Witam wszystkich,
Mam kilka pytań i wątpliwość ws. kilku problemów w moim Golfie. Ale po kolei:
1. Główny i zasadniczy problem to tarcze hamulcowe. Któregoś dnia (jeszcze wczesną wiosną) przypadkiem dotknąłem felgi i prawie się oparzyłem. Po wizycie u mechanika zmieniłem tarcze na nowe (nie wentylowane tarcze firmy Kager) i niby było lepiej. Niby bo tak naprawdę niewiele to pomogło. Po ujechaniu ok 5tys. km zaczęło się bicie na drążku kierowniczym podczas hamowania, i tu zaczął się cały cyrk. W warsztacie stwierdzono, że tarcze są fioletowe i zostały przetoczone ("wybielone"). Było dobrze ale na moment. Żeby było zabawniej wcześniej na stacji kontr. pojazdów stestowałem toczenie się pojazdu w celu wykrycia ewentualnego tarcia na szczękach zaciskowych - nic takiego nie wykazało. Wszystko w normie, na dodatek powiedziano mi, że grzanie się felg to normalna sprawa Otóż wg. mnie normalna, ale bez przesady - są chyba pewne granice?
Na jednym z kół posiadam tzw. "kierownice wiatrową" skierowującą strumień powietrza na tarcze (i felgę), na drugim nie posiadam a różnica temperatur obu felg jest odczuwalna - ale nie znacząca. Wg mnie i tak felgi są zbyt gorące - no i jeszcze to drżenie
Czy winą należy obarczać tylko tarcze czy może problem leżeć może w czymś innym? Czy zakup nowych na pewno rozwiąże sytuację? Jeśli tak to jakie wybrać w rozsądnej cenie?
2. Podczas powolnego, ostrego skrętu (w obie strony) usłyszeć wewnątrz można, jeszcze ciche lecz słyszalne, tarcie lewego przedniego koła. Brzmi to mniej więcej tak jakby za duża opona tarła o błotnik - ale to chyba niemożliwe? Co więc może być przyczyną?
Dodam, że podczas mojej nieobecności w lipcu ojciec wymienił mi przednie opony i zrobił to po prostu bardzo fachowo bo, założył inne niż te z tyłu. A mianowicie, z tyłu mam niższe i szersze Dunlop-y (185/60 R14) a z przodu wyższe i węższe (już nie pamiętam jakie) o wymiarach 175/75 R14. Czy problem tarcia wynika z rozmiaru opony? Czy taka jazda, z różnymi oponami, może stworzyć niebezpieczeństwo czy może nie jest to żaden problem?
3. Pytanko kolejne, czy płyn do chłodnic Kager można mieszać z Orlen-owskim znanym pod nazwą Qal?
4. Co ile km powinienem wymienić pasek rozrządu z napinaczami? Silnik 1,8 Benzyna + Gaz
5. I ostatni, najbardziej denerwujący mnie jak i podróżnych, troszkę niezwiązany z tym działem, problem z drżeniem deski rozdzielczej. Chodzi o to, że przy określonej liczbie obrotów ok. 2600 +/- 100 drży mi deska rozdzielcza. Ale nie cała, początkowo myslałem, że to kratka głośnika po prawej stronie ale nie. Jest to punktowe drżenie, tylko w tym małym miejscu, w okolicy kratki prawego (od strony pasażera) głośnika. Nie jest to oczywiście przerażający odgłos bo przy spokojnej jeździe ze stałą prędkością i włączonym radyjkiem tego nie słychać. Mnie jednak troszkę to irytuje i jeśli ktoś wcześniej miał taki problem bądź wie jak się za to zabrać to byłbym bardzo wdzięczny ze wszelkie pomysły i podpowiedzi. Dodam, że chyba 3 lata temu miałem wymienianą przednią szybę i być może to przez to, nie wiem
To chyba wszystko, nie jestem za bardzo obeznany w sprawach motoryzacyjnych stąd moje, dla was pewnie dziwne, pytania. Z góry wielkie dzięki za wszelkie porady i odpowiedzi.
Pozdrawiam,