problem z napinaczem bębna

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

problem z napinaczem bębna

Postprzez ci-nek » 4 lis 2012, o 02:21

Na badaniach wyszło mi ze jeden bęben nie łapie ręcznego (słabiej). W maju wymieniane były bębny wraz ze szczękami. Byłem u jakiegos pseudo-mechanika i próbował "ręcznie" ustawić napinacz, tj rozebrał bęben i postukał weń trochę młoteczkiem zeby ten sie przesunął.

Oczywiście efekt był doraźny, dalej nei działa jak trzeba.

Widziałem że sprężyny są w strasznym stanie, w tym ta od napinacza jest rozciagnieta a sam bolec napinacza ciezko chodzi (pseudo-mechanik mówiłż że tego nei mozna smarowac). Pytanie czy jest sens wymienić sprężyny w bębnie? Kupiłem zestaw naprawczy, ale ktoś mi podpowiedział ze to moze byc cylinderek (wymieniany 2 lata temu).
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

problem z napinaczem bębna

 

Postprzez slawek5t » 4 lis 2012, o 02:27

Linka może byc wyciagnięta.

A ten napinacz to sie sam reguluje a nie recznie :) sama nazwa mówi : "samo-napinacz" ;)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez ci-nek » 4 lis 2012, o 02:40

sławek dzięki za odpowiedz, ale moze przeczytaj ze zrozumieniem jeszcze raz całość :) WIEM że to jest SAMONAPINACZ, jak SAMA nazwa wskazuje... jednak ta wiedza mojego problemu nei rozwiazuje
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez slawek5t » 4 lis 2012, o 02:42

Nie rozumiem w czym problem.
Napisałem ze moze to byc lika. Sprawdź pod ręcznym jak sie ma sprawa
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez ci-nek » 4 lis 2012, o 02:45

problem w tym ze nie rozumiesz co napisałem w poscie. linką nei reguluje się mechanizmu, jezeli nei działa samonapinacz (tytuł posta), to tylko pogorsze sytuacje. odrobinę wyobraźni chłopie.
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez slawek5t » 4 lis 2012, o 02:49

Mi jedno kolo słabiej łapało to podregulowałem na lince.
Wczoraj to robiłem , chłopie .


edit :
i jesli ta sprezyna jest mocno rozciagnieta to wymień. nie od parady ona tam jest

edit 2 :
i jeszcze zobacz czy ten napinacz dobrą stroną masz włożony ;) - nie jest on taki sam z obu stron ;)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez ci-nek » 4 lis 2012, o 03:12

cieszę sie Twoim szczęsciem, dziwne ze Ci jeszcze jeździ

admina proszę o usunięcie wszystkiego aż do początku postu
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez slawek5t » 4 lis 2012, o 03:17

Może lepiej zajmij się aparatami a nie samochodami :)
Myślisz że linki recznego oraz ich prawidłowy naciąg są mało istotne ?
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez pietrasiak2 » 4 lis 2012, o 09:06

Spokojnie Panowie . Ci-nek weź rozbierz to wyczyść jak bóg przykazał złóż ,też jak przystało podreguluj . O tym co napisałeś to udręka MK III . Stają soamoregulatory i to co zauważyłem w momencie kiedy ręczny łapie dopiero łapie na 4-5 ząbku , (wtedy też czasami słychać pisk w bębnie kiedy wciśniesz pedał hamulca). Można lekko przesmarować lekko jakimś smarem z miedzią lub odpornym na temp i wilgoć.Ważne też jest prawidłowe złożenie rozpieraka. Także przeczyść ew podmień sprężyny ,ustaw szczęki i ręczny przejedź się niech to się jakoś "ułoży" Sprawdź jeszcze raz hamulec roboczy , ew korekta i sprawdź ręczy ew korekta powinno śmigać :-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez prezesik » 4 lis 2012, o 16:17

Służę schematem:

Obrazek
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez ci-nek » 6 lis 2012, o 20:03

dzięki dzięki!!! tak z tego co patrzyłem właśnei wydawało mi sie że regulator stoi, ale ten typ co mi tam zaglądał mówił żeby niczym tego nei smarować. szczerze to się nei znam aż tak żeby sobei zauwać przy rozbieraniu takich rzeczy : (

jest dokłądnei jak mówisz, ze łapie na 4-5 zabku, tylko ze jak rozkręciłem tunel, to ta blaszka wykrzywia się, widac ze łapie bardiej jedna stronę... a czy opisane powyzej moze byc przyczyną cylinderków? wydaje mi sie ze je 2 lata temu wymieniałem, ale głowy nei dam uciąć
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez Kaktus2907 » 7 lis 2012, o 00:09

ci-nek, o o tez mam taki problem, wiec bede sledzic temat ;) tylko u mnie polega na tym ze jedna linka byla wymieniana a druga nie, wymienie wiec pewnie i ta druga, te sprezynki w bebnach i zobaczymy co bedzie mam nadzieje ze to pomoze. ;)

a za Ciebie trzymam kciuki ;)
Avatar użytkownika
Kaktus2907
Badacz tematu
 
Posty: 176
Dołączył(a): 10 cze 2012, o 16:22
Lokalizacja: Częstochowa

Następna strona

- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

cron