Płyn hamulcowy Golf 3 1.9TDI

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Płyn hamulcowy Golf 3 1.9TDI

Postprzez dregin » 2 wrz 2008, o 15:12

witam

to mój pierwszy post na tym forum wiec prosze o wyrozumialosc :)

przegladalem wiele watków i mam pewne watpliwosc.


obecnie posiadam golfa3 1.9TDI i zamierzam wymienic płyn hamulcowy. i tu moje pytanie, poniewaz w ukladzie jesli nie myle sie wchodzi 1litr oleju wiec nie ma sensu kupowac do wymiany wiecej niz 1 litr? czy zapobiegawczo na dolewke kupic?

czy ten byłby odpowiedni (Dot4) http://www.moto.allegro.pl/item42213394 ... _seat.html

i moje kolejne pytanie: posiadam w swoim autku ABS. czy do ABSu wlewa się taki sam płyn jak do układu hamulcowego czy jakis inny? jesli inny to jaki najbardziej polecacie?


prosze szczegolowe info :)


pozdrawiam

dregin
dregin
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2 wrz 2008, o 00:01
Lokalizacja: Gryfice

Płyn hamulcowy Golf 3 1.9TDI

 

Postprzez mike102 » 2 wrz 2008, o 15:32

ksiazkowo:
Obrazek
Avatar użytkownika
mike102
Badacz tematu
 
Posty: 284
Dołączył(a): 17 gru 2007, o 16:40
Lokalizacja: WR

Postprzez dregin » 2 wrz 2008, o 15:42




no to teraz dales mi klina....wszyscy mowia o stosowaniu dot4 a ty nagle piszesz o dot3...

no i to jest (a raczej nie wiem czy jest) dobra odpowiedz tylko na czesc pytania....

ciagle nic nie wiem :)
dregin
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2 wrz 2008, o 00:01
Lokalizacja: Gryfice

Postprzez Imper » 2 wrz 2008, o 16:12

dregin, lej dot4 nic sie nie stanie :) bedzie chodzic ladnie :) ja sam niedlugo wymieniam na taki
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez KristoF » 2 wrz 2008, o 17:41

płyn DOT 3 lub DOT 4 oba są syntetyczne więc nic się nie stanie.DOT 4 ma troche lepsze właściwości.
Co do tej aukcji to Sprzedawca sie nie rozpisuje zbytnio na temat wspaniałości tego płynu płyn niemiecki z tego co widać, więc powinien być dobry.Możesz kupić i wlać nikt ci nie zabroni hehehe :-D
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez dregin » 2 wrz 2008, o 19:48

no dobra panowie leje DOT4 nalezy sie samochodzikowi :)

pytanie litr wejdzie spokojnie czy trzeba troszke wiecej miec? przypominam ze wymieniam płyn a nie dolewam (a wogole mozna dolewac? )

no i czy do ABSu leje się jakis specjalny płyn czy taki sam jak do hamulcowego?


pozdro panowie driverzy
dregin
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2 wrz 2008, o 00:01
Lokalizacja: Gryfice

Postprzez łaksiak » 2 wrz 2008, o 20:08

dregin napisał(a):czy do ABSu leje się jakis specjalny płyn czy taki sam jak do hamulcowego?

dregin ABS to elektryczne urządzenie nie ma do niego żadnego zbiorniczka tudzież płynu wlej DOT 4 i będzie git ;-)
Avatar użytkownika
łaksiak
Ekspert
 
Posty: 1243
Dołączył(a): 7 kwi 2008, o 09:19
Lokalizacja: Stettin [ZS]

Postprzez Imper » 2 wrz 2008, o 21:15

no tak ale zaraz zaraz musisz spuscic stary najpierw... bedziesz robil to sam czy ktos CI to bedzie robil?? czy moze tylko dolewasz??
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez dregin » 2 wrz 2008, o 21:59

laksiak napisał(a):
dregin napisał(a):czy do ABSu leje się jakis specjalny płyn czy taki sam jak do hamulcowego?

dregin ABS to elektryczne urządzenie nie ma do niego żadnego zbiorniczka tudzież płynu wlej DOT 4 i będzie git ;-)



cholercia faktycznie...no tak pomylilo mi sie ze zbiorniczkiem od wspomagania kierownicy :):):)


ImperfectCell napisał(a):no tak ale zaraz zaraz musisz spuscic stary najpierw... bedziesz robil to sam czy ktos CI to bedzie robil?? czy moze tylko dolewasz??



tak dokładnie tak jak mówisz stary będzie spuszczany a wlewany nowy olej przez mechanika i mnie hehe bo najlepiej we dwie osoby :)

i tu moje pytanie czy dobrze jest wlac nowy olej i po tygodniu jeszcze raz go wymienic zeby starego calokowicie pozbyc sie? jest w tym sens jakis?

i jesli juz wymienie olej czy np. jest mozliwosc ewentualnej dolewki w razie czego jak ma to miejsce chociazby przy oleju silnikowym? :)

litr spokojnie wejdzie czy zbiorniczek i caly układ potrzebuje wiecej płynu?

pozdro
dregin
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2 wrz 2008, o 00:01
Lokalizacja: Gryfice

Postprzez Imper » 2 wrz 2008, o 22:52

kup 2 butelki tego plynu... strzykawka wyssaj ile sie da ze zbiorniczka a potem z kazdego kola spuszczaj tak po 1/4 litra doleajac nowego plynu... tylko o ile pamietam z ABSem jakos to sie inaczej robilo ale nie wiem sam do konca bo ja nie posiadam ABS
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez SotoM » 2 wrz 2008, o 23:19

nie miesza sie DOT 3 z DOT 4!! mozna ryzykować ale jest mozliwoś zważenia sie płynu. rozpuszczeniu przewodów elastycznych. do wymiany układu hamulcowego z ABS'em przydało by sie najmniej 1.5L płynu. dlaczego?? ponieważ wymiana płynu hamulc.polega na cześciowym przepłukaniu całego układu nowym płuynem. i dlatego jest dobrze zmarnowac te 0,5L na to płukanie. przypominam ze przy wymianie płynu hamulcwego i przepompowaniu go przez ukł.hamlc. należało by także przepompowac go przez układ sprzegła który jest tym samym płynem zasilany. dużo osub o tym zapomina, płyn powinno sie wymieniać co 2 lata.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez dziabi3 » 3 wrz 2008, o 16:37

tak jak ci napisał ImperfectCell dokładnie tak (haha ImperfectCell wie czemu)

zasada polega ta na tym aby nowy napływający płyn wyparł stary

możesz wziąc werzyk ok 20 cm i włożyć go do kubeczka z odrobina płynu a drugą stronę na odpowietrznik i spuścić grawitacyjnie bez pompowania pedałem lub delikatnie pompując

a patent z werzykiem po to zęby się powietrze nie wdarło do układu bo po takiej wymnie płynu układ jest już odpowietrzony

bo jak spuścisz płyn cały z układu to trzeba się męczyć z ABS a najlepiej się go odpowietrza z vaga jest taka opcja w gogle znajdziesz


a im większa liczba dot tym większa odporność płynu na gotowanie i zamarzanie
czyli bardziej sportowy ;-)

teraz mieszanie z dotem o niższej liczbie robi płyn mniej odporny a jak dolewasz dot o większej liczbie to polepszasz parametry

tylko nigdy nie mieszac z R bo to do ploneza i malucha i rozpieprzy uszczelki

a polecam zmienić płyn bo hamulce boskie są potem i wspomaganie pieknie płynie działa trudno opisać ale fajnie działa
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef


- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości