Nietypowe zachowanie hamulcy.

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Nietypowe zachowanie hamulcy.

Postprzez blady_pirat » 27 sie 2008, o 18:46

Witam, co prawda jestem nowy na tym forum, lecz przeszukałem je całe i niestety nie udało mi się znaleźć sensownej odpowiedzi dotyczącej problemu z którym się zetknąłem.
Samochód: Golf 3 1.8 GL '92 (bez ABS'u).
Sprawa wygląda następująco:
Hamulce są słabe, choć to nie do końca precyzyjne określenie - słabe przy pedale hamulca wciśniętym do połowy. Potem zaczynają pracować lepiej, łącznie z tym, że da się zablokować koła (przy użyciu znacznej siły), przy czym zaznaczę, że pedał hamulca nie wchodzi do podłogi. Jeszcze to było by pół biedy, bo do takiej kultury pracy można się przyzwyczaić.
Bardziej niepokojące jest to, pedał hamulca ma tendencję do puchnięcia i twardnienia (coś w stylu próby zhamowania na wyłączonym silniku) o zablokowaniu kół nie ma mowy. Najbardziej niepokojące jest to, że "puchnie" kiedy mu się podoba, na ogół na krótkich miejskich trasach. Po jakimś czasie ustępuję i działa względnie normalnie (patrz punkt pierwszy). Dodatkowo czasami zdarza się, że ściąga przód to w lewo, to w prawo (normalnie, jak by miał humory) - domyślam się, że któryś z zacisków może nie dociskać jak należy, gdyby był problem z jedną stroną - rozwiązanie było by oczywiste.
Dodam jeszcze, że zmieniłem okładziny z tyłu (400km temu), ale bez zauważalnej poprawy.
Będę bardzo wdzięczny za diagnozę i sugestie.
blady_pirat
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 18 sie 2008, o 12:54
Lokalizacja: Częstochowa

Nietypowe zachowanie hamulcy.

 

Postprzez dragonfly » 27 sie 2008, o 19:48

A kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy?Być może jest zasyfiały i nie dostaje sie równomiernie do obydwu zacisków.
dragonfly
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 11 kwi 2008, o 19:24
Lokalizacja: Gubin

Postprzez mani51 » 27 sie 2008, o 20:33

ja jak miałem lipne klocki to też musiałem nieźle cisnąć zeby zahamowac a jak sie rozgrzały to dym szedł jakby się coś paliło a po zmianie poprawiło się, póżniej machnąłem płyn i zrobiło sie jeszcze lepiej...tak więc płyn jak najbardziej jeśli dawno nie zmieniałeś

blady_pirat napisał(a):pedał hamulca ma tendencję do puchnięcia i twardnienia (coś w stylu próby zhamowania na wyłączonym silniku)


a może serwo nie trzyma?
ja nieraz wsiadam po dwóch dniach do samochodu i jak wcisne hamulec przed uruchomieniem silnika to za pierwszym razem jest tak jakby silnik już pracował tzn mam wszystko szczelne
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez blady_pirat » 27 sie 2008, o 22:50

Płyn kiedy był zmieniany - nie wiem. Jestem w posiadaniu tego Golfa raptem od 10 dni:) W najbliższy weekend postaram się go wymienić, może będzie lepiej:)
blady_pirat
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 18 sie 2008, o 12:54
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez SotoM » 29 sie 2008, o 01:06

sprawdź dokładnie pod maską wezyki i krucce od podcisnienia na przewodzie łącżącym kolektor ssący z serwem. mała nieszczelnośc i bedzie obiaw taki ze za pierwszym uderzeniem w pedał jest jes elegancki a za dugim jest twardy i wysoki jakby serwo było strzelone.i auto nie chce zblokowac kół. na przewodzie jest taki zaworek krucieć z małymi krućcami które co mogą być wolne. na nich powinny sie znajdowac zielone kaptudki palcem zatkaj i zwróć uwage czy nie bedzie ssało palca. jak bedzie to wiadomo - nieszczelnośc.

[ Dodano: 2008-08-29, 01:08 ]
no i przede wszytkim wymiana płynu kamulcowego - mozesz miec powietrze w układzie i dlatego przy hamowaniu szarpie cie na prawo lewo lub cos wysypane w zawieszeniu lub układzie kierowniczym.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez dziabi3 » 3 wrz 2008, o 17:27

ja stawiam w pierwszej kolejności na płyn

porostu jest w nim od cholery wody i jak się zagrzeje to puchnie pedał

to już oklepany sposób

ale z tą nieszczelnością serwo to też może być prawda bo podciśnienie nie dociera i pedał się robi twardy ale wtedy byś miał słabiutkie hamulce i silnik by wariował bo dostawał by lewe powietrze

można sprawdzić to na postoju na odpalonym silnikuu powciskać hamulec i słuchać silnika
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez SotoM » 3 wrz 2008, o 23:57

dziabi3, no ja sądze ze nie puchnie, raczej robi sie miękki...tak na marginesie...zeby płyn sie zagrzał do takiego efektu to by nasz koega musiał naprawdę grubo wstawiać w pedał i hamować z duzych prędkości... przeżyłem to mając honde, ;-) wiem co pisze :-)
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez blady_pirat » 13 lis 2008, o 19:51

Problem został rozwiązany:) (zajęło mi to trochę czasu - bardziej denerwujące okazało się huczenie łożysk w tylnych kołach, niż średnio sprawne hamulce, co z kolei przyczyniło się do odkładanej wizyty w warsztacie). Głównym winowajcą okazała się pompa hamulcowa, dodatkowo został wymieniony płyn, oraz jeden tłoczek (który miał przyjemność sikać płynem). Hamulce, może i nie są jak nowe, lecz poprawa jest ogromna:) Zachowują się pewnie i nie robią niespodzianek:)
blady_pirat
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 18 sie 2008, o 12:54
Lokalizacja: Częstochowa


- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości