarczę zastosować bo widziałam tu tematy o rozmiarach natomiast jaki miałabym u siebie zastosować jak to sprawdzić. Np http://allegro.pl/tarcze-brembo-klocki- ... 61112.html w datach produkcji auta moje się mieści ale czy byłby odpowiednie bo firma chyba ok :) ? Tu niżej w temacie ( http://www.golf3.pl/topics43/wymiana-ta ... t35934.htm) też jest o tym mowa ale czy ma to zastosowanie u mnie ?
lola17171717
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 13:09
Lokalizacja: Głuchołazy

Postprzez Snejk18 » 8 wrz 2011, o 20:22

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=90404&start=0
tu masz fotoporadę jak wymienić klocki hamulcowe.
Jeśli chodzi o tarcze, to po prostu, oprócz tego co tam jest napisane, po całkowitym odkręceniu zacisku (w fotoporadzie jest tylko odchylony) musisz odkręcić jeszcze jarzmo (to mocowanie w którym siedzą klocki i przykręcony jest do tego zacisk; dwie śruby od wewnętrznej strony)

Sama tarcza trzyma się jeszcze na takiej małej śrubce (ona jest tam tylko po to, żeby tarcza się nie ruszała jak zmieniasz koło, albo wymieniasz same klocki) którą trzeba odkręcić. Niestety dość często ta mała śrubka jest zapieczona i można ją przekręcić, a wtedy zostaje już tylko rozwiercenie jej (ja przy wymianie tarcz tak miałem :) ). W takim wypadku nowej tarczy się już nie przykręci.

Przy codziennym jeżdżeniu brak tej śrubki w niczym nie przeszkadza, ale przy zmianie kół lub klocków tarcza będzie Ci latała. Niegroźnie, ale czasami trochę irytujące :p

Jeśli chodzi o dopasowanie tarcz i klocków, to jeżeli nie jesteś pewna do końca jakie masz, to lepiej odpuścić sobie allegro.
Podjedź do sklepu motoryzacyjnego, podaj rocznik samochodu i model silnika (a najlepiej symbol) i powinni Ci dobrać.
Przy zakupie, upewnij się tylko, czy jest możliwość zwrócenia towaru, w razie gdyby coś nie pasowało.
Jeżeli kupisz na allegro z ewentualnym zwrotem mogą być cyrki :)


W którymś temacie pisałaś jeszcze coś o słabo hamującym tylnym kole.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=118939&start=0

To jest fotoporada jak wymienia się szczęki i łożyska w bębnach. Może u ciebie coś przyrdzewiało, albo się zatarło i wystarczy przeczyścić.
Ostatnio edytowano 8 wrz 2011, o 20:23 przez Snejk18, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez killah » 8 wrz 2011, o 20:23

hej

zestaw będzie chyba pasował. Tzn tarcze na 100%

co do wymiany, jeśli się nie znasz to się nie zabieraj ale to jest proste. Ja już zapomniałem jak w 239mm jest tam to zrobione ale chyba nawet nie trzeba odkręcać jarzma bo got tam nie ma a klocki trzymają się w zacisku (1 szt) a 2gi siedzi na zwrotnicy. Sądzę że jak będziesz wyjmować wszystko i oglądać dokładnie to na pewno ci się uda. Tarcza jest przykręcona tylko na 1 śrubkę.

Największy problem to chyba wciśnięcie tłoczka do środka. Musiałabyś się zaopatrzyć w jakiś ścisk bo rękoma tego się nie zrobi.

[ Dodano: 2011-09-08, 20:25 ]
@Snejk. Porada dobra ale do zacisków 280 mm:P 239 chyba nie ma jarzm.
killah
 

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron