SWAP BĘBNÓW NA TARCZE ABS

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

SWAP BĘBNÓW NA TARCZE ABS

Postprzez puma1985 » 3 lut 2014, o 20:52

Witam,
wiem że temat był już wałkowany niejednokrotnie ale nie znalazłem nic na temat ABS...
Wymieniłem w swoim mk3 bębny na tarcze z tyłu, potrzebne wiele rzeczy które ciężko jest zdobyć, ale cóż udało się, problem polega na tym że układ ABS wygląda troszeczkę inaczej różnią się nie tylko same czujniki ale i również końcówki wpinane pod siedzeniem z tyłu (bębny mają kwadratowe piny, a tarcze okrągłe). Po zakończonej walce hamulce działają a i owszem, ale ciągle świeci się kontrolka ABS (to normalne bo nie podłączone czujniki z tyłu) ale i czerwona kontrolka hamulca awaryjnego, płyn ok i przewód hamulca awaryjnego podłączony czy to przez ABS? No i najważniejsze, czy jak pokroje przewody ABS i połączę je ze sobą to czy ABS będzie działał? Nie jestem pewien czy liczba "zębów" na tarczy pokrywa się z koroną na bębnie i czy coś się nie zrobi dziwnego po ich podłączeniu.... POMOCY !
puma1985
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14 paź 2013, o 17:15
Lokalizacja: Legnica

SWAP BĘBNÓW NA TARCZE ABS

 

Postprzez pablomed » 18 lut 2014, o 01:25

puma1985, różnice wtyczek nie wynikają z tego czy bębny czy tarcze tylko z rocznika. Polutuj porządnie zachowując biegunowość (ekran okrągłego przewodu zawsze jest masą) i będzie działać. Co do drugiej kontrolki pytanie czy czujnik w korku sprawny i czy sprawna jest instalacja od włącznika pod dźwignią ręcznego i sam włącznik.
Coś mi się zdaje że jest jeszcze jakieś powiązanie z ew. brakiem klocków z czujnikami zużycia o ile licznik jest do takowych przystosowany, trzeba wówczas pewien pin w liczniku zewrzeć do plusa czy masy szczegóły łatwo znajdziesz na forum. Zęby są w tej samej ilości to niema znaczenia, tylko tyle że jeśli koronę przekładasz to trzeba pilnować jej właściwego ustawienia - do 1 mm od czujników
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez puma1985 » 19 lut 2014, o 00:28

pablomed napisał(a):puma1985, różnice wtyczek nie wynikają z tego czy bębny czy tarcze tylko z rocznika. Polutuj porządnie zachowując biegunowość (ekran okrągłego przewodu zawsze jest masą) i będzie działać. Co do drugiej kontrolki pytanie czy czujnik w korku sprawny i czy sprawna jest instalacja od włącznika pod dźwignią ręcznego i sam włącznik.
Coś mi się zdaje że jest jeszcze jakieś powiązanie z ew. brakiem klocków z czujnikami zużycia o ile licznik jest do takowych przystosowany, trzeba wówczas pewien pin w liczniku zewrzeć do plusa czy masy szczegóły łatwo znajdziesz na forum. Zęby są w tej samej ilości to niema znaczenia, tylko tyle że jeśli koronę przekładasz to trzeba pilnować jej właściwego ustawienia - do 1 mm od czujników



No właśnie ponieważ nikt wcześniej nic nie odpisał zrobiłem zanim odpowiedziałeś i masz jak najbardziej rację... ale kontrolka od hamulca ręcznego jak się okazało wynikła z braku podłączonych czujników abs... :) Sam byłem zdziwiony, :-o pozostało wykasowanie błędu i abs sprawny, mało tego na kole tylnym lewym mam czujnik przełożony z bębnów a na prawym z tarcz, mimo iż końcówki i kształt inne to działają bez zarzutu i nawet na śniegu przy machaniu kierownicą autko jedzie tam gdzie tego chcę :)
Dzięki i pozdro mam nadzieję że komuś kiedyś to pomoże... :-D
puma1985
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14 paź 2013, o 17:15
Lokalizacja: Legnica


- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości