Właśnie sprawdziłem jeszcze raz przewód z zaworkiem jednokierunkowym od pompy vacum do serwa. Rozmawiałem z mechanikiem i twierdził, że jeszcze nigdy w golfie nie wymieniał serwa. A po wyjęciu rurki z serwa podciśnienie jest więc pompa też może być dobra.
Mówił, że zdarzyło mu się natomiast wymieniać przewód podciśnienia bo uszkodził się zaworek jednokierunkowy i na to właśnie stawia. Rozejrzałem się jak z zakupem nowego przewodu. Niestety jak nowe to tylko oryginał i to jak ma się dojście do serwisu VW, bo w 4 sklepach twierdzili, że nie mają i jest to nie do kupienia w sklepie. Szukałem na szrotach też nie było. Mówili, że raczej z dostaniem tego na szrocie będzie problem.
Jednak znalazłem dojście. Oryginalny przewód z zaworkiem za 100 zł.
Ale przeczytałem gdzieś, że ktoś miał podobny problem i przepłukał przewód z zaworem benzyną i pomogło. Więc odłączyłem przewód i go przedmuchałem. W jedna stronę trzyma w druga przepuszcza wiec niby dobry. Dla pewności jeszcze go przemyłem.
Ale okazało się, że w pompie vacum ten krociec, na który nachodzi wąż jest czymś w środku zabrudzony. Mogłem tylko wydłubać to śrubokrętem ale trochę udało się oczyścić.
I prawdopodobnie to było to
Zanieczyszczone wyjście z pompy. Teraz wspomaganie działa lepiej. Pedał nie robi się twardy.
Tylko, że trzeba to wyczyścić porządnie, a na zamontowanej pompie się nie da. Wiec mam kolejne pytanie. Ktoś rozbierał taką pompę?
Najlepiej jakby się dało tylko zdjąć część górną, gdzie jest zamocowany ten krociec. Jest w nim chyba zaworek i on się zabrudził. Ale bez wykręcania całej pompy z silnika. Od góry są dwie śruby i wygląda tak jakby się dało odkręcić samą górę.
Da się to tak zrobić odkręcając te dwie śruby? I czy potem nie będzie problemu ze złożeniem?