Różnice w sile hamowania

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Różnice w sile hamowania

Postprzez MacM3 » 15 maja 2009, o 17:25

Witam,

Byłem dziś zrobić badania okresowe i człowiek stwierdził, że nie może samochodu przepuścić bo lewe tylne koło nie hamuje tak jak prawe (różnica w sile hamowania ponad 40 procent). Dziwne bo ja tego nie czuję.

Teraz pytanie co powinienem zrobić? Domyślam się, że powinienem dokonać takiej samej wymiany (naprawy) w obu kołach aby nie było różnicy w drugą stronę (aby z kolei prawe nie hamowało słabiej).

Co wymienić aby zrobić to w miarę dobrze a nie przepłacić?

Czy możecie polecić jakiś tani zakład w okolicach Pruszkowa (pod Warszawą).

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
MacM3
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 15 kwi 2009, o 10:49
Lokalizacja: Piastów

Różnice w sile hamowania

 

Postprzez K@mil » 15 maja 2009, o 18:45

MacM3 napisał(a):Byłem dziś zrobić badania okresowe i człowiek stwierdził, że nie może samochodu przepuścić bo lewe tylne koło nie hamuje tak jak prawe (różnica w sile hamowania ponad 40 procent). Dziwne bo ja tego nie czuję.


Jesli tylne jest slabsze nie zauwazysz tego :) ... jedynie co to zobacz czy przy gwaltownym hamowaniu golf Ci nie nurkuje przodem :d

Teraz pytanie co powinienem zrobić? Domyślam się, że powinienem dokonać takiej samej wymiany (naprawy) w obu kołach aby nie było różnicy w drugą stronę (aby z kolei prawe nie hamowało słabiej).


z tego co widze masz bebny czyli musisz kupic szczeki :)

http://www.allegro.pl/item634922727_sbs ... _polo.html

ale bardziej polecam koplet ze sprezynkami itp.
http://www.allegro.pl/item615170217_szc ... _golf.html

wiecej na allegro.
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez MacM3 » 15 maja 2009, o 19:40

K@mil napisał(a):Jesli tylne jest slabsze nie zauwazysz tego ... jedynie co to zobacz czy przy gwaltownym hamowaniu golf Ci nie nurkuje przodem :d


Teraz jak napisałeś to rzeczywiście wszystko wskazuje, że hamuje przód bo jest wciskany w dół a do tego tył ucieka w lewo...

Dzięki za wskazanie aukcji. :-)

Czy taka wymiana jest bardzo skomplikowana? Ile moga mi za to policzyć (niestety w okolicach Warszawy)?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
MacM3
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 15 kwi 2009, o 10:49
Lokalizacja: Piastów

Postprzez Repsol » 15 maja 2009, o 19:59

MacM3, a jak wypadł Ci na przeglądzie ręczny, też chamował na jedno koło mocniej :?:

Może też być tak, że cylinderek Ci leje i szczęki są zalane płynem.
Sprawdź poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku wyrównawczym.

A co do szczęk, aby nie kupowac "na palę" to proponuje Ci abyś sprawdził grubość okładzin przez otwór do tego przeznaczony w tarczy kotwicznej. Porównaj grubości w obydwu kołach ;-)
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez Cysiu_NS » 15 maja 2009, o 20:13

w golfach przewaznie siada cylinderek koszt 20zl + troche roboty oczywiscie po wymianie takiego cylinderka musisz okladziny odtluscic aby ta naprawa miala wogule sens, moze sie zdarzyc ze do wymiany sa szczeki koszt od 40 do 80zl powiedzmy chociaz bardziej stawiam na cylinderek najczestsza usterka pozdrawiam
Życie jest piękne! Jeśli prawidłowo dobierze się środki antydepresyjne
Avatar użytkownika
Cysiu_NS
Gaduła
 
Posty: 480
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 14:04
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez MacM3 » 15 maja 2009, o 20:19

Repsol napisał(a):MacM3, a jak wypadł Ci na przeglądzie ręczny, też chamował na jedno koło mocniej


Tak, powiedział, że też jest różnica ale mniejsza i może na to przymknąć oko. :-|

Jutro sprawdzę płyn.

Repsol napisał(a):A co do szczęk, aby nie kupowac "na palę" to proponuje Ci abyś sprawdził grubość okładzin przez otwór do tego przeznaczony w tarczy kotwicznej. Porównaj grubości w obydwu kołach


:shock: spróbuję, mam nadzieję, że znajdę :-)

Pozdrawiam

[ Dodano: 2009-05-15, 20:26 ]
Cysiu_NS napisał(a):w golfach przewaznie siada cylinderek koszt 20zl + troche roboty oczywiscie po wymianie takiego cylinderka musisz okladziny odtluscic aby ta naprawa miala wogule sens, moze sie zdarzyc ze do wymiany sa szczeki koszt od 40 do 80zl powiedzmy chociaz bardziej stawiam na cylinderek najczestsza usterka


Dzięki, podobają mi się odpowiedzi, każda rzeczowa i wnosi coś nowego :-) dołożę googlanie i sporo się nauczę!

Pozdrawiam

ps. dzięki forum sam naprawiłem zamek w drzwiach :-D
Avatar użytkownika
MacM3
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 15 kwi 2009, o 10:49
Lokalizacja: Piastów

Postprzez Repsol » 15 maja 2009, o 20:29

Cysiu_NS, okładziny nasiąkają płynem hamulcowym, więc jeżeli przez długi okres czasu jeździ się z wyciekiem z cylinderka i zalanymi szczękami to moim zdaniem odtłuszczanie nie ma sensu (to tylko taka prowizorka) Taka okładzina napweno już nie będzie miała takiej skuteczności jaką powinna mieć i na przeglądzie znowu wyjdzie różnica w siłach hamowania (chociaż napewno nie aż tak drastyczna jak obecnie wyszła autorowi tematu).
Oczywiście nie mówię, że odtłuszczona i wymyta szczęka nie będzie hamować, będzie ale to sa hamulce a na tym się nie oszczędza.
A cylinderek za 20zł też raczej taki trochę bublowaty ;-)

MacM3, otwór kontrolny znajdziesz w tarczy kotwicznej.
Tzn. po wewnętrznej stronie kół (to ta blacha profilowana w kształcie koła do której dochodzi linka hamulca ręcznego oraz przewód hamulcowy)
Najlepiej abyś sprawdzał to na kanale albo jakimś podwyższeniu tak abyś swobodnie mógł wejść pod samochód.
Ten otworek może być zaślepiony gumka, więc wyjmujesz ją, sprawdzasz i zakładasz spowrotem. nic trudnego, napweno sobie poradzisz i znajdziesz go bez problemu.
Przyda Ci się przy tej czynności jakaś latarka/lampka ;-)
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez Cysiu_NS » 15 maja 2009, o 22:57

racja okladzina nie bedzie miala juz takiej skutecznosci, ale golf 3 to juz stosunkowo tanie auto i ludzie szukaja tanich rozwiazan dlatego dalem przyklad, wiadomo lepiej wymienic na nowe ale ludzie jezdzacy tym autem nie sa bogaci w dodatku pracuje z takimi samochodami na codzien taka mam prace i wiem ze ludzie chca naprawiac auta tanim kosztem szczegolnie takie, jednak zostawic i nie myc to zadne rozwiazanie. Cylinderek hamulcowy firmy abs dosyc dobry zamiennik jak sprzedawane czesci obecnie do tych aut
Życie jest piękne! Jeśli prawidłowo dobierze się środki antydepresyjne
Avatar użytkownika
Cysiu_NS
Gaduła
 
Posty: 480
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 14:04
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez MacM3 » 27 maja 2009, o 20:36

Jednak nie podjąłem się naprawy sam. :-)

Przed chwilą wróciłem od mechanika. Wymienił mi szczęki w obu tylnych kołach, również cylinderki. Lewe tylne koło było zalane płynem hamulcowym. Ponieważ hamowało tylko tylne prawe siadło tam łożysko i to też wymienił. Powiedział też, że miałem wlany zły płyn hamulcowy (?) i też wymienił. Jutro pojadę na przegląd mam nadzieję, że będzie ok.

Całość kosztowała 250 zł. Z podanych przez Was wyżej cen wynika, że miej więcej tyle powinno wyjść.

Stwierdził też, na moje narzekania co do rdzy w progach i na całym spodzie, że ten rocznik 1994 tak ma i mój nie wygląda najgorzej. :-)
Avatar użytkownika
MacM3
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 15 kwi 2009, o 10:49
Lokalizacja: Piastów

Postprzez Groch367 » 27 maja 2009, o 21:46

witam dolaczajac sie do wypowiedzi chcialem nadmienic ze zazwyczaj siada cyliderek w takich przypadkach ale czasem jest cos zapieczone i wystraczy rozkrecic beben i wszystko poprzeczyszczac gratuluje szybkiej naprawy ;-)
WSZYSCY MAJĄ GOLFA MAM I JA
Avatar użytkownika
Groch367
Badacz tematu
 
Posty: 301
Dołączył(a): 21 wrz 2007, o 21:14
Lokalizacja: Paczków/Wrocław


- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron