Serwo a pojemność silnika

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Serwo a pojemność silnika

Postprzez marqess87 » 9 cze 2008, o 12:39

Witam. Wymieniłem silnik w golfie z 1.3 na 1.4 i od tego momentu z moimi hamulcami jest coś nie tak. Ja podejrzewam że chodzi o serwo i w związku z tym mam pytanie- Czy każdy silnik (chodzi o pojemność) musi mieć dopasowane do siebie serwo??? Bardzo proszę o wskazówki. Z góry dziękuję. Pozdrawiam
marqess87
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 23 maja 2008, o 18:18
Lokalizacja: Kaliszkowice

Serwo a pojemność silnika

 

Postprzez klanhker » 9 cze 2008, o 13:01

byly golfy 1.3 :?:
Avatar użytkownika
klanhker
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 1 lis 2007, o 16:38
Lokalizacja: TK

Postprzez marqess87 » 9 cze 2008, o 13:09

Fabrycznie takich nie było ale ja miałem kombinację ale to długa historia a tak w skrócie to normalnie to powinien być 1.6 ale ktoś wstawił do niego blok od polówki 1.3 a cała reszta wraz z osprzętem została od 1.6 a teraz zmieniłem wszystko na 1.4 i chodzi tak jak powinien tylko teraz z tymi hamulcami kłopot...
marqess87
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 23 maja 2008, o 18:18
Lokalizacja: Kaliszkowice

Postprzez klanhker » 9 cze 2008, o 13:18

nawet jakbym bardzo chcial to ci nie pomoge bo jestem sielony w temacie :mrgreen: ale inni napewno cos beda wiedziec ;-)
Avatar użytkownika
klanhker
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 1 lis 2007, o 16:38
Lokalizacja: TK

Postprzez SotoM » 10 cze 2008, o 19:41

moze napisz co jest nie tak z tymi hamulcami. twardy jest jak cholera ze prawie stoi w miejscu i nacisbnać sie nie da czy co?? bo moze gdzies ci ucieka podciśnienie z wakum pompy do serwa i dlatego masz jakies herezje. a co do serwa to są takie same. ja miałem 3ke w którym latał motor 1.3 a jakis magik wepchał do niego 2.0 i wszystko z heblami było ok.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez marqess87 » 10 cze 2008, o 20:41

SotoM gdy silnik nie jest zapalony i nacisnę pedał hamulca to on jest twardy a na zapalonym silniku pedał wpada prawie do samego końca,hamować idzie ale to nie jest to hamowanie jakie powinno być i jakie było wcześniej,a do tego strasznie grzeją mi się tarcze. No i dziwne jest też to że dzieje się tak dopiero od tej zmiany silnika a przecież ani pompki ani serwa nie ruszaliśmy przy wymianie
marqess87
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 23 maja 2008, o 18:18
Lokalizacja: Kaliszkowice

Postprzez SotoM » 11 cze 2008, o 00:15

na zgaszonym silniku bedzie pedał twardy bo nie działa wspomaganie chamulców czyli serwo. a trzymaj nogę na hamulcu i odpal silnik i pedał odrazu zrobi sie miekki. mowie - zobacz czy gdzies na tym przewodzie grubym który idzie od pompki do serwa nie ma jakiegos małego wolnego krućca który moze powinien być zaślepiony.jak sie wyjmuje silnik to wiadomo ze sie wszystko rozpina.przy składaniu moze cos zostało przeoczone.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez marqess87 » 11 cze 2008, o 15:40

SotoM z tym wpadającym pedałem przy odpaleniu silnika to wiem bo zwróciłem uwagę na to. Ale póki co sprawdzę to o czym mówisz,czy gdzieś nie ucieka podciśnienie. W tym wężyku jest taki zawór zwrotny,myślałem że może on nie trzyma ale jest dobry. Sprawdzę jeszcze raz wszystko dokładnie,napiszę jak coś będę wiedział. Dzięki. Pozdrawiam

[ Dodano: 2008-07-02, 17:42 ]
No i wszystko jasne,winne było serwo-poprostu było niesprawne,wymieniłem je i hamulce są takie jakie powinny być. Dzięki za wszystko. Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 30 mar 2009, o 19:16 przez marqess87, łącznie edytowano 1 raz
marqess87
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 23 maja 2008, o 18:18
Lokalizacja: Kaliszkowice

Postprzez tomi » 18 paź 2008, o 19:40

Witam.
Czy ktoś się orientuje jak wygląda sprawa serwa i pompy hamulcowej w zależności od silnika i rocznika w dieselu? Czy są różne serwa w 1.9 TD i 1.9 T i 1.9 TDi?
Czy do wszystkich tych silników pasuje jedno serwo niezależnie od rocznika?

