korektor siły hamowania

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Postprzez michaal » 17 kwi 2013, o 20:11

A ja mam taki problem, jak sprawdzałem to tył hamuje na podniesionych kołach, ale jak rozpędzę się na żwirówce i wcisne do podłogi hamulec, to widać tylko przednie ślady hamowania, a tarcze z tyłu są mało ruszone, jakby tam hamulce nie działały...


To jest typowy objaw kolektora musisz okręcić nakrętkę na tej łapie i ją przesunąć aby powróciły hamulce z tyłu.
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

 

Postprzez pablomed » 18 kwi 2013, o 22:46

Z tym że jest jeszcze parę innych możliwych przyczyn. Jak zapowietrzenie albo uszkodzenie zacisków - najczęściej zapieczenie dźwigni hamulca ręcznego wskutek czego klocki "nie odbijają" i stają w miejscu
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez marcinair » 24 lis 2013, o 21:35

Cześć chcialem odświeżyć temat
Powiedzcie mi jak cię to dokładnie nazywa bo potrzebuje to wymienić i nigdzie nie mogę tego znaleźć. Ten na zdjęciu kiedyś wymieniałem, potrzebuje teraz wymienić drugi bo jedno kolo mi słabiej hamuje. Dzięki Obrazek
marcinair
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 24 lis 2013, o 21:28
Lokalizacja: krk

Postprzez Radi » 24 lis 2013, o 22:03

korektor siły hamowania inni nazywają to "dławikiem"
http://allegro.pl/korektor-sily-hamowan ... 06429.html

ale nie wiem czy mogło by sie to przyczynić ze jedno koło hamowało by słąbiej
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez marcinair » 24 lis 2013, o 22:08

wszystko fajne ale nigdzie tego nie mogę znaleźć do golfa. Aukcja jest do opla.
marcinair
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 24 lis 2013, o 21:28
Lokalizacja: krk

Postprzez Radi » 24 lis 2013, o 22:11

Są takie same ja u siebie wywaliłem ten rozbudowany korektor na belce i wkręciłem dwa takie "dławiki" właśnie z astry w tylne zaciski
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez killah » 25 lis 2013, o 21:20

Radi napisał(a):korektor siły hamowania inni nazywają to "dławikiem"
http://allegro.pl/korektor-sily-hamowan ... 06429.html

ale nie wiem czy mogło by sie to przyczynić ze jedno koło hamowało by słąbiej


Nie ma znaczenia gdzie to się znajduje? Sam bym sobie takie zamontował bo nie mam żadnego korektora.
killah
 

Postprzez Gesiu_15 » 25 lis 2013, o 22:37

przy wymianie belki w starej miałem po lewej , w drugieej belce też po lewej stronie :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez killah » 25 lis 2013, o 23:22

Gesiu_15 napisał(a):przy wymianie belki w starej miałem po lewej , w drugieej belce też po lewej stronie :-)


Ale ja mówię o tym na przewodzie hamulcowym co wkręcony jest w pompę na obrazu na poprzedniej stronie. Dałbym to sobie przy zaciskach samych z tyłu.
killah
 

Postprzez Radi » 26 lis 2013, o 12:12

killah napisał(a):
Radi napisał(a):korektor siły hamowania inni nazywają to "dławikiem"
http://allegro.pl/korektor-sily-hamowan ... 06429.html

ale nie wiem czy mogło by sie to przyczynić ze jedno koło hamowało by słąbiej


Nie ma znaczenia gdzie to się znajduje? Sam bym sobie takie zamontował bo nie mam żadnego korektora.


Raczej nie bo to nic innego jak zwykła zwężka ja u siebie mam wkręcone w zaciski
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez dbdgonzo » 15 sty 2014, o 18:39

Witam .
Mam pytanie .
Powiedzcie mi czy da radę jakoś sprawdzić czy korektor działa ?
Mam go na stole , bo jestem w trakcie wymiany tulei tylnej belki .
Korektor poci mi się , czasem pod samochodem widać plamkę dokładnie pod korektorem .
Wpadłem na pomysł żeby w otwory , które są w korektorze psiknąć powietrzem i ręką zamykać tą łapę co jest z tą sprężynką . psikałem powietrzem do każdej z dziur i powietrze wylatuje bez różnicy jak ustawię tą łapę , mam rozumieć , że korektor jest szrot ?
Druga sprawa . Z racji tego , że jest on nieszczelny chciałbym go wywalić z samochodu , czytałem trochę na ten temat i jedni piszą , że po zastosowaniu trójnika samochód może na śliskiej nawierzchni podczas hamowania wpaść w poślizg z racji tego , że zablokują się tylne koła , inni piszą zaś , że nic się dziać nie będzie . W temacie jest też mowa o dławiku .
Proszę o jakieś porady , bo siostra już się wścieka , że jeżdżę szwagra autem :/
Avatar użytkownika
dbdgonzo
Czytacz
 
Posty: 104
Dołączył(a): 15 sty 2013, o 19:01
Lokalizacja: DZG
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 16 sty 2014, o 01:11

dbdgonzo, to wszystko wiele razy opisano, nawet niedawno.
Skoro cieknie to po co sprawdzać trzeba wymienić.
Z blokowaniem tyłu po demontażu to się może zdarzyć w ekstremalnej sytuacji, ale głównie jeśli są z tyłu tarcze bo bębny i tak z natury są słabe więc przy bębnach ryzyko mniejsze choć istnieje.
A żeby sprawdzić to trzeba go zamontować i sprawdzać różnicę ciśnień płynu przy hamowaniu pomiędzy przodem i tyłem czyli mieć dwa manometry i złączki do nich. Za dużo zabawy. Można przyjąć że jak nie cieknie to jest sprawny więc ryzykujesz używkę na szrocie albo nowy.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron