nierówne wycieranie klocków przy tarczówkach

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

nierówne wycieranie klocków przy tarczówkach

Postprzez k-m-r1 » 13 lip 2009, o 19:16

czy ktoś wie co jest powodem nierównego wycierania sie zacisków w tarczówkach? dzis rozebrałem hamulce i widzę klocki od środka auta są prawie nie wytarte a zewnętrzne prawie nie ma

wyciągnąłem prowadnice czy jakoś tak sie na zawyją te 2 śruby mocujące zacisk i zamierzam je wyczyścić czy to pomorze?
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

nierówne wycieranie klocków przy tarczówkach

 

Postprzez Procent » 13 lip 2009, o 20:03

A może na ustawianie zbieżności jedź
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 13 lip 2009, o 20:16

Procent napisał(a):A może na ustawianie zbieżności jedź


yyy ??? możesz wyjaśnic?
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Re: nierówne wycieranie klocków przy tarczówkach

Postprzez Repsol » 13 lip 2009, o 22:53

k-m-r1 napisał(a):wyciągnąłem prowadnice czy jakoś tak sie na zawyją te 2 śruby mocujące zacisk i zamierzam je wyczyścić czy to pomorze?


Tak, zapieczone prowadnice mogą być przyczyna nierówno zużywających sie klocków.
Wyczyść, nasmaruj, zmień gumki/osłonki jeżeli są popękane i obserwuj czy pomogło.

Możesz mieć również klocki nie z tego samego kompletu (tzn. firmy) Widziałem juz takie przypadki czego efektem było właśnie takie nierówne zuzycie. Polak wszystko potrafi... :hyhy:

Procent napisał(a):A może na ustawienie zbieżności jedź


To nic nie pomoże.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez k-m-r1 » 20 lip 2009, o 15:48

zamontowałem nowe klocki prowadnice wyczyściłem i fajnie lekko chodziły

doczytałem sie tu na forum zę tak po 100 km klocki dotrą sie ja zrobiłem 290 km i dalej grzeją sie przednie tarcze po stronie pasażera bardziej ale i tak widać różnice autko zrywniejsze bo nie trzymają tak zaciski tylko co poradzić na te nagrzane tarcze?
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Repsol » 20 lip 2009, o 20:43

k-m-r1, skoro wszystko ładnie-ślicznie-pięknie... wyczyściłeś i chodziło leciutko, to teraz jedyne co możesz jeszcze zrobić to sprawdzić czy nie masz zapowietrzonego układu. Bardzo często to właśnie jest powodem źle odbijających/powracających do stanu pierwotnego szczęk lub klocków.

A być może jeszcze Twoje klocki po prostu nie zdążyły się odpowiednio ułożyć i dopasować do tarczy. Daj im jeszcze trochę czasu... bo na to nie ma regóły, że sto kilosów trzeba przelecieć i jest git majonez.
I pamiętaj aby nie używać w tym czasie hebla na max bo możesz "zeszklić" klocki.
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez tyberianki » 13 sie 2009, o 22:21

ja też mam taki problem.....jak później się okazało to zurzyte tarcze hamulcowe wygieły się przez co lewa strona bardziej ścierała klocki :cwaniak:
Avatar użytkownika
tyberianki
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 15 sie 2007, o 11:54
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez miliaszuk » 13 kwi 2010, o 20:41

podepne sie i zapytam kolegi jaki klucz idzie to tych prowadnic zacisków bo przymieżam sie do wymiany w sobote i niewiem czy nie bede miał niespodzianki jakiejś
miliaszuk
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 24 lis 2008, o 18:51
Lokalizacja: Białystok

Postprzez k-m-r1 » 14 kwi 2010, o 17:02

ampol 6 zwykły nie calowy takie u mnie były
u znajomego jak wymienialismy btły zwykłę śruby z szesciokontnym łbem 13
a wracając do poprzedniego poprostu olałęm to i przeszło samo obecnie od wymiany zrobiłem jakies 15-20 tys i jest oki
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław


- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości