Szuranie podczas hamowania.

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Szuranie podczas hamowania.

Postprzez pw031 » 25 kwi 2012, o 21:19

Witam wszystkich golfo maniaków.

Od pewnego czasu podczas ostrzejszego hamowania w lewego przedniego koła wydobywa się dziwne jakby terkotanie ale tylko podczas hamowania. Co ciekawszego dźwięk ten pojawia się mniej więcej od prędkości około 30 km/h aż do zatrzymania. Raz jest cichszy a raz głośniejszy. Dodam, że jest to 1.9 TDI.
To samo działo się na zimówkach i teraz na letnich, klocki hamulcowe mają 2 miesiące i są jeszcze dobre, koła wyważone starannie. Rozmiar opon i felg jest zgony z instrukcją, zresztą wcześniej na tych kołach się nic nie działo.

Dodatkową ciekawostką jest to ze hamując, nawet dość mocno, przy predkości powyżej 40 km/ to jest wszystko ok wiec tarcza jest raczej ok, zreszta przedwczoraj przy mianie opon było wszystko przejrzane i wyglądało ok.

* Podczas jazdy do tyłu i hamowania .. cisza ..
* Podczas nawet ostrego hamowania przy dużej prędkości ... cisza ...
* Podczas hamowania z prędkości około 40 km/h zaczyna szurać. Dźwięk jest intensywniejszy im niżej "siada" przód samochodu. Również odpuszczenie hamulca obniża intensywność dźwięku i następne dociśnięcie pedału znów nasila dźwięk.

Moim zdaniem coś o coś obciera tylko co to może być ...
pw031
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 15 kwi 2012, o 15:10
Lokalizacja: Poznań

Szuranie podczas hamowania.

 

Postprzez Opik » 25 kwi 2012, o 22:36

Wyciągnij klocki i wsadź jeszcze raz, może coś po prostu wpadło i ociera.
Ew jakaś skaza na tarczy może?
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez zybi » 26 kwi 2012, o 09:38

Albo w klocku zatopiony jest większy opiłek,bo wiadomo ze klocki to nie sama guma. Podejrzewam jednak że tarcze już są zjechane i mają duży rant naokoło od zewnątrz,pomimo dobrych jeszcze klocków docisk już trze o tarcz.
Avatar użytkownika
zybi
Badacz tematu
 
Posty: 285
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 09:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mroova » 26 kwi 2012, o 10:26

pw031, nie wiem czy w twoim przypadku, ale zybi ma rację. Kiedy ja wymieniłem klocki, to musiałem zeszlifować właśnie ten rant tarczy, bo klocki wadziły o niego dość znacznie. Fajna robota, przód auta na klocki, zapuściiłem silnik, 5 bieg, przyłożyłem kamień szlifierski do rantu i jazda :D
Avatar użytkownika
mroova
Czytacz
 
Posty: 150
Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:22
Lokalizacja: Pszów
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez zybi » 26 kwi 2012, o 10:36

Chciałbym zauważyć tylko że taki jaki jest rant to o tyle ciensze sa tarcze. Zamiast go szlifowac lepiej wymienic tarcze bo taka cienka moze np. peknąć
Avatar użytkownika
zybi
Badacz tematu
 
Posty: 285
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 09:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mroova » 26 kwi 2012, o 10:55

Oczywiste, że przyjrzałem się tarczy ile jej tam jeszcze jest :P Na ten sezon jeszcze wystarczy, a funduszy na tarcze niestety zabrakło... więc trzeba było sobie jakoś poradzić :)
Avatar użytkownika
mroova
Czytacz
 
Posty: 150
Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:22
Lokalizacja: Pszów
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pw031 » 26 kwi 2012, o 14:12

Tez bralem pod uwage tarcze i chyba je wymienie na nowe, na hamulcach nie ma co oszczedzac. Swoja droga zaciekawila mnie sprawa ze nie zawsze obciera jak i to ze hamumac z jazdy do tylu tez nic nie slychac. Co wiecej hamujac ostro na duzych predkosciach nic sie nie dzieje. A na wolnych tez nie zawsze.
pw031
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 15 kwi 2012, o 15:10
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Paweu » 26 kwi 2012, o 16:51

obadaj czy masz klocki i w jakim są stanie... no i sprawdź w jakim stanie jest tarcza... jak zwichrowana to do wymiany.. Bo ździebko nieprzyjemną rzeczą jest pękniecie tarczy podczas jazdy... :niepewny:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez pw031 » 26 kwi 2012, o 20:56

klocki były 2 miesiace temu zmieniane .. sa ok .. co do zwichrowania tarcz to nie sadze bo zadnych nieprzyjemnych odczuc podczas jazdy i hamowania niemam na kierownicy, chyba ze ten dźwięk. po weekendzie majowym udam sie do mechanika ..
pw031
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 15 kwi 2012, o 15:10
Lokalizacja: Poznań

Postprzez krysek0309 » 26 kwi 2012, o 21:02

a patrzłeś na te klocki? z obu stron? bo być może od środa są już zjechane, a przyczyną może być ten gumowy wężyk co idzie do zacisku jest winien temu ze sie klocki zdzierają nierównomiernie...
Avatar użytkownika
krysek0309
Badacz tematu
 
Posty: 171
Dołączył(a): 20 lis 2011, o 17:20
Lokalizacja: KNS (Koło Nowego Sącza)

Postprzez Bradley » 27 kwi 2012, o 10:53

A co do za klocki?
Ja zakladalem nowe Ferodo FDB i one mialy na zewnetrznej stronie zeliwa metalowa plytke antywibracyjna, zeby klocek nie wpadal w wibracje podczas hamowania w zacisku i nie piszczal. Plytka mocowana byla na klej. Od temperatury odkleila sie od zeliwa i przesunela tak, ze frezowala tarcze hamulcowa podczas hamowania :)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez pw031 » 27 kwi 2012, o 11:34

Mam breck. Pracowalem w czesciach i nie bylo nigdy z nimi problemu. Generalnie teraz nic nie zrobie. Po weekendzie wybiore sie do mechanika i zobaczymy co tam sie dzieje.
pw031
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 15 kwi 2012, o 15:10
Lokalizacja: Poznań

Następna strona

- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości