Ręczny naprawa-wymiana linek ?

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Ręczny naprawa-wymiana linek ?

Postprzez Grzenio » 23 paź 2009, o 21:26

Gwint śruby do naciągnięcia ręcznego juz się skończył a ręczny jest ciągle lużny. Praktycznie kontrolka od ręcznego cały czas się świeci. Może ktoś wie od czego zacząć wymianę. Wg. mnie powinienem zacząć od linek, ale może ktoś miał podobny problem i mógłby coś podpowiedzieć.
Grzenio
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 17 sie 2008, o 10:09
Lokalizacja: Warszawa

Ręczny naprawa-wymiana linek ?

 

Postprzez marcinkoz2910 » 23 paź 2009, o 21:32

Grzenio, że co? :-o sprawdź poziom płynu hamulcowego bo jak swieci sie kontrolka od ręcznego to masz mało płynu w układzie !

Grzenio napisał(a):Wg. mnie powinienem zacząć od linek
a wg. mnie wymienia się szczęki hamulcowe jeśli masz bębny a jeśli tarcze to klocki :idea:
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Grzenio » 23 paź 2009, o 21:43

Co do płynu to wydawało mi się że poziom jest OK, ale jutro się przyjrzę dokładnie. Dodam że linke w ręczny juz podciągałem kilka razy aż w końcu gwint się skończył a ręczny zrobił się bardzo lużny. A w zasadzie pójdę na parking i sprawdzę poziom płynu :).
Grzenio
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 17 sie 2008, o 10:09
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez marcinkoz2910 » 23 paź 2009, o 21:45

Grzenio, jeśli podciągałeś i linka się skończyła to oznaka że masz już 100% zużycie klocków /szczęk hamulcowych i od tego zacznij wymianę
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Grzenio » 23 paź 2009, o 22:14

Sprawdziłem płyn hamulcowy jest poniżej minimum. Tak więc cała sobota przeznaczona będzie na autko. Pytanie czy stan poniżej minimum płynu hamulcowego może objawiać sie "lużnym " ręcznym ?

[ Dodano: 2009-10-23, 22:20 ]
Sam sobie odpowiedziałem po przeczytaniu jednego z postó na forum. Otóż lużny ręczny jak i stan płynu poniżej minimum może się objawiać zużytymi szczękami/klockami. Tak więc zaczynam od wymiany szczęk.
Grzenio
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 17 sie 2008, o 10:09
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez marcinkoz2910 » 24 paź 2009, o 06:23

Grzenio, czyli dobrze Ci radziłem najpierw wymiana a potem ewentualne uzupełnienia braku płynu
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez bluder » 24 paź 2009, o 21:46

Czyli po wymianie szczęk linka powinna się naprężyć?To wtedy trzeba by ją chyba popuścić na regulacji tam przy dźwigni,czy dobrze myślę?
Avatar użytkownika
bluder
Czytacz
 
Posty: 69
Dołączył(a): 30 paź 2008, o 22:56
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez marcinkoz2910 » 24 paź 2009, o 23:11

bluder, czy tak będzie trzeba tego nie wiem i nie powiem regulacji dokonasz po wymianie ale może się okazać że nie będzie trzeba regulować bo będzie naciąg w porządku
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Grzenio » 25 paź 2009, o 18:40

Po zdjęciu kół okazało się że do wymaiany są klocki i szczęki. Po wymianie poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku wrócil do normy. Tarcze i bębny będa do wymiany przy kolejnej wymianie szczęk i klocków. Ręczny również wrócil do normy(wymagane było poluzowanie linek ).
Grzenio
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 17 sie 2008, o 10:09
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez marcinkoz2910 » 25 paź 2009, o 19:11

Grzenio, no widzisz :ok:
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa


- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

cron