Korektor siły hamowania - tarcze/bebny - jaka różnica ?

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Korektor siły hamowania - tarcze/bebny - jaka różnica ?

Postprzez Digifant » 5 cze 2013, o 20:08

Muszę wymienić korektor siły hamowania w moim Mk3 1.8 Variant, gdyż stary kompletnie się rozsypał. Pojawia się problem z doborem części, gdyż szukając po numerze oryginału trafiam na zamienniki różnych firm, które wg przeznaczenia pasują do wersji z tarczami lub bębnami. W moim aucie z tyłu są bębny. Czy jest wgl jakaś różnica między tymi korektorami ? I jeśli tak to czy po zastosowaniu korektora pod tarcze będzie odczuwalna różnica w skuteczności hamowania bębnów ?
Rafał Ł.
Digifant
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 22 maja 2007, o 21:33
Lokalizacja: Lublin

Korektor siły hamowania - tarcze/bebny - jaka różnica ?

 

Postprzez pablomed » 7 cze 2013, o 15:48

Nie będzie żadnych istotnych różnic , ale korektor ma regulację. Mało kto się w to bawi, ale gdybyś chciał mieć na tip top to procedura regulacji jest opisana w serwisówce, trzeba mieć do tego dwa manometry jeden wpięty w przód układu a w drugi w tył już za kortektorem. Numerami oryginału się nie martw, jest ich kilka ale różnice w praktyce niewiele znaczą. ciśnienie w układzie tyłu powinno być około połowe niższe niż z przodu i jeszcze w zależnosci od obciążenia tyłu samochodu i m bardziej obciążony tym wyższe - i temu służy regulacja.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

cron