Ręczny a ogólne hamowanie

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Ręczny a ogólne hamowanie

Postprzez takilukasz » 20 gru 2010, o 21:46

jaki wpływ ma ustawienie ręcznego do ogólnego hamowania hamulcem nożnym?
takilukasz
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 9 lis 2008, o 17:25
Lokalizacja: Łask

Ręczny a ogólne hamowanie

 

Postprzez gello1 » 20 gru 2010, o 22:45

żadne nie ma wpływu na hamowanie . Od hamulca normalnego masz korektor siły hamowania.
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez takilukasz » 20 gru 2010, o 23:28

a gdzie znajduje się ten korektor? jak go sprawdzić czy dobrze działa? bo po wymianie klocków i szczęk hamulce stały się jakieś dziwne i nie chodzi tutaj o to, że nie są jeszcze dotarte. i tak teraz sobie myślę o tym ręcznym bo linka się zapiekła i jak chciałem ją rozruszać to pękła. i teraz mam ręczny na lewe koło.
takilukasz
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 9 lis 2008, o 17:25
Lokalizacja: Łask

Postprzez gello1 » 20 gru 2010, o 23:31

ogólnie jest tak że hamulce głównie działają na przód przy normalnym naciskaniu na pedał.Przy ostrym blokuje się tył(ale muszą być dobre okładziny i dobre bębny) jakieś hamowanie tyłem jest ale to tylko jak tak jak pisałem wyżej. Ale jak pedał jest miękki to najpierw odpowietrz hamulce.

[ Dodano: 2010-12-20, 22:33 ]
Możliwe żę klocki i okładziny muszą się ułożyć do starych bębnów i tarcz(trochę w tym prawdy jest)
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez czaro » 20 gru 2010, o 23:34

Trochę jednak ręczny ma wpływ, bo jeżeli by nie odbijał ręczny to cały czas masz tył lekko zblokowany. Ale jeżeli wszystko masz ok to jak linka pękła to powinny szczęki odbić bez problemu.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez gello1 » 20 gru 2010, o 23:36

czaro, koledze chodzi, że nie hamuje a nie, że blokuje. Chyba :zalamany:
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez czaro » 20 gru 2010, o 23:42

takilukasz napisał(a):i teraz mam ręczny na lewe koło.

Sugerowałem się tym wypowiedzeniem. Ale w sumie ciężko stwierdził.takilukasz, musisz dokładniej napisać o co chodzi.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez takilukasz » 21 gru 2010, o 21:20

ogólnie to chodzi mi o to, że hamulec stał się taki jakby twardy. serwo działa bo po odpaleniu pedał idzie trochę w dół czyli robi się miękki, ale gdy hamuję to jest takie coś, że pedał jest miękki do pewnego stopnia, a od pewnego stopnia staje się twardy i żeby zablokowało koła trzeba się zapierać rękami i wciskać hamulec ( to oczywiście przenośnia :D). nie wiem jaka jest tego przyczyna i myślałem, że wina może leżeć po stronie tego hamulca ręcznego i pękniętej linki.
i tak ogólnie to po wymianie klocków te hamulce były dobre, ale gdzieś tak po 2 tygodniach się spieprzyło;/

[ Dodano: 2011-01-12, 22:19 ]
pozakładałem nowe linki i teraz ręczny jest brzytwa. ale nożny hamulec i tak się nie poprawił... w początkowej fazie jak się go naciska to idzie lekko i czuć jak auto powolutku zwalnia, ale jak się wciśnie dalej to robi się on jakiś taki twardy i żeby zablokować koła trzeba użyć sporej siły. kobieta raczej by sobie nie poradziła;/ co może być nie tak?

[ Dodano: 2011-01-14, 14:46 ]
nie ma żadnych rad?????
takilukasz
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 9 lis 2008, o 17:25
Lokalizacja: Łask


- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości