Odkształcenie tarczy hamulcowej

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Postprzez pablomed » 26 lut 2013, o 16:00

Mateusz188, trzeba zmierzyc ile bije wówczas dopiero oceniać sens toczenia. Tarcze mają prawo się robić gorące niema się co toczenia obawiać. Brać trzeba pod uwagę takie rzeczy jak dostępność warsztatu, cena za usługę i wtedy zdecydować: toczyć czy nowe.
Natomiast:
Mateusz188 napisał(a): Dziś jechałem ok 80-100km/h i cały czas trzęsła się kierownica przy hamowaniu to jeszcze gorzej.
od tego trzeba zacząć, nie wiadomo czy winne sa tarcze, może felgi albo opony, oglądanie bicia na wyważarce wyjaśni
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

 

Postprzez Opik » 26 lut 2013, o 16:12

pietrasiak2, że tak pozwolę sobie sam siebie zacytować, bo chyba nie czytałeś wszystkich postów:

Opik napisał(a):No to zdrowo musiałeś dawać że się czerwone zrobiły. Inna kwestia że pewnie nie były to za dobre tarcze że się tak poodkształcały. Jeżeli kupowałeś je niedawno i są jeszcze w dobrym stanie (tj były), to daj do stoczenia, jeżeli już miały swoje przelatane to chyba warto kupić nowe, bo raz że po stoczeniu za wiele Ci ich nie zostanie, a dwa że jak są cienkie, to po takim zagrzaniu do czerwoności mogą w niedalekiej przyszłości po prostu pęknąć


Wszystko zależy jak mu te tarcze pogięło, jak jest to malutkie bicie które czuć tylko podczas lekkiego hamowania to nic się nie stanie jak stoczy np po pół milimetra na stronę. Co nie zmienia faktu, że tak czy tak lepszym rozwiązaniem będzie kupno nowych
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prezesik » 26 lut 2013, o 20:40

Wymieniaj tarcze na nowe. Mniej fatygi a cena ta sama.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez chomik » 26 lut 2013, o 21:43

Przestań ... Znajdź szalonego tokarza , stocz tarcze do prostego i lataj dalej .. najwyżej tarcze sie rozpadną podczas hamowania.... to sobie kupisz nowe .... :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :evil: :wstyd: :cenzura:

Według mnie tarcze to sie przetacza jak sie zrobi delikatny stopień a nie jak sie zwichruje od temp ..... :evil: :evil: :evil: Tarcza po przegrzaniu traci wszystkie swoje właściwości jakie miała ..
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Siw3k » 27 lut 2013, o 09:50

pietrasiak2 napisał(a):Ja nie proponował bym i nie proponuję takiego zabiegu PO PRZEGRZANIU!
Wiem bo zajmuję się obróbką skrawaniem od 1986roku i nawet po takiej szkole jestem . Także jak proponujesz komuś ryzyko utraty zdrowia to rispekt.


zgodzę się w 100% sam jestem z zawodu tokarzem i po tej szkole choć z małym doświadczeniem ale każdy to powinien wiedzieć że po przegrzaniu metal jest zmęczony
chomik napisał(a):Tarcza po przegrzaniu traci wszystkie swoje właściwości jakie miała ..

święta prawda i tego się trzymać
Moja była Golfina
Przeszłość Peugeot 406
Aktual tored MkIII
Avatar użytkownika
Siw3k
Members
 
Posty: 2181
Dołączył(a): 3 lut 2012, o 15:36
Lokalizacja: CTR
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8T
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 27 lut 2013, o 11:09

Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

cron