Mój golf ma problemy ze wspomaganiem hamowania. Czasami nie działa. Gdy przyciśnie się kilka razy hamulec pedał robi się twardy i brak wtedy wspomagania. Czuć, że wtedy obroty delikatnie spadają. Po chwili obroty wracają do normy i wspomaganie zaczyna działać. Gdy hamulca używa się delikatnie lub rzadko wspomaganie działa. A gdy na postoju powciskam kilka razy mocno pedał hamulca to po chwili pedał robi się twardy.
Podejrzewam jakąś nieszczelność układu. Przewody są w dobrym stanie. Po wyjęciu przewodu z serwa i zatkaniu go palcem czuć, że zasysa więc podciśnienie jest.

Wiec podejrzewam, że albo samo serwo gdzieś przepuszcza albo podciśnienie jest za słabe, bo pompa podciśnienia nie daje rady. Tylko jak sprawdzić czy uszkodzone jest serwo czy pompa podciśnienia (vacum)? Wiem, że nawet sprawne vacum gdy się często wciska pedał hamulca nie zdąży wytworzyć podciśnienia, ale u mnie to się dzieje także gdy nie wciskam często hamulca. No i się dzieje od czasu do czasu, bo jakby padło na stałe to by było łatwiej znaleźć.
Miał ktoś coś podobnego?
tomi
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 28 kwi 2008, o 22:57
Lokalizacja: Poznań

Postprzez SotoM » 18 paź 2008, o 23:38

koleżko serwo jak strzeli to pedał bedziesz miał tak twerdy ze go moze bedziesz w stanie na 0,5cm wcisnąc....a jesli pedał jest miekki to ja na twoim miejscu próbował bym odpowietrzyc układ hamulcowy.najlepiej zmienic płyn. zdiąć tylne bebny i zobaczyć w jakim stanie są cylinderki hamucowe. czy tłoczki sie ruszaja czy stoją sztywno. i czy cylinderki nie ciekna- śrubokretem delikatnie odchylasz gumki tłoczków i ma tam byc suchusieńko... jesli jest mokro to wiadomo czemu masz taki problem.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez tomi » 19 paź 2008, o 13:30

Układ akurat jest odpowietrzony i sprawdzony. I płyn nowiutki. Jak by był zapowietrzony to by przecież pedał wpadał a nie był twardy.
Przy wyłączonym silniku, kiedy serwo nie pracuje zawsze pedał da się wdusić i to więcej niż na te 0,5 cm. Dopiero włączenie silnika i podciśnienie na serwie spowoduje, że pedał da się wcisnąć jeszcze mocniej. To nie same hamulce mają problem. Siła hamowania była z resztą sprawdzana.
Problem tkwi gdzieś w układzie wspomagania podciśnieniowego, które nie zawsze widać musi to podciśnienie trzymać. Hamulce się wtedy zachowują właśnie tak jak przy wyłączonym silniku. Czyli jak by nie było wspomagania z serwo. Pedał twardy jak przy wyłączonym silniku, a hamulce zahamują tylko trzeba wcisnąć pedał z dużą siła. I oczywiście nie ma wtedy takiej siły hamowania jak z serwem.

Serwo nie musi też przecież strzelić całkowicie. Membrana np. może przepuszczać.
Może być nieszczelny układ podciśnienia czyli przewody. Ale przewody były sprawdzane. Zasysa. Chyba, że to jest jakaś mała nieszczelność, której nie da się w ten sposób wyczuć.
I może być uszkodzona pompa vacum, która jakieś podciśnienie daje. Ale może być już np. mało wydajna. Niestety nie dysponuje manometrem aby pompę zmierzyć. Z tego co wiem powinno być gdzieś 0,8
Gdyby to nie działało na stałe było by łatwiej wykryć. Ale to pojawia się od czasu do czasu.

Pytanie w zasadzie brzmi jak sprawdzić, który z tych trzech elementów podciśnieniowych jest uszkodzony.
I drugie. Czy serwo i pompa vacum są takie same dla wszystkich silników diesela w golfie 3. Czy może się różnią w zależności od rocznika czy silnika D, TD i TDi.
tomi
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 28 kwi 2008, o 22:57
Lokalizacja: Poznań

Postprzez pablomed » 19 paź 2008, o 15:13

tomi, praktycznych doświadczeń nie mam, ale serwo widzę w ETCE tylko w dwóch rodzajach, do aut z ABS oraz bez ABS (tu - 9 cali).
Niech ktoś na włączonym silniku pompuje hamulcem, a ty posłuchaj - może jest tylko neszczelność na wejściu węża do serwo
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Następna strona

- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron