Reczny

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Reczny

Postprzez rav7 » 9 maja 2012, o 12:00

Witam, rok temu miałem naprawiany reczny i wszytko bylo ok i teraz tez jest nieźle ale reczny przy zaciagniu idzie wedlug mnie za wysoko, o ile go podregulowac na tych srubach pod popielniczka tak zeby mi nie zaczal hamowac podczas jazdy?
VW Jest Bogiem, Predkosc nalogiem, Turbo zabawa a rozwaga podstawa...
Avatar użytkownika
rav7
Badacz tematu
 
Posty: 183
Dołączył(a): 25 mar 2011, o 13:16
Lokalizacja: KrK

Reczny

 

Postprzez Opik » 9 maja 2012, o 14:22

O tyle żeby nie zaczął hamować podczas jazdy
:-|
Dziwne pytanie, skąd mamy wiedzieć ile już masz podciągnięte linki, ile zostało, czy linka się wyciągnęła czy nie, jakiej była długości nowa itd. Oczekujesz odpowiedzi "podkręć o 2 i 37/42 obrotu i będzie dobrze" ?

Podnieś tył samochodu jak masz taką możliwość, podkręcaj stopniowo aż do momentu w którym będziesz kręcąc kołem słyszał że zaczyna łapać hamulec. Jak nie masz takiej możliwości to postaw go na równym i po stopniowym podkręcaniu przepychaj ręka, poczujesz i usłyszysz jak będzie łapał. Od tego momentu luzujesz o pół obrotu i będzie dobrze
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez K@mil » 9 maja 2012, o 16:01

rav7, zalezy jak wysoko mozesz podciagnac teraz reczny (nie mowie tu o mocnej sile podciagniecia)... jeden obrót nakretki to okolo jeden zabek na recznym. Oczywiscie ma tu znaczenie tez jak mocno sa wyciagniete linki itp :)
Najlepiej zrobic to na gorce albo jak kolega wyzej pisze podniesc kolo :) ... stopniowo najpierw jeden obrot nakretki, sprawdzic czy nie blokuje czy nie ma halasu trzacego klocka/szczeki itp
Jak tak za mocno to nie martw sie szczeka/klocek sie wytrze :lol:
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Siw3k » 12 maja 2012, o 18:43

Podepnę się do tematu ja u siebie dziś zmieniłem linki ręcznego bo stare już były do niczego przed wymianą ręczny mogłem podnieść o 1 ząbek hamulec trzymał ale bardzo słabo wspomnę że szczęki i bębny były zmieniane na nowe rok temu przez poprzedniego właściciela i po wymianie linek ręczny nadal trzyma słabo żadnej różnicy nie ma zapina nadal też na 1 ząbek po regulacji pod popielniczką to tylko ciut coś dało. Nie wiem co z tym fantem zrobić :?: Proszę o pomoc :!:
Moja była Golfina
Przeszłość Peugeot 406
Aktual tored MkIII
Avatar użytkownika
Siw3k
Members
 
Posty: 2181
Dołączył(a): 3 lut 2012, o 15:36
Lokalizacja: CTR
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8T
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 12 maja 2012, o 19:14

Jak odepniesz linki to dźwignia podnosi się więcej niż 1 ząbek? Jak tak to masz coś źle złożone (prawdopodobnie rozpierak lub samoregulacja) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Siw3k » 12 maja 2012, o 19:18

jak odepnę linki to dźwignia normalnie działa przeskakuje do samej góry więc dobrze złożone jest tylko co może być przyczyną tego wszystkiego to jest pytanie :kwasny:
Moja była Golfina
Przeszłość Peugeot 406
Aktual tored MkIII
Avatar użytkownika
Siw3k
Members
 
Posty: 2181
Dołączył(a): 3 lut 2012, o 15:36
Lokalizacja: CTR
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8T
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 12 maja 2012, o 19:27

Siw3k napisał(a):po wymianie linek ręczny nadal trzyma słabo żadnej różnicy nie ma zapina nadal też na 1 ząbek po regulacji pod popielniczką to tylko ciut coś dało. Nie wiem co z tym fantem zrobić

Nie rozumiem ??? TZN ... Zaciągasz ręczny na jeden ząbek bo więcej się nie da i hamulec nie trzyma to masz na pewno źle założone podkładka oporowa i rozpierak na bank :-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Siw3k » 12 maja 2012, o 19:32

no rozbierałem i składałem dobrze to wszystko wiec sam juz nie wiem nie ma różnicy po wymianie linek jak dla mnie
Moja była Golfina
Przeszłość Peugeot 406
Aktual tored MkIII
Avatar użytkownika
Siw3k
Members
 
Posty: 2181
Dołączył(a): 3 lut 2012, o 15:36
Lokalizacja: CTR
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8T
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 12 maja 2012, o 19:38

Moim zdaniem to źle masz to złożone jak by Ci się chciało to zdejmij bęben i zrób fotki bo chyba rozpierak masz odwrotnie i dla tego nie ma samo regulacji i prawidłowego wychylenia dźwigni w którą linka wchodzi . :-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Siw3k » 12 maja 2012, o 19:43

ok w poniedziałek zrobie fote i wstawie bo tak wiesz pisać nie widząc to takie gdybanie
Moja była Golfina
Przeszłość Peugeot 406
Aktual tored MkIII
Avatar użytkownika
Siw3k
Members
 
Posty: 2181
Dołączył(a): 3 lut 2012, o 15:36
Lokalizacja: CTR
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8T
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 12 maja 2012, o 19:49

OK . Tylko by widać było rozpieraki i góry szczęk przede wszystkim :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Siw3k » 13 maja 2012, o 16:00

Miałem robić dopiero w poniedziałek ale nie dawało mi spokoju i dziś rozbierałem jeszcze raz no po złożeniu dało sporo ale przy próbach było tak że 3 pierwsze hamując tylko ręcznym koła stały na asfalcie za 4 już nie tylko się kręciły zapodaje fotki po zdjęciu bębna
strona kierowcy
Obrazek
strona pasażera
Obrazek
no i regulacja linek na starych linkach były dołożone 3 nakrętki po 1 wywaliłem po obu stronach na nowych linkach
Obrazek

[ Dodano: 2012-05-13, 15:55 ]
może te górne sprężyny przebiegają innaczej sam już nie ogarniam zapodam co znalazłem na necie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=240602
Moja była Golfina
Przeszłość Peugeot 406
Aktual tored MkIII
Avatar użytkownika
Siw3k
Members
 
Posty: 2181
Dołączył(a): 3 lut 2012, o 15:36
Lokalizacja: CTR
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8T
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - - sprezyna talerzowa



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

cron