reczny

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

reczny

Postprzez hanawald » 15 mar 2013, o 09:31

mam pytanie zewzgledu ze nie jestem mechanikiem .a brzmi tak. mój reczny łapał przy samym koncu jak naciogałem drozek .wyjołem popielniczke zdjełem obudowe i naciognełem linki do samego konca teraz ręczny łapie prawie na poczotku zaciogniecia drozka .Czy tak może byc ?mam lekie obawy zeby linka sie nie urwała.powiem ze reczny jak zaciogne to deba staje .
Avatar użytkownika
hanawald
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 21 wrz 2012, o 15:17
Lokalizacja: dobrzyn nad wisłą CLI
Rocznik: 97
Silnik: 1.9 tdi
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

reczny

 

Postprzez pietrasiak2 » 15 mar 2013, o 10:47

Przeważnie diagności preferują by na 3- 4 ząbku od dołu trzymał ręczny i to jest w miarę adekwatne do naciągu samonapinacza szczę lub zacisku.
Co do pęknięcia linki to jak będzie słaba to w trakcie zaciągania też strzeli :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez vinni_pl » 15 mar 2013, o 10:50

pietrasiak2 napisał(a):Przeważnie diagności preferują by na 3- 4 ząbku od dołu trzymał ręczny i to jest w miarę adekwatne do naciągu samonapinacza szczę lub zacisku.
Co do pęknięcia linki to jak będzie słaba to w trakcie zaciągania też strzeli :-)


Pietrasiak też muszę ręczny poprawić bo też przy samej górze łapie
Więc mówisz żeby na 3 lub 4 ząbku ręczny już łapał ?
to teraz wiem na który ząbek go ustawić :)
Avatar użytkownika
vinni_pl
Badacz tematu
 
Posty: 315
Dołączył(a): 10 lis 2012, o 00:15
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez pietrasiak2 » 15 mar 2013, o 13:28

Tylko pamiętać należy o tej samoregulacji na tyle by ona była "na chodzie" inaczej to można skręcić ręczny na maxa i tyl i tak nie będzie trzymał na ręcznym.To tak dla przypomnienia :-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez marcino1 » 15 mar 2013, o 20:53

hanawaldpozwole sobie napisac w Twoim temacie ;-)
pietrasiak2 kolego mozesz mi wyjasnic o tej samoregulacji bo u siebie mam taki problem ze po mimo wymiany szczek linek nie mam recznego bebny sa dobre regulowalem linka ale to nic nie pomagalo :-x
Moj TDi http://www.golf3.pl/topics2/mk3-czarny- ... t48647.htm

JEDNO SERCE JEDNO BICIE JAZDA GOLFEM TO JEST ŻYCIE



AUTO-COMPLEX
-mechanika
-blacharstwo
-konserwacja
-czesci oleje filtry
e-mail:auto.complexx@interia.eu
Tel 723317489
KOLUSZKI ul NATOLIŃSKA 18
Avatar użytkownika
marcino1
Badacz tematu
 
Posty: 293
Dołączył(a): 5 wrz 2012, o 21:15
Lokalizacja: EBR

Postprzez pietrasiak2 » 16 mar 2013, o 09:07

marcino1 pisałem niejednokrotnie bo niejednokrotnie poprawiałem to.
Na 3 rzeczy należy zwrócić uwagę w trakcie montażu i zaraz po nim.
1. Czy poprawnie zamontowany jest rozpierak i dźwignia linki ta na szczęce i sprężyna regulacji .
2.założyć bębny wstępnie podciągnąć linkę , zrobić próbę na sucho czy pedał hamulca podniósł się do prawidłowej "wysokości" , sprawdzić czy szczęki cofają się .
Tu jest dodatkowa robota w trakcie wymiany , ale gwarantuję że po niej nie powinno być problemu z ręcznym i nożnym hamulcem i nie będzie trzeba jeszcze raz dobierać się do układu. :-)
3.Po założeniu bębnów sprawdzić jak "ułożyły się szczęki" czy zadziałał mechanizm i jaka jest odległość między szczękami a bębnem.Ja jeszcze dodatkowo odpowietrzam układ dla pewności podciągam linkę i przejażdżka
PS . zdarzyło się parę razy że komplet zamienników nie pasował tzn widełki rozpieraka były za ciasne i źle wchodziły w szczelinę szczęki tylnej i trzeba było potraktować szlifierką ot cała kosmetyka
:-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez marcino1 » 16 mar 2013, o 09:27

pietrasiak2 bede musial to sprawdzic dziekuje za porade :zdrowko:
Moj TDi http://www.golf3.pl/topics2/mk3-czarny- ... t48647.htm

JEDNO SERCE JEDNO BICIE JAZDA GOLFEM TO JEST ŻYCIE



AUTO-COMPLEX
-mechanika
-blacharstwo
-konserwacja
-czesci oleje filtry
e-mail:auto.complexx@interia.eu
Tel 723317489
KOLUSZKI ul NATOLIŃSKA 18
Avatar użytkownika
marcino1
Badacz tematu
 
Posty: 293
Dołączył(a): 5 wrz 2012, o 21:15
Lokalizacja: EBR


- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

cron