Problem z hamulcami! Pilne!

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Problem z hamulcami! Pilne!

Postprzez TomekKutno » 28 kwi 2009, o 23:36

Witam kolegów

Otoz wymieniłem sobie klocki hamulcowe z tylu. Były do wymiany, bo najpierw zaczęły piszczeć, a potem było słychać, jak napiernicza metal. Wszystko zrobiłem tak, jak powinienem. Zdjąłem zaciski, wkręciłem ten tłoczek - pięknie się schował. Założyłem nowe klocki, zdjąłem również tarcze hamulcowe i je przetoczyłem z obu stron (po 0.2 mm zdjąłem z każdej strony tarczy, są teraz czyste, bez rdzy i równiutkie). Wszystko złożyłem do kupy.

Odpalam samochód - pedał wpada do końca, na samym końcu dopiero zaczyna hamować. Na postoju z odpalonym silnikiem tak samo. Podczas wciskania słychać dźwięk tak jakby coś tam gdzieś pompowało. Odpowietrzyłem wszystkie koła (dużo powietrza nie uszło), dolałem płyn hamulcowy - bez zmian.

Jak silnik nie pracuje, to pedał wyraźnie podczas naciskania "rośnie" i twardnieje, jednakże nie tak bardzo, jak powinien.

Ręcznego oczywiście brak. Hamulce z przodu normalnie chodzą, ale łapią dopiero na samym dnie pedału. Tył nie hamuje wcale.

Czyżby padło serwo? Wpinałem się VAG-iem, jednak w sterownik ABS'u jak nie mogłem, tak nadal nie mogę wejść (jakieś błędy komunikacji...).
Nie wiem, czy ty wiesz, ale ja lubię tak, kiedy widzę jak na Twego OPLA nasrał ptak. :)
Avatar użytkownika
TomekKutno
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 25 lip 2008, o 16:30
Lokalizacja: Kutno

Problem z hamulcami! Pilne!

 

Postprzez TOMEK 84 » 29 kwi 2009, o 11:37

a nie leci ci płyn z tylnich tłoczków???

ja miałem podobny przypadek i padła mi pompka hamulcowa koszt wymiany 60zł

pozdro
Avatar użytkownika
TOMEK 84
Members
 
Posty: 806
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 20:45
Lokalizacja: INOWROCŁAW :)

Postprzez SotoM » 29 kwi 2009, o 19:55

TomekKutno, nie powazny jesteś jak ty toczysz tarcze dla wygladu i zabierasz z nich ich fabryczną żywotność i jakość działania hamulców...po to są na tarczach wybijane max zużycia aby je wymieniać jeśli ich grubości jest po za tolerancją bo to świadczy o jakości hamulców...
przy odpowietrzaniu ,czasem zbiorniczek ci sie kompletnie opróżnił i zalałes szybko płynu??
mogła strzelić pompa hamulcowa podczas cofania tłoczków.
bo teoretycznie i praktycznie - co mało osób tak robi.- przy cofaniu tłoczków należy odkręcić odpowietrznik ,nałożyć wężyk aby płyn miał gdzie spływać podczas cofania tłoczka...
spróbuj pompe odpowietrzyć przewodami przy pompie... po tem przy pompie ABS'u i potem na koła...
ale sadze ze skończyła ci sie pompa....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez TOMEK 84 » 29 kwi 2009, o 20:00

smot ale niektórzy tak robia wyrównują tarcze jak sa mocno porysowane

ja nie jestem za tym strata kasy jesli sa minimalne rysy to klocek sam sie dotrze a jesli wieksze to lepiej kupic nowe niz przetłaczac

tomek kutno jakiej grubosci masz tera te tarcze???
Avatar użytkownika
TOMEK 84
Members
 
Posty: 806
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 20:45
Lokalizacja: INOWROCŁAW :)

Postprzez TomekKutno » 30 kwi 2009, o 09:18

nie wiem ile maja tarcze teraz... nie jest to istotne, bo zdjąłem na tokarce tylko po 0.2 mm wiec nie życzę sobie tekstów: jesteś nie poważny - bo takie coś zrobiłem nie pierwszy raz w życiu... celem moim było wyrównanie powierzchni (nie mylić z wygładzeniem!) i usuniecie rdzy z tarczy... załóż sobie nowe klocki na tarczę, która ma jakieś 5 mm obwodu zardzewiałe... ojciec mój powiedział, że śmiało mogę tak przetoczone tarcze zakładać - jeszcze długo pojeżdżą... a to znaczy, że w tolerancji się mieszczę.

serwo wymienione... pompkę założyłem starą i wszystko z hamulcami jest tak jak było przed wymiana serwa - dno... sugerujecie w takim razie pompkę?
Nie wiem, czy ty wiesz, ale ja lubię tak, kiedy widzę jak na Twego OPLA nasrał ptak. :)
Avatar użytkownika
TomekKutno
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 25 lip 2008, o 16:30
Lokalizacja: Kutno

Postprzez TOMEK 84 » 30 kwi 2009, o 16:49

hej wymien pompke
pozdro :-D
Avatar użytkownika
TOMEK 84
Members
 
Posty: 806
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 20:45
Lokalizacja: INOWROCŁAW :)

Postprzez pablomed » 30 kwi 2009, o 17:43

TomekKutno, skoro brak również ręcznego to chyba nie pompka. Nie mam pojęcia co i jak, ale chyba źle coś poskładałeś. Nie bawiłeś się przy okazji w jakąś regenrację zacisków?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez TomekKutno » 30 kwi 2009, o 22:17

nie... jedyne co, to jak wymieniałem klocki, to ze wstydem się przyznaje, ze tłoczki wcisnąłem na sile... wkręcać się nie chciały. Potem rozebrałem po raz drugi, wypchnąłem hamulcem nożnym te tłoczki - płyn wyleciał przy tym. Środek tłoczka ładnie się kręcił, a poruszałem tym czymś od ręcznego i też ładnie ten wałek z gwintem wychodził. Po złożeniu do kupy odpowietrzyłem cały układ...

Prawdę mówiąc zgłupiałem już... Pomóżcie :przestraszony: ! Odwdzięczę się punkcikami, i może czymś procentowym w przypadku zlotu :hyhy:
Nie wiem, czy ty wiesz, ale ja lubię tak, kiedy widzę jak na Twego OPLA nasrał ptak. :)
Avatar użytkownika
TomekKutno
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 25 lip 2008, o 16:30
Lokalizacja: Kutno


- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

cron