Szczęki hamulcowe

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Hamulec

Postprzez pietrasiak2 » 2 lut 2012, o 20:14

Są modele ja byłem jak mechanik płukał benzyną silnik i go jeszcze odpalił . Uwierz szczęścia miał więcej niż rozumu bo stało 6 -11 kg gaśnic i udało się to ugasić a i tak lakiernikowi musiał dać zarobić . A gość warsztat prowadzi od 1996 i po szkole mechanior
Pozdrowienia to na poprawę humoru ale tok było :lol: :lol: :lol:
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Hamulec

 

Postprzez buziol12 » 3 lut 2012, o 01:04

Cylinderki na pewno są sprawne bo jak zdejmowałem niedawno bębny żeby sprawdzić co jest z tym samoregulatorem to nie było widać wycieków
Odpowietrzyć to bardzo dobrze wiem jak :-)
A z tym samoregulatorem to będę musiał to wyjąć jeszcze raz na samą górę i jeszcze raz wyregulować ręczny, bo jak czytałem książkę "sam naprawiam" to zrobiłem inaczej jak tam napisali.. bo najpierw trzeba silnie nacisnąć na hamulec roboczy, a później dopiero regulować ręczny.. ja zrobiłem zupełnie odwrotnie :kwasny:
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Hamulec

Postprzez pietrasiak2 » 3 lut 2012, o 09:46

Tak też napisałem poluzuj linkę ręcznego i pierwsze ustawić szczęki i jak masz koła zdjęte
załóż bębny zabezpiecz śrubką z łbem stożkowym , potraktuj nie za mocno bęben hamerem
,odpowietrz (masz lepszy dostęp do odpowietrznika) i wyreguluj ręczny
Pozdrawiam :padam: :padam:
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez buziol12 » 3 lut 2012, o 15:09

Zauwazylem jeszcze cos :-)
Jak zaciagne reczny na kilka zabkow (tylne kola da rade swobodnie obracac) to gdy wcisne hamulec roboczy to jest on wysoki i auto bardzo dobrze hamuje i pedal nie rosnie.
Czy dalej myslicie ze mam zapowietrzony uklad?
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Hamulec

Postprzez pietrasiak2 » 3 lut 2012, o 15:17

to efekt jeszcze źle ustawionej samoregulacji . Jak pedał już "nie rośnie" to jest ok ale bez zaciągniętego ręcznego sprawdzaj pedał . A i pytanko próbowałeś odpowietrzyć układ?
Pedał podniósł się?
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez buziol12 » 3 sie 2012, o 13:40

No jeszcze sie tymi hamulcami nie zajmowalem :-) poczekam az bedzie cieplej bo w takich mrozach ciezko jest cos zrobic.. ale najpierw ustawie poprawnie ta samoregulacje i zobacze czy cos sie poprawilo :-)

[ Dodano: 2012-02-17, 20:12 ]
Kilka dni temu w końcu udało mi się znaleźć troszkę czasu na zajęcie się tymi hamulcami :-) więc zrobiłem tak jak napisał pietrasiak2 i jak było w książce "sam naprawiam" i hamulec roboczy jest znacznie wyższy i nie rośnie (więc odpadają zapowietrzone hamulce), auto lepiej hamuje, hamulec ręczny jest niższy, ale...
nakrętki regulacyjne przy ręcznym musiałem wkręcić na maksa, bo tak jak jest napisane w książce, że trzeba regulować ręczny zaciągnięty na 4 zapadkę aż nie będzie możliwości obracania kół ręką... ja mogłem normalnie bez oporu obracać kołami przy nakrętkach wkręconych na maksa...
ja już nie wiem co to może być :cry: jakieś felerne szczęki kupiłem :?: źle poskładałem :?: ma ktoś może jakieś dobre zdjęcie jak powinno być poskładane :?:

[ Dodano: 2012-08-03, 12:03 ]
No i problem rozwiązany :) założyłem szczęki firmy ATE i wszystko jest w porządku :) pedał hamulca jest twardy i łapie już po lekkim naciśnięciu :-D
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